Anonym bruker Skrevet 12. februar 2015 #1 Skrevet 12. februar 2015 Vi har vært på foreldremøte der det ble gjennomgått hva vi som foreldre skulle gjøre hvis barnet vårt ble mobbet. Først måtte vi varsle skolen (pr brev da vi ikke kan skrive barnets navn i mail til skolen) og henvise til opplæringsloven §9. Hvis ikke det hjalp måtte vi klage til fylket. Om det heller ikke hjalp var det vår plikt som foreldre å ta barnet ut av skolen og sørge for hjemmeundervisning eller oppstart på en annen skole ettersom det er foreldrenes ansvar å sørge for barnas opplæring. Er det noen som vet hvilke konsekvenser det vil kunne få for en rektor eller andre på skolen hvis det går så langt at foreldrene må ta barnet ut av skolen? Kan foreldrene kreve lønn av kommunen for å gi barnet nødvendig opplæring hvis skolen ikke makter det? Anonymous poster hash: 535df...d77
Luksusdyret Skrevet 12. februar 2015 #2 Skrevet 12. februar 2015 Det der er ikke lov. Dere skal da ikke ta barnet ut av skolen hvis barnet er mobbeOFFER! Hadde forstått det hvis barnet var mobberen! Det er hinsides all lov og fornuft. Skriv referat fra møte og sendt til kommunen, så får skolen seg en oppstrekk.
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2015 #3 Skrevet 12. februar 2015 Det der er ikke lov. Dere skal da ikke ta barnet ut av skolen hvis barnet er mobbeOFFER! Hadde forstått det hvis barnet var mobberen! Det er hinsides all lov og fornuft. Skriv referat fra møte og sendt til kommunen, så får skolen seg en oppstrekk. Jeg tror ikke de mente at skolen ikke ville gjøre noe hvis de fikk melding om mobbing, men de var klare på at det til syvende og sist var foreldrenes ansvar å sørge for at barna ikke måtte gå på en skole der de ble mobbet. (Dette er i dag ikke noe problem for oss, men jeg kjenner andre som sliter) Anonymous poster hash: 535df...d77
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2015 #4 Skrevet 12. februar 2015 Greit nok at jeg burde gjør alt jeg kan for barnet mitt dersom det ble mobbet på skolen. Inklusivt å prøve å gi det nok trygghet på seg selv til å ikke falle lett inn i offerrollen. Men skolen burde vel så mye opplyse om foreldrenes ansvar dersom barnet deres er en mobber. For til syvende og sist, er det vårt ansvar som oppdragere å sørge for at barna våres vokser opp til å blir redelige mennesker. Likeså har vi et ansvar som foreldre å lære våre barn å bekjempe urettferdighet og vise omsorg overfor de som sliter. Inklusivt å gripe inn dersom de er vitne til mobbing. Anonymous poster hash: 3066e...1c9
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2015 #5 Skrevet 12. februar 2015 Mobbing skal ikke være noe "kontra", men et samarbeid og et felles prosjekt som er til det beste for alle barna. Det du forteller vitner om ansvarsfraskrivelse fra skolen sin side. Det kan de ikke gjøre. Jeg ville bedt om et nytt møte og kun hatt mobbing på dagsorden. Anonymous poster hash: 2dcd9...6f5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå