Gå til innhold

Er det vanlig med celleforandringer?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Som krever oppfølging fra Sykehuset og koniseing (når de fjerner en del av livmorhalsen)? Jeg har 2 svigerinner og 2 venninner som har gjort dette.

Blir litt skremt i grunn...er ikke dette forstadiet til livmorhalskreft?

men bra de blir fulgt tett opp etterpå da. Svigerinnen min fikk ekstra ultralydoppfølging ved neste graviditet.

 

Jeg følger absolutt opp GU kontroller hvert 3 år. Er litt redd for kreft :/

 

Anonymous poster hash: e6fe6...14c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Veldig vanlig faktisk. Kjenner flere som har vært inne å fjerna litt.

 

Forstadie til kreft er ikke kreft. og kan bruke 40 år på å bli kreft liksom.. eller det trenger aldri å bli det. Nettopp fordi vi er flinke med celleprøver i dette landet. 



Anonymous poster hash: c628f...29a
Skrevet

Grunnen til ekstra oppfølging er pga sjansen for å føde for tidlig når man har operert bort en del av livmorhalsen.

 

Anonymous poster hash: 48666...399

Skrevet

 

Veldig vanlig faktisk. Kjenner flere som har vært inne å fjerna litt.

 

Forstadie til kreft er ikke kreft. og kan bruke 40 år på å bli kreft liksom.. eller det trenger aldri å bli det. Nettopp fordi vi er flinke med celleprøver i dette landet.

 

Anonymous poster hash: c628f...29a

Er ikke så vanlig å koniseres nei. En del får celleforandringer men bare en andel av disse koniseres.

 

Det forårsakes av hpv som er et seksuelt overførbare virus så blir vanligere og vanligere ettersom det er mer og mer akseptabelt og vanlig med mange seksualpartnere.

 

Anonymous poster hash: bd7a6...fd6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...