Gå til innhold

Dere med barn med Adhd eller adferdsvansker.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor tidlig skjønte dere at den utagerende oppførselen var mer enn normal?

Har en liten som har vært urolig, grinete og sint siden 1 års alder. Når skjønner man at det ikke bare er sterk vilje?

Anonymous poster hash: 0bf6a...753

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Når "fasiten" er der hos 6- eller 10-åringen, er det nok sånn at mange ser tilbake og forteller at barnet har vært "vanskelig" nesten helt siden fødsel. Det er imidlertid ikke sånn at man ved å observere 1-åringer kan skille ut dem med forhøyet risiko for ADHD/atferdsvansker. Det er mange krevende 1-åringer som ender som normaltfungerende skolebarn. Når de er 4 år derimot, er det sånn at erfarne observatører kan plukke ut dem som har risiko for atferdsvansker og ADHD. 

Det som er relevant for senere diagnose er barnets søvnmønster, om det lar seg roe, om det tåler overganger osv

Skrevet

Når "fasiten" er der hos 6- eller 10-åringen, er det nok sånn at mange ser tilbake og forteller at barnet har vært "vanskelig" nesten helt siden fødsel. Det er imidlertid ikke sånn at man ved å observere 1-åringer kan skille ut dem med forhøyet risiko for ADHD/atferdsvansker. Det er mange krevende 1-åringer som ender som normaltfungerende skolebarn. Når de er 4 år derimot, er det sånn at erfarne observatører kan plukke ut dem som har risiko for atferdsvansker og ADHD.

Det som er relevant for senere diagnose er barnets søvnmønster, om det lar seg roe, om det tåler overganger osv

Han er bare 2 så jeg vet det er umulig å si. Men allikevel har han alltid vært ekstremt vanskelig på alle måter. Søvn, mat, VELDIG grinete, kan ikke sitte i ro ett sekund (og da mener jeg ETT sekund!)

Forferdelig trassig allerede som 1 åring, og det er vel ikke så vanlig? Jeg hører og leser at et lite barn skal være mer fornøyd enn misfornøyd. Her er det 80-90 % misnøye :-(

HI

Anonymous poster hash: 0bf6a...753

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...