fine-phine Skrevet 12. februar 2015 #1 Skrevet 12. februar 2015 fikk barn? Jeg er ikke en person som må se fabulous til en hver tid, men jeg bryr meg om å ha en årleit garderobe hvor jeg er komfortabel, men også at det ser ut som jeg bryr meg om hva jeg tar på meg. Dette er jo i utgangspunktet vanskelig nok som det er også skal jeg nå også prøve å finne tøy som passer til å amme i, bli bæsjet og gulpet på Når jeg går og titter på mammavdelingene i butikkene så legger jeg merke til at det er en fast stil i alle butikkene og den er overhodet ikke min stil. Jeg må si jeg synes det er rart at mammamoten ikke følger resten av moten. Klart at den generelle moten ikke alltid treffer min stil midt på spikerhodet, men det er ikke umulig å finne noe. Poenget mitt er nok at jeg er ikke så fan av å måtte bli "tvunget" til å ha en annen stil enn den jeg er komfortabel i. Har din stil forandret seg etter at du fikk barn? Har du noen tips til alternativ til ammesingletter og hettegensere? Jeg er typen som gjerne vil ha mulighet til å ta med babyen ut og derfor amme hvor som helst med enkelhet. Jeg bruker i utgangspunktet ganske praktiske og komfortable klær.
Gummibjørnen Skrevet 14. februar 2015 #3 Skrevet 14. februar 2015 Ja, jeg synes det er vanskelig både å finne ok klær for gravide og klær til å amme i. I hvert fall til en ikke alt for drøy pris. Jeg har selv handlet litt på zalando, men det blir fort dyrt. H&M har lite å velge mellom her jeg bor.
fine-phine Skrevet 14. februar 2015 Forfatter #4 Skrevet 14. februar 2015 Ja, jeg synes det er vanskelig både å finne ok klær for gravide og klær til å amme i. I hvert fall til en ikke alt for drøy pris. Jeg har selv handlet litt på zalando, men det blir fort dyrt. H&M har lite å velge mellom her jeg bor. Hva slags plagg kjøper du da når du handler på zalando?
Gummibjørnen Skrevet 14. februar 2015 #5 Skrevet 14. februar 2015 Jeg kjøpte et par kjoler, selv om de ikke var helt i den stilen jeg ønsker. Det er liksom mest singleter og kjedelige gensere å finne de fleste steder. Og mye svart/hvit, skulle gjerne sett mer farger å velge mellom.
uten nick Skrevet 17. februar 2015 #7 Skrevet 17. februar 2015 Et tips er jo å ha en singlet under noe du kan dra opp. Man må jo ikke ha ammetopp. Men svaret mitt Ang. Stil, er ja ble litt annerledes hva jeg hadde på meg når jeg ammet. Er dessverre ikke alt som egner seg like bra når man skal ta frem puppen.
herewego Skrevet 20. februar 2015 #8 Skrevet 20. februar 2015 (endret) Singlet under som kan trekkes ned og en tynn genser over som man drar opp løser "problemet" ganske greit uten ammetopp. Store skjerf er kjekke å dekke til med. Omslagskjoler kan fungere med et stort skjerf til. Jeg har ammet de fleste tenkelige (og utenkelige?) steder med tre barn, men hatt veldig lite ammeklær. Du finner etterhvert ut hva som fungerer for deg og hva du føler deg komfortabel med. Er absolutt ikke nødvendig med spesielle ammeklær, men gjerne litt store, ledige gensere og flere lag Hadde en periode der ett av kriteriene for alt jeg kjøpte av klær var lett tilgang. Hehe, litt spesielt å stå i prøverommet og dra frem puppen hver gang jeg skulle prøve et plagg, men det ble en vane. Var nesten uvant når jeg kunne begynne å bruke hva jeg ville igjen uten å tenke på om jeg fikk ut puppen uten å blotte hele meg Endret 20. februar 2015 av herewego
Nebbdyret Skrevet 7. mars 2015 #9 Skrevet 7. mars 2015 http://www.seraphine.com Har bestilt eindel ammeklær frå her. Men er litt dyrt, fekk i alle fall sjokk når tollen kom etter eg hadde fått varene. Endte opp med å betale nesten 3000kr, men fekk då 3 fine kjoler med ammeopning som kan brukast som vanlig kjole, 2 flotte gensarar i ull som kan brukast til amming og vanlig bruk, 2 vanlige ammegensarar samt 1 topp. Så då blir det ca 400kr pr plagg, men er skikkelig kvalitet, nydelig stoff og mange har ikkje kunna sett at det er ammeklær ein gang. Så god investering :-)
fine-phine Skrevet 7. mars 2015 Forfatter #10 Skrevet 7. mars 2015 Veldig fine klær, men det var litt dyrt. Skal se om jeg kan ta meg råd til et etter hvert Tusen takk for tipset
**venter** Skrevet 30. mai 2015 #11 Skrevet 30. mai 2015 Ellos har en del da http://www.ellos.no/dame/mammaklaer
Snøfnugg75 Skrevet 3. juni 2015 #12 Skrevet 3. juni 2015 Kjøpte ein del på nettet frå USA. Ver obs på toll. Ein blir litt meir praktisk orientert når ein har ein baby, men ein treng ikkje å gå i "mammauniform" likevel
PersilleBlomst Skrevet 3. juni 2015 #13 Skrevet 3. juni 2015 (endret) Seraphine er fantastisk! Var på tur i London nå og måtte dra dit å se i Kensington. Fikk knallgod hjelpe og endte opp med en nydelig blondekjole til 17. Mai og voksne selskap og en 2 piece bikini jeg gleder meg enormt til å gå med Men ja, man må huske på tollen når man bestiller fra UK.. Ta heller en weekend http://www.seraphine.com/navy-lace-maternity-dress.html http://www.seraphine.com/spotted-halterneck-tankini-red-1.html Endret 3. juni 2015 av PersilleBlomst
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå