Gå til innhold

Mammafest. Hvor mange må vi invitere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg liker godt mange av mødrene til min datters klassekamerater, men det er et par stykker som er veldig slitsome. Hun ene tar bestandig masse plass. Alt skal dreie seg om henne, hun snakker høyt og skal være midtpunktet hele tiden. En av de andre er veldig mye yngre enn oss andre. Hun har ikke bodd her så lenge og er veldig "bymenneske". Hun forstår ikke noe av hvordan ting fungerer her og har merklige formeninger om hvordan alle andre bør ordne ting slik at det passer for henne uten at hun noen gang trenger å gløre noe selv. For henne er det en selvfølge at naboen skal brøyte hennes innkjørsel gratis bare fordi han har traktor, at henne barn får sitte på med andre til trening uten at hun trenger å ta sin tørn som sjåfør osv.

Festen vil bli mye mindre koslig med disse to her, men er det ok å droppe å invitere dem? De har sikkert andre venner.

Anonymous poster hash: 53a55...5f4
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Selvsagt helt greit!

Anonymous poster hash: 0e337...cad

Skrevet

Selvsagt utelater du ikke 2 stykker! Og begrunnelse at hun ikke forstår seg på hvordan ting fungerer hos dere? Du tuller ??

Skrevet

Helt greit, man inviterer dem man vil, men jeg ville i så fall kanskje kalt det vennefest, ikke mammafest...

Anonymous poster hash: 56150...1df
Skrevet

Er du den typen som unnlater å invitere et par av ungene i klassen til barnet ditt i bursdagsselskap fordi de "tar stor plass"?

Anonymous poster hash: 6c893...e01

Skrevet

Jeg synes det er ufint å utelate disse to. Særlig sistnevnte - hun trenger å lære seg "manerer". Førstnevnte bør lære å holde snavla igjen av og til, og du har rett til å irettesette henne i ditt eget hjem om hun blir for fremtredende... For din del kan du jo håpe hun aldri komme til deg igjen? 

Anonymous poster hash: 96973...69a
Skrevet

Dere er noen skikkelige kjerringer hvis dere lar være å invitere to. Jeg satt før i dag og lurte på hvor i all verden det var slik at det dukker opp to barn i bursdagsselskaper (ref medieoppslag), det er nemlig helt utenkelig i området her vi bor. Men lå skjønner jeg; det er på steder der det bor sånne ekskluderende egodamer. Holdninger arves.

Skrevet

Du kan ikke være seriøs? Kanskje invitere noen av mødrene som kommer godt overens som venninner, men ikke ekskludere to stykker! Og i hvert fall ikke en som nettopp har flyttet til området. Jeg håper dette er trolling.

Anonymous poster hash: caadf...38f
Skrevet

Er du den typen som unnlater å invitere et par av ungene i klassen til barnet ditt i bursdagsselskap fordi de "tar stor plass"?

Eh... var vel ikke akkurat samme sak..? Skal man virkelig ikke kunne invitere hjem til seg et knippe utvalgte venner lenger? Skal man måtte forholde seg til alle andre, ikke tråkke på andre, ikke stenge noen ute, ikke ditt og ikke datt fordi ANDRE kan bli ekskludert? Tenk at man faktisk må ha styringsregler for hvem man kan invitere til sammenkomst i et privat hjem...

Skrevet

I disse dager hvor det stadig skrives om ekskludering i barnebursdager, så lurer du på dette?!?

Er jo ikke noe rart det blir slik styr med barnebursdagene, når foreldrene ikke er det spor bedre.
SKJERPING!

Anonymous poster hash: 61b84...643
Skrevet

Dette må jo være tull.

Anonymous poster hash: 0f20c...3bb

Skrevet

Å utelate to stk? Nei det er ikke greit. Det ser du vel selv?

Skrevet

Er du den typen som unnlater å invitere et par av ungene i klassen til barnet ditt i bursdagsselskap fordi de "tar stor plass"?Anonymous poster hash: 6c893...e01

Eh... var vel ikke akkurat samme sak..? Skal man virkelig ikke kunne invitere hjem til seg et knippe utvalgte venner lenger? Skal man måtte forholde seg til alle andre, ikke tråkke på andre, ikke stenge noen ute, ikke ditt og ikke datt fordi ANDRE kan bli ekskludert? Tenk at man faktisk må ha styringsregler for hvem man kan invitere til sammenkomst i et privat hjem... Anonymous poster hash: 56150...1df

Hvis dette er en sitat: "mammafest" så legger HI selv premissene for hvem som skal inviteres. En venninnefest blir noe annet. Å ekskludere to mødre fordi de tar for stor plass/ skiller seg negativt ut blir i mitt lille hode NØYAKTIG det samme som å ekskludere to barn i en klasse fra en bursdagsfest for en klassekamerat. Hvor tror du unger lærer å ekskludere hverandre? De gjør som mamma og pappa gjør de.

Skrevet

Dette må jo være et motsvar til de utallige bursdagstrådene hvor samme spørsmål hele tiden dukker opp?

