Anonym bruker Skrevet 13. februar 2015 #1 Skrevet 13. februar 2015 Hallo. Jeg er da gravid i uke 17. Jeg spiser ikke noe mer enn før, trener like mye som alltid og er like aktiv som jeg alltid har vært. Tross dette har jeg lagt på meg over 5 kg. Lårene har blitt litt større, puppene enorme og har en synlig og god mage. Jeg vet at en legger på seg under graviditet, men hvor kommer kiloene fra så tidlig når jeg VET jeg ikke spiser mer enn jeg forbrenner? Levde jo helt likt før jeg ble gravid og da lå jeg helt stabilt på 52 kg og der har jeg vært i mange, mange år. I dag veide jeg 58 kg. Prøver å forstå logikken her med vektoppgang uten overksudd av kalorier. Anonymous poster hash: 007cb...29e
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2015 #2 Skrevet 13. februar 2015 Du må nesten litt opp når du er gravid. Ungen veier litt, livmor, fostervann, du har generelt med blod i kroppen, puppene vokser, du kan holde på mer vann i kroppen. 5 kg er ikke mye. Slapp av litt. Blir det er problem, er det nok lurt å snakke med lege/jordmor. Jeg veide også 52 før sv.skapet. Spiste og koste meg, la på meg 25 kg, og gikk ned alt igjen etterpå, uten å gå inn for å slanke meg. Ammet og gikk litt turer og vips var alt borte igjen tilslutt. Anonymous poster hash: 101e2...dc9
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2015 #3 Skrevet 13. februar 2015 Du må nesten litt opp når du er gravid. Ungen veier litt, livmor, fostervann, du har generelt med blod i kroppen, puppene vokser, du kan holde på mer vann i kroppen. 5 kg er ikke mye. Slapp av litt. Blir det er problem, er det nok lurt å snakke med lege/jordmor. Jeg veide også 52 før sv.skapet. Spiste og koste meg, la på meg 25 kg, og gikk ned alt igjen etterpå, uten å gå inn for å slanke meg. Ammet og gikk litt turer og vips var alt borte igjen tilslutt. Anonymous poster hash: 101e2...dc9 Ja er klar over at jeg jeg går opp noe, men i følge sånn oversikt så veier jo ikke baby og det andre så mye mer en 2.3 kg akkurat nå. Så hva er alt det andre Anonymous poster hash: 007cb...29e
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2015 #4 Skrevet 13. februar 2015 Du er gravid, du kan ikke regne med å ikke legge på deg. 5 kilo til nå er helt normalt for ei som i utgangspunktet ikke har mye å ta av. Du legger på deg en god del væske også som gravid. Forsøk å holde igjen på saltet, kanskje det hjelper noe. Anonymous poster hash: e5ed4...6de
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2015 #5 Skrevet 13. februar 2015 Du må nesten litt opp når du er gravid. Ungen veier litt, livmor, fostervann, du har generelt med blod i kroppen, puppene vokser, du kan holde på mer vann i kroppen. 5 kg er ikke mye. Slapp av litt. Blir det er problem, er det nok lurt å snakke med lege/jordmor. Jeg veide også 52 før sv.skapet. Spiste og koste meg, la på meg 25 kg, og gikk ned alt igjen etterpå, uten å gå inn for å slanke meg. Ammet og gikk litt turer og vips var alt borte igjen tilslutt. Anonymous poster hash: 101e2...dc9 Ja er klar over at jeg jeg går opp noe, men i følge sånn oversikt så veier jo ikke baby og det andre så mye mer en 2.3 kg akkurat nå. Så hva er alt det andre Anonymous poster hash: 007cb...29e Væske og fett. Anonymous poster hash: e5ed4...6de
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2015 #6 Skrevet 13. februar 2015 Du er gravid, du kan ikke regne med å ikke legge på deg. 5 kilo til nå er helt normalt for ei som i utgangspunktet ikke har mye å ta av. Du legger på deg en god del væske også som gravid. Forsøk å holde igjen på saltet, kanskje det hjelper noe. Anonymous poster hash: e5ed4...6de Joda, ser den, men som sagt; jeg lurer på hva den ekstra vekten er når jeg VET at jeg ikke spiser mer enn jeg forbrenner. Anonymous poster hash: 007cb...29e
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2015 #7 Skrevet 13. februar 2015 Du er gravid, du kan ikke regne med å ikke legge på deg. 5 kilo til nå er helt normalt for ei som i utgangspunktet ikke har mye å ta av. Du legger på deg en god del væske også som gravid. Forsøk å holde igjen på saltet, kanskje det hjelper noe. Anonymous poster hash: e5ed4...6de Joda, ser den, men som sagt; jeg lurer på hva den ekstra vekten er når jeg VET at jeg ikke spiser mer enn jeg forbrenner. Anonymous poster hash: 007cb...29e Forbrenningen din er annerledes nå som du er gravid. Kroppen din VIL spare, spare til ammingen og evt nedgangstider under graviditeten. Kroppen sikrer at du har nok reserver til barnet ditt helt enkelt. Anonymous poster hash: e5ed4...6de
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2015 #8 Skrevet 13. februar 2015 Forbrenningen endrer seg litt. I tillegg er mye av vektoppgangen veske, både i form av fostervann og i form av blod og annen veske i morkake og foster. Anonymous poster hash: 3176e...125
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2015 #9 Skrevet 13. februar 2015 Men har det egentlig noe å si? Så lenge du og barnet er friske og svangerskapet går fint er det vel ikke så viktig at man har gått opp X antall kilo etter X antall uker? Spis sunt og slutt å se på vekta. Anonymous poster hash: 8b6c3...93b
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2015 #10 Skrevet 13. februar 2015 Men har det egentlig noe å si? Så lenge du og barnet er friske og svangerskapet går fint er det vel ikke så viktig at man har gått opp X antall kilo etter X antall uker? Spis sunt og slutt å se på vekta. Anonymous poster hash: 8b6c3...93b Stresser ikke. Bare nysgjerrig på hva den ekstra vekten er. Anonymous poster hash: 007cb...29e
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2015 #11 Skrevet 13. februar 2015 Forbrenningen roer seg ned når du er gravid, for at fosteret skal få det den trenger Samtidig kan kroppen holde litt bedre på vann enn før, enda det ikke er mye, så utgjør det litt Anonymous poster hash: d3a37...ba1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå