Gå til innhold

Dere som deler hytter og feriehus...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan løser dere fellesferien? Har akkurat fått en oppvekker med at min søsters familie har okkupert familiens feriehus i hele juli. Vi har rikignok ikke spurt om å bruke den før, da vi ikke før nå har små barn. Men nå var sommeren moden, og de hadde booket stedet. Skjønner at i år blir vanskelig, men hvordan løser man det fremover?

Anonymous poster hash: c2663...5e2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Drar dit sammen! ☺😊

Anonymous poster hash: ed0fa...272

Skrevet

Da snakker du med henne og ber om en løsning hvor dere har halve fellesferien hver, eventuelt drar dit sammen. Nekter hun på det så booker du allerede hele juli 2016 nå slik at hun får oppleve det samme som deg, forhåpentligvis forstår hun da at dere må dele.

Anonymous poster hash: d72c1...b5e

Skrevet

Da velger dere først neste sommer.

Vi er tre søsken som bruker det 2-3 uker hver, og bytter på hvem som velger først.

Det er ikke plass til flere familier samtidig.

Skrevet

Sett opp en oversikt som er omvendt et år og neste:

Feks du har første halvdel av påsken, andre halvdel av høstferien og hun den andre halvparten.

I sommer fordeler dere ukene.

Dersom du ikke skal bruke hytta på dine uker kan hun reise osv.

Mye enklere å fordele helger og ferier slik på forhånd og heller bytte viss begge er enige.

Anonymous poster hash: 305d6...9cc

Skrevet

Vi har feriebolig vi deler på i utlandet. Ble ekstra irriterende dette året da min bror ikke klarte å bestemme seg når tid de kunne reise. Det førte til at flybilettene ble 4000,- dyrere for oss. Selve turen blir jo billig uansett, men unødvendig å drile når en vet at det er veldig begrenset med billig biletter.

Anonymous poster hash: 0cc67...d91
Skrevet

Én gang har det vært et problem for meg. Da hadde broren min booket pinsen eller noe sånt, og jeg sa fra at jeg syns det er litt dårlig om vi kan booka de typiske llanghelgene uten engang å sjekke med hverandre om det er greit. Etter det må vi alltid høre med hverandre også, ikke bare si fra til foreldrene våre at vi skal dit da og da. Hele juli hadde vært uaktuelt. Jeg hadde sagt at det ikke blir rettferdig ganske enkelt.

Skrevet

Jeg og broren min har et feriehus sammen. Vi snakker sammen og blir enig om hva som er rettferdig deling. Vi er ofte der sammen og kan aldri huske at vi har kranglet om huset. Mulig fordi ingen av oss er egoistisk og feks. tar hele juli?

Anonymous poster hash: 579e9...070

Skrevet

Sett opp en oversikt som er omvendt et år og neste:

Feks du har første halvdel av påsken, andre halvdel av høstferien og hun den andre halvparten.

I sommer fordeler dere ukene.

Dersom du ikke skal bruke hytta på dine uker kan hun reise osv.

Mye enklere å fordele helger og ferier slik på forhånd og heller bytte viss begge er enige.

Anonymous poster hash: 305d6...9cc

Dette tror jeg også er den beste måten å gjøre det på. Det blir fort krangel av slike ting (jeg har sett det selv i "de beste familier der alle var gode venner"), og det lureste er å legge en plan så man er enige på forhånd.

Det greieste tror jeg er faste planer: Dere deler sommeren inn i uker, og bytter på annet hvert år hvem som får hvilke uker.

I tillegg anbefaler jeg en felles dugnadshelg på våren og høsten der dere drar opp uten barn, for å åpne hytta for sommeren/stenge den for vinteren (hvis det er sommerhytte), evt. bare gjøre forefallende arbeid som må gjøres på en hytte,

Anonymous poster hash: 702f2...00a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...