Men uansett - man utelukker ikke noen få av en gruppe, enten det er mammaer, unger eller kollegaer.

Skrevet

Eh... var vel ikke akkurat samme sak..? Skal man virkelig ikke kunne invitere hjem til seg et knippe utvalgte venner lenger? Skal man måtte forholde seg til alle andre, ikke tråkke på andre, ikke stenge noen ute, ikke ditt og ikke datt fordi ANDRE kan bli ekskludert? Tenk at man faktisk må ha styringsregler for hvem man kan invitere til sammenkomst i et privat hjem...

Jo, det blir AKKURAT samme sak. Barnebursdager er da virkelig også sammenkomster i private hjem...

Anonymous poster hash: 099d2...ba2

Skrevet

Er du den typen som unnlater å invitere et par av ungene i klassen til barnet ditt i bursdagsselskap fordi de "tar stor plass"?Anonymous poster hash: 6c893...e01

Eh... var vel ikke akkurat samme sak..? Skal man virkelig ikke kunne invitere hjem til seg et knippe utvalgte venner lenger? Skal man måtte forholde seg til alle andre, ikke tråkke på andre, ikke stenge noen ute, ikke ditt og ikke datt fordi ANDRE kan bli ekskludert? Tenk at man faktisk må ha styringsregler for hvem man kan invitere til sammenkomst i et privat hjem... Anonymous poster hash: 56150...1df

Hvis dette er en sitat: "mammafest" så legger HI selv premissene for hvem som skal inviteres. En venninnefest blir noe annet. Å ekskludere to mødre fordi de tar for stor plass/ skiller seg negativt ut blir i mitt lille hode NØYAKTIG det samme som å ekskludere to barn i en klasse fra en bursdagsfest for en klassekamerat. Hvor tror du unger lærer å ekskludere hverandre? De gjør som mamma og pappa gjør de.

Ja, nettopp, det var jo derfor jeg svarte over at jeg ville kalt det vennefest, evt. venninnefest da, i stedet for mammafest.

Skrevet

Hadde invitert de to siste. Helt klart! Hun lurer seg koder etter hvert hvis hun blir inkludert. (Men kopi av flokken er det nok ikke sikkert at hun blir)

Skrevet

Hvis det er en mammafest for mødrene i klassen, er jo gruppa allerede definert. Da synes jeg man må invitere alle. At du på egenhånd kan lage en jentefest der du inviterer noen av mødrene, det er noe annet. Kan nesten ikke skjønne at dette er et seriøst spørsmål, men du gis altså et seriøst svar.

Skrevet

Mammafest skal alle inviteres til. Om ikke får du gjør det om til en veninnefest, og da kan du invitere hvem du vil, men du skal ikke dele ut lapper på skolens arena.

Anonymous poster hash: 79e6a...17a

Skrevet

Det er vel samme prinsipp som med bursdager: Enten alle eller ingen? 

Skrevet

Det er litt som det er her jeg bor, på bygda der man skulle tro at inkludering står høyt på lista. Alle barn blir invitert i barneselskap. Men er du litt annerledes som barn, er du der litt på nåde. Som voksen tilflytter kan du egentlig drite i å bli inkludert, alle har sine klikker og slipper ytterst få inn. Det er på ingen måte ok. Det er vondt for den som er utenfor, ung som gammel.

Anonymous poster hash: 0a061...e1b

Skrevet

Jeg liker godt mange av mødrene til min datters klassekamerater, men det er et par stykker som er veldig slitsome. Hun ene tar bestandig masse plass. Alt skal dreie seg om henne, hun snakker høyt og skal være midtpunktet hele tiden. En av de andre er veldig mye yngre enn oss andre. Hun har ikke bodd her så lenge og er veldig "bymenneske". Hun forstår ikke noe av hvordan ting fungerer her og har merklige formeninger om hvordan alle andre bør ordne ting slik at det passer for henne uten at hun noen gang trenger å gløre noe selv. For henne er det en selvfølge at naboen skal brøyte hennes innkjørsel gratis bare fordi han har traktor, at henne barn får sitte på med andre til trening uten at hun trenger å ta sin tørn som sjåfør osv.

Festen vil bli mye mindre koslig med disse to her, men er det ok å droppe å invitere dem? De har sikkert andre venner.

Anonymous poster hash: 53a55...5f4

Dere vil ekskludere en nyinflytter fordi hun ikke passer inn i deres snevre rammer?

Anonymous poster hash: db667...5c6

Skrevet

Selvsagt utelater du ikke 2 stykker! Og begrunnelse at hun ikke forstår seg på hvordan ting fungerer hos dere? Du tuller ??

Det er bare ironi og tull. Hun prøver å få de som syns det er greit å droppe og invitere noen barn i klassen til se at det ikke er greit
Skrevet

Det er bare ironi og tull. Hun prøver å få de som syns det er greit å droppe og invitere noen barn i klassen til se at det ikke er greit

Håper du har rett...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...