Gå til innhold

Min sønn med adferdsvansker....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min sønn med adferdsvansker fortalte meg at han hadde fortalt en voksenperson på skolen at han hadde lugget en annen gutt. Denne voksne reagerte først med å LE :sjokkert: , for så deretter unnskylde seg å si at h*n ikke skulle ha ledd. Denne voksne er på en måte den nærmeste tillits/ ansvarspersonen min sønn har på skolen og jeg syntes ikke at dette var noe hyggelig å høre dersom dette stemmer.

La det ligge eller ta det opp? Hvem isåfall skal det taes opp med?

Anonymous poster hash: 93b0c...b7e
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Selvsagt tar du det opp. Om det stemmer så er det helt horribelt.

ps. skjønte ikke relevansen med at sønnen din har adferdsproblemer.....

Anonymous poster hash: 3139d...d35
Skrevet

Selvsagt tar du det opp. Om det stemmer så er det helt horribelt.

ps. skjønte ikke relevansen med at sønnen din har adferdsproblemer.....

Anonymous poster hash: 3139d...d35

Min sønn har hatt endel vansker med hvordan man forholder seg til andre barn, og det har ført til en rekke uheldige hendelser opp igjennom årene. Så derfor jeg nevne det, da jeg tenker at det er vanskeligere for han å lære hvordan man takler ulike situasjoner når ting han forteller om blir ledd av. Et "normalt" barn vil kanskje ikke ha det samme problemet.

Anonymous poster hash: 93b0c...b7e

Skrevet

Ta det opp og spør med åpent sinn hva som skjedde/ble sagt.

Alle har vi vel ledd på et upassende sted selv om det ikke skal skje. Ikke sikkert at den voksne lo av ditt barn. Kanskje den voksne fikk et indre uheldig bilde av en morsom film de har sett. Kanskje lo de fordi denne personen har ertet ditt barn og han/hun lo fordi han/hun syntes det andre barnet fikk som fortjent (ikke greit altså, men av og til er det vanskelig å styre tankene). Den voksne sa unnskyld, så budskapet er forhåpentligvis oppfattet av barnet ditt.

Anonymous poster hash: aead9...a2c

Skrevet

Så lenge den voksne unnskylde seg ser jeg virkelig ikke poenget med å ta opp episoden???

Den voksne innså at hn hadde gjort en feil og sørget for å rette det opp. Hva skal du ta opp? At du vil ha feilfrie voksne i nærheten av din sønn?

Anonymous poster hash: 92238...ff1

Skrevet

Kan jo hende at han var veldig morsom eller søt da han sa det? Den voksne unnskyldte seg og ordnet opp, så da tenker jeg at det er greit. Ting kan ofte høres litt annerledes ut når barna våre forteller om det hjemme, det blir litt ut av sammenheng og fra deres synsvinkel. Dersom du likevel har inntrykk av at sønnen din ikke ble behandlet riktig bør du ta det opp.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...