Anonym bruker Skrevet 12. februar 2015 #1 Skrevet 12. februar 2015 På grunn av mannens reisejobb og dårlige forbindelser her vi bor (masse stengte veier mellom januar og april ved uvær, ras osv) er det sannsynlig at jeg kan ende opp alene på fødestