Gå til innhold

Noen som har erfaring med kobberspiral ??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Inneholder den ingen hormoner ?

Kan man bli gravid kjapt etter bruk ?

Fortel akt du vet

På forhånd takk

Anonymous poster hash: e5f95...af8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen hormoner, kan bli fort gravid etterpå. Vanlig at man får litt mer menstruasjon enn vanlig.

Anonymous poster hash: df3ce...5f8

Skrevet

Jeg har hatt den i 1 år og er godt fornøyd. Blør endel mer, ja, men det er helt ok. 

Anonymous poster hash: e7c26...a73
Skrevet

Blødde mer og mer smerter. Måtte ta den ut da den absolutt ikke er forenelig med endometriose.

Skrevet

Huff

Flere

Skrevet

Mye menssmerter, blødde veldig mye. Følelsen i bekkenet var helt ubeskrivelig rett før mensen og hadde smerter nedover benet. Ble også ekstremt premenstruell, tre uker som bitch og med depresjon, en uke som normal. Et under at mannen holdt ut...men tror ikke de fleste får det så ille 😉

Anonymous poster hash: c18fc...d96

Skrevet

Dette tørr jeg ikke 😨😨

Hi

Skrevet

Inneholder ingen hormoner, så synes det høres merkelig ut at #6 her ble mer premenstruell. Det har jeg aldri opplevd. Har brukt kobberspiral i 10 år, ingen problemer, ingen smerter. Men blør mer ja.

Hormonspiral blir jeg koko i hodet av, samme med p-piller. Og når jeg gikk på p-piller mistet jeg all sexlyst. Jeg tåler virkelig ikke noe sånt, så for meg ble kobberspiral eneste løsning.

Anonymous poster hash: 0173e...8c5
Skrevet

Hadde i to år, og den funket helt utmerket helt til jeg ble gravid...! Nå er "underet" en bli og glad 3. klassing;)!

Skrevet

Man får ikke pms av å ha en kobber/plastdings i livmora!!! Jeg er på min tredje nå, superfornøyd. Merker ingenting til den, og har blitt gravid på første forsøk etter uttak to ganger. Blør litt mer enn vanlig, men har liten blødning uansett. Er du plaget med smerter og store blødninger fra før er det ikke det beste. Hvis ikke anbefales det på det varmeste herfra!

Skrevet

Hadde i to år, og den funket helt utmerket helt til jeg ble gravid...! Nå er "underet" en bli og glad 3. klassing;)!

Ble gravid MED spiralen!!

Skrevet

Nr 6 her. Jeg vet de fleste sier dette, også legen, men jeg opplevde ihvertfall at jeg fikk kraftig pms når jeg satte den inn og borte ble det når jeg tok den ut. Så det er ihvertfall min erfaring. Har også pms nå med hormonspiral, men ikke i nærheten så kraftig.

Skrevet

Veldig fornøyd. Merket ingen bivirkninger annet enn litt mer blødning under mensen. Deilig å slippe hormoner!

Skrevet

Blødde mer, men dette gikk seg til etter noen mnd. Den skal jo sitte inne 5 år, så da har jeg jo noen mnd å gå på! :-) Alt annet har jo hormoner og mister helt lysta av det, så da kan man jo si at det er effektiv prevansjon! ;-) Vil anbefale det i forhold til hormoner, men det kommer jo an på om man tåler hormoner godt eller ikke..

Anonymous poster hash: 5fd2e...117
Skrevet

Dette tørr jeg ikke

Hi

Jeg har bare positive erfaringer :) Blødde litt mer under mensen i ca 6 mnd. Men nå er det som før :) Anbefales :)

Anonymous poster hash: 5d6df...a52

Skrevet

Hadde den i to år. Ikke noe mer blødning enn vanlig, og slapp de jævlige hormonene. Blir nok det igjen når jeg er ferdig med graviditet. Det er ikke skummelt altså. Er jo bare å prøve.

Skrevet

Blødde MYE😕. Men jeg hadde ganske mye mens fra før av da.... Men skulle ønske det hadde fungert på meg siden det er hormonfritt.

Skrevet

Nr 6 her. Jeg vet de fleste sier dette, også legen, men jeg opplevde ihvertfall at jeg fikk kraftig pms når jeg satte den inn og borte ble det når jeg tok den ut. Så det er ihvertfall min erfaring. Har også pms nå med hormonspiral, men ikke i nærheten så kraftig.

Jeg har samme erfaring! Jeg ble et troll... Mye bedre for meg (og omgivelsene) med hormonsoiral.

Skrevet

Mye menssmerter, blødde veldig mye. Følelsen i bekkenet var helt ubeskrivelig rett før mensen og hadde smerter nedover benet. Ble også ekstremt premenstruell, tre uker som bitch og med depresjon, en uke som normal. Et under at mannen holdt ut...men tror ikke de fleste får det så ille 😉

Den inneholder ikke hormoner, så premenstruell har du i så fall blitt av noe annet enn kobberspiralen.

Skrevet

Gruer meg for å få den inn

Er det ikke ekkelt å gå rundt og vite at man har noe kobbergreier inni livmoren 😵😵??

Hi

Skrevet

Jeg har samme erfaring! Jeg ble et troll... Mye bedre for meg (og omgivelsene) med hormonsoiral.

Ja, de kan si at det ikke påvirker så mye de vil, men var helt klart at det gjorde det med meg. Godt å høre at det er flere, men også å se at det nok er en sjelden bivirkning.

Skrevet

Den inneholder ikke hormoner, så premenstruell har du i så fall blitt av noe annet enn kobberspiralen.

Ja, hører dere sier det. Men har aldri vært plaget med pms noen gang før jeg fikk spiral, og det ble helt borte når jeg fjernet den igjen, men for all del, kan jo være lufta her jeg bor...siden det må være noe annet som du skriver...Og godt lufta bedret seg dagen jeg tok den ut.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...