Gå til innhold

Jeg har en venninne som gir

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sønnen på snart 2 år ( i april ) brus, han får en flaske cola eller fanta når vi er ute,mens min får en juice eller noen som ikke er så mye sukker i.

Skal jeg si noe,eller la være? min får sjelden noe søtt,mens denne gutten spiser godt og drikker brus hver gang vi møtes, og det er alt fra 2-4 ganger i uka. min får heller en frukt eller baby kjeks. han er 84 cm og ca 18kg,mens min er 93 cm og 14 kg ( han er akkurat 2 )

Anonymous poster hash: 4fac0...2c7

Hehe. Ikke si noe. Jeg har 1 og 3 åringer ,de drikker Bare saft de. Bare saft. H

Anonymous poster hash: 824cd...9c3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Juice er verre siden den sitter lengre i tennene.

Anonymous poster hash: c20f8...ed9

Skrevet

han drikker juice som det er mer vann i,så nei det er ikke verre en brus.

Min følger kurven sin,mens min venninnes gutt er både lav og kraftig, han var ganske tynn til han var rundt 16mnd og hun begynte og gi han brus og godteri.. 

barn kan så klart få godt,men bør ikke være så ofte og den kjeksen min spiser er sunn og på hvete

Skrevet

84 cm/18 kg tilsvarer alvorlig fedme på iso-kmi, og er forøvrig det samme som min gutt på 120 veier (han er en tynn flis).

Har litt vondt for å tro at de tallene kan stemme, men om de faktisk gjør det synes jeg absolutt det er på sin plass med noen ernæringsråd, ja.

Anonymous poster hash: 42dd5...6dc

Skrevet

HI, min får brus og er like tung som din og 7 cm høyere. Det er nok heller du som bør bytte ut juicen med brus. ;)

Anonymous poster hash: 7b710...124

. Hihi🙈🙊🙉

Anonymous poster hash: 7f468...a47

Skrevet

han drikker juice som det er mer vann i,så nei det er ikke verre en brus.

Min følger kurven sin,mens min venninnes gutt er både lav og kraftig, han var ganske tynn til han var rundt 16mnd og hun begynte og gi han brus og godteri..

barn kan så klart få godt,men bør ikke være så ofte og den kjeksen min spiser er sunn og på hvete

Øh, hvete er det minst sunne kornslaget vi har:p

Anonymous poster hash: 79fad...e64

Skrevet

Det har vel noe å si hvor ofte han får brus. Er det én gang i måneden at han får et glass, er det jo helt greit. Er det hver dag er det ugreit om det nå er juice eller brus.

Anonymous poster hash: 8ee8c...c9b

Skrevet

vi møttes 2-4 ganger i uka og han får en godepose og en 500ml med cola eller urge hver gang

Skrevet

vi møttes 2-4 ganger i uka og han får en godepose og en 500ml med cola eller urge hver gang

Hvordan klarer en toåring i det hele tatt å drikke en halv liter cola?

Anonymous poster hash: 5dfa1...c62

Skrevet

Jeg ser at "alle" henger seg opp i jus eller brusdebatten, og selv om jeg personlig mener at jus må være mindre ille enn næringstom brus så synes jeg ikke det er det eneste å reagere på her.

Dette barnet får jo ikke bare brus, det får cola. for et barn på under 20kg er en halvliter cola over det anbefalte maksimumsinntaket av koffein på 2,5 mg pr kg.

Virkningen av for mye koffein i en liten barnekropp han være: søvnforstyrrelser og forbigående atferdsendringer som irritabilitet og uro. Og siden koffein er vanedannende kan barnet få abstinenssymptomer med kroppslig ubehag og hodepine.

Ikke bra.

Anonymous poster hash: 31efd...449

Skrevet

Tror heller det må en livstilendring til hos deg og venninnen. Står ingenting om hvor dere møtes, men er det på kafe 4 ganger i uka, så bør dere endre det.

Ta med matpakke og drikke og kom dere litt ut i naturen. Dert vil nok guttene sette mer pris på. Kan ikke tro dere gjør det nå, med cola og kjeks i sekken. 

Anonymous poster hash: 18143...e96
Gjest Julia1984
Skrevet

Hva er vitsen med å innføre brus før barnet spør etter det? De vil på et eller annet tidspunkt spørre etter det selv og da er det greit å få feks lørdager. Stakkars de tennene til denne 2 åringen.

Sikkert mange som synes jeg er nazi, men jeg innførte vann som drikke fra de var bitte små og det er det de drikker. Bortsett fra melk til frokost og kveldsmat. De får kun vann....og ja, brus til lørdagsmiddagen

Skrevet

Hvorfor skal du si noe??? Barnet er ikke ditt, og det dør ikke av en brus. Du gjør som du vil med ditt barn, men ikke legg det oppi alt andre gjør med sine. By the way.... juice er slett ikke sunt det heller!

Anonymous poster hash: 03962...9d3

Unnskyld meg! En flaske cola pluss annet søtt til en toåring flere ganger i uka???....-Hvor har folk næringsvettet sitt?! I ræva??! Hvis ikke folk reagerer på dette så skjønner jeg godt at folk sliter med overvekt og livstilssykdommer! Disse matvarene enten fortrenger andre sunne matvarer eller kommer i tillegg til dem. Uansett blir dette veldig feil. Jeg hadde sagt ifra! Hun får bare bli sur. Barna først!

Anonymous poster hash: d2918...c1c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...