Gå til innhold

hvordan måles øyetrykket?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det ekkelt?

Anonymous poster hash: 970c8...576

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ekkelt i to sekunder. Øyelegen tar opp et lite apparat og holder det foran iris, uten å berøre, i ca to sek.

Anonymous poster hash: 7dd45...577

Skrevet

Takk for svar, HATER ting med øyet, men kanskje jeg klarer to sekund 😉

Anonymous poster hash: 970c8...576

Skrevet

Enten med et apparat som skyter noe som ser ut som en liten bomullspinne mot øyet, eller med en (gammeldags) dings som settes ned på øyet. Kommer an på hva utstyr legen har.

Hvis du skal til øyelege så brukes nok første metoden.

Anonymous poster hash: 200f1...d7a
Skrevet

Ekkelt i to sekunder. Øyelegen tar opp et lite apparat og holder det foran iris, uten å berøre, i ca to sek.

Anonymous poster hash: 7dd45...577

Det der er bare tull

Anonymous poster hash: 867b6...9be

Skrevet

Det er kanskje litt ubehagelig første gang (fordi du ser noe komme mot øyet og har lyst til å vri hodet vekk), men det er helt ufarlig og ikke vondt eller ekkelt.

Hos min øyelege er det et apparat der de setter en liten dings ytterst på tuppen som føres mot øyet. Øyelegen holder øyet oppe så man ikke blunker. Det føres nær øyet, og så tror jeg det blåser luft for å måle trykket. Det kjennes ikke, altså ingen smerter eller ubehag med det. Apparatet ser ca. slik ut: http://www.an.no/nyheter/article6388208.ece(øverste bilde).

Lykke til, dette går kjempefint. :) De er nok vant med at folk som ikke er vant til det ikke liker å få undersøkt øyet, så de takler nok det veldig bra.

Anonymous poster hash: 78025...d34

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...