Gå til innhold

Beserk

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tror dere Beserk ble presset ut i stormen?

Anonymous poster hash: 1e364...0de
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det får vi aldri svar på. Men noe skurrer når de hvis de har dratt frivillig ut i den stormen som ventet!

Anonymous poster hash: 139f9...b4d

Skrevet

Beserk??

Anonymous poster hash: 9da9a...952

Skrevet

Jeg vet at de ble det. Eller, dvs, jeg er så nært som 99,9% sikker på det. 

Jeg kjente 2 av gutta som ble borte, og vi snakker om erfarne folk som visste hva de drev med, og som visste risikoen. Tom Gisle var en dyktig og erfaren kaptein, og ville aldri brutt en slik avtale eller gått ut i en slik storm og risikert båt og mannskap frivillig. 

Avtalen var helt klar og Jarle drillet dem om dette hele veien. 

Det henger rett og slett ikke på greip, og jeg nekter å tro at de dro uten at de ble presset til det. Spiller ingen rolle hva diverse myndigheter påstår, det de sier skurrer noe voldsomt!

Anonymous poster hash: 37d9e...926
Skrevet

Men hvorfor skulle de bli presset til dette da?

Skrevet

Men hvorfor skulle de bli presset til dette da?

Pga myndighetene ville ha de ut av vernet område. Viktigere det en å verne menneskeliv...

Anonymous poster hash: 1f917...9ff

Skrevet

Hvem er Beserk???

Anonymous poster hash: 429a4...c80
Skrevet

Men hvorfor skulle de bli presset til dette da?Anonymous poster hash: 139f9...b4d

Pga myndighetene ville ha de ut av vernet område. Viktigere det en å verne menneskeliv...Anonymous poster hash: 1f917...9ff
tror du virkelig det? Uansett får man aldri svar på dette dessverre! grusomt er det at de "er der ute" et sted hvertfall :(

Skrevet

Men hvorfor skulle de bli presset til dette da?Anonymous poster hash: 139f9...b4d

Pga myndighetene ville ha de ut av vernet område. Viktigere det en å verne menneskeliv...Anonymous poster hash: 1f917...9ff
tror du virkelig det? Uansett får man aldri svar på dette dessverre! grusomt er det at de "er der ute" et sted hvertfall :(

Det viser jo kommunikasjonen mellom de ulike lands myndigheter. 

Det ble også sagt at de ikke skulle gi noen assistanse til ekspedisjonen, og dessuten har ettertiden vist at utstyr er fjernet fra depotene, av myndigheter. Spor er altså slettet og logger er nektet utlevert. Kommunikasjon har blitt holdt skjult og løyet om.

Noe lukter svidd, for å si det sånn.

Anonymous poster hash: 37d9e...926

Skrevet

Jeg tror noen vet vesentlig mer enn de sier, og at det før eller senere kommer for en dag... Ingen erfaren sjømann med vettet i behold hadde forlatt stedet og reist rett ut i stormen frivillig, og det virker påfallende som endel myndigheter legger betraktelig energi i å dekke over et eller annet.

Jeg holder en knapp på at noen har tvunget dem til å forlate området uten å tenke over konsekvensene, og i ettertid innsett at det var en fatal tabbe som for enhver pris ikke må komme for en dag.

Skrevet

Jeg har meget vondt for å tro at sjøfolk skulle ha presset andre sjøfolk ut i en slik storm. Det er jo drap.

Helt uforståelig at de dro ut..... :(

Anonymous poster hash: 4acc8...8ea

Skrevet

Jeg tror noen vet vesentlig mer enn de sier, og at det før eller senere kommer for en dag... Ingen erfaren sjømann med vettet i behold hadde forlatt stedet og reist rett ut i stormen frivillig, og det virker påfallende som endel myndigheter legger betraktelig energi i å dekke over et eller annet.

Jeg holder en knapp på at noen har tvunget dem til å forlate området uten å tenke over konsekvensene, og i ettertid innsett at det var en fatal tabbe som for enhver pris ikke må komme for en dag.

Støtter denne!

Har sett hver eneste episode og må si at her er det skittent spill fra myndighetene! Noen vet garantert mer enn de sier...

Anonymous poster hash: 11d74...e11

Skrevet

Jeg er sikker på at de ble jaget. Det er alt for mye som skurrer!

Anonymous poster hash: 536d5...2b1
Skrevet

Ja, jeg tror virkelig på dette. Og spesielt etter å lest og sett hvor lite informasjon både polarinstituttet og new sealandske myndigheter er villig til å dele.

Dessuten klarer jeg ikke å se andre årsaker til at dei skulle forlate ankeingsplassen midt i en storm...

Anonymous poster hash: 1f917...9ff

Skrevet

Jeg synes det er rart at det store marinefartøyet avbrøt letingen pga dårlig vær, mens Paul Watson og mannskapet hans lette med en mye mindre båt og helikopter

Skrevet

Jeg synes det er rart at det store marinefartøyet avbrøt letingen pga dårlig vær, mens Paul Watson og mannskapet hans lette med en mye mindre båt og helikopter

Det går vel kanskje litt på holdning generelt... Steve Irwin-gjengen er jo klin gærne i utgangspunktet, og har sikkert en tilbøyelighet til å tøye grensene. Så akkurat det ville jeg ikke tolket som et opplagt tegn på at Wellington har noe med forsvinningen å gjøre - det var jo uten tvil ekstremt dårlig vær, så man måtte vel være litt idiot for å gå inn der...

Men forklaringen om at Wellington seilte inn til Berserk for å gi dem sigarer stiller jeg meg mer skeptisk til :huh:

Skrevet

Det går vel kanskje litt på holdning generelt... Steve Irwin-gjengen er jo klin gærne i utgangspunktet, og har sikkert en tilbøyelighet til å tøye grensene. Så akkurat det ville jeg ikke tolket som et opplagt tegn på at Wellington har noe med forsvinningen å gjøre - det var jo uten tvil ekstremt dårlig vær, så man måtte vel være litt idiot for å gå inn der...

Men forklaringen om at Wellington seilte inn til Berserk for å gi dem sigarer stiller jeg meg mer skeptisk til :huh:

De påsto jo at de tok kontakt med berserk for å varsle om stormen..

Skrevet

De påsto jo at de tok kontakt med berserk for å varsle om stormen..

Jo, men det kan de jo ha gjort på radio. De seilte jo inn og tok fysisk kontakt - under forklaringen at Berserk skal ha spurt om de kunne få sigarer av dem...

Skrevet

Huff, tragisk hvis det er tilfelle at de har blitt presset ut i stormen, ikke det at jeg tror at det er tilfelle. Men det er uansett NOE som skurrer, og hvis det er noen som er ansvarlig for forliset så må de sitte med drap på samvittigheten resten av livet!

Skrevet

Dei dro ikke frivillig, det er logisk. Sjøfolk har respekt for havets krefter 😕

Anonymous poster hash: 41b9c...05a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...