Anonym bruker Skrevet 12. februar 2015 #1 Skrevet 12. februar 2015 er en egentlig immun nå som voksen? Tenker da på f.eks meslinger. Ikke ute etter en debatt for/ imot vaksiner takk;-) Anonymous poster hash: 9a50c...297
ostepop123 Skrevet 12. februar 2015 #2 Skrevet 12. februar 2015 Om du har fått dine to doser MMR-vaksiner er du sannsynligvis immun resten av livet. Kilde: http://www.lvh.no/symptomer_og_sykdommer/infeksjoner/vaksiner_og_vaksinasjonsbivirkninger/vaksinene_i_vaksinasjonsprogrammet
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2015 #3 Skrevet 12. februar 2015 Ja, men f.eks kikhostevaksine må du ta på nytt nå som voksen. Vi ble anbefalt hepatitt A + B i tillegg, disse kommer i vaksinasjonsprogrammet neste år forsto jeg. Anonymous poster hash: f1c0a...637
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2015 #4 Skrevet 12. februar 2015 En del vaksiner må ha påfyll! Tør ikke å si hvilke i farten.. Men ikke alt er like farlig for voksne som for barn, f.x. kikhoste... Du kan jo google "varighet vaksiner" - jeg gidder ikke.. Vi skulle til Maldivene for noen år siden og frisket da opp stivkrampe-vaksinen. Anonymous poster hash: 672ab...205
Iselilja Skrevet 12. februar 2015 #5 Skrevet 12. februar 2015 http://www.fhi.no/eway/default.aspx?pid=239&trg=Content_6496&Main_6157=6263:0:25,6566&MainContent_6263=6496:0:25,6567&Content_6496=6178:110062:25,6567:0:6562:1:::0:0
anel84 Skrevet 12. februar 2015 #6 Skrevet 12. februar 2015 Anbefaler å ta påfyll kikhoste, for det fikk jeg! Og det var helt JÆVLIG om jeg må få si det rett ut. Hosta konstant og til jeg kasta opp i 9 mnd og fikk betennelser i lungene hele tiden. Greide ikke å gå opp ei trapp uten å bli andpusten! Tok faktisk nesten 2 år å komme meg helt etter den runden! Vaksiner er viktige!
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2015 #7 Skrevet 12. februar 2015 Anbefaler å ta påfyll kikhoste, for det fikk jeg! Og det var helt JÆVLIG om jeg må få si det rett ut. Hosta konstant og til jeg kasta opp i 9 mnd og fikk betennelser i lungene hele tiden. Greide ikke å gå opp ei trapp uten å bli andpusten! Tok faktisk nesten 2 år å komme meg helt etter den runden! Vaksiner er viktige! Men hvorfor blir man ikke informert om at man bør revaksinere seg, av f.eks fastlegen. Jeg ante ikke at man burde det, og er sikkert ikke den eneste. 2 gangerhar fastlegen min mistenkt at jeg har hatt kikhoste (feil begge gangene), men han har aldri nevnt vaksine med et ord Anonymous poster hash: ab9aa...91e
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2015 #8 Skrevet 12. februar 2015 Har fått vite på vaksinasjons kontoret at barnevaksinene bør toppes hvert 10 år. Jeg er 40 år og det var helt nytt for meg. Irriterende at ikke fastlegene informerer om dette. Anonymous poster hash: 77233...215
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2015 #9 Skrevet 12. februar 2015 Det handler ikke om å være immun resten av livet, det handlet om å få utryddet disse barnesykdommene pga. graden av fare de hadde særlig ihht. de som har svakere helse. Så fikk vi utryddet det, men nå, som så mange ikke vil la seg vaksinere så er disse på vei tilbake igjen. Om vi skal få grep om det så må nok alle vaksineres på nytt. Alle de som er så dumme at de ikke vaksinerer ødelegger med andre ord for alle andre. Og synd for de som har barn som er syke fra før som ikke tåler hverken vaksinen eller sykdommen. Anonymous poster hash: 9bb47...608
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2015 #10 Skrevet 12. februar 2015 Det handler ikke om å være immun resten av livet, det handlet om å få utryddet disse barnesykdommene pga. graden av fare de hadde særlig ihht. de som har svakere helse. Så fikk vi utryddet det, men nå, som så mange ikke vil la seg vaksinere så er disse på vei tilbake igjen. Om vi skal få grep om det så må nok alle vaksineres på nytt. Alle de som er så dumme at de ikke vaksinerer ødelegger med andre ord for alle andre. Og synd for de som har barn som er syke fra før som ikke tåler hverken vaksinen eller sykdommen. Anonymous poster hash: 9bb47...608 Men hvis det er så viktig, hvorfor informeres det ikke om det fra leger eller helseinstitusjoner? Anonymous poster hash: ab9aa...91e
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2015 #11 Skrevet 12. februar 2015 Hele familien på 5 fikk kikhoste da eldstemann fikk påfyll. Eldstemann så vidt, vi voksne mye og over lang tid. Anonymous poster hash: 651aa...63f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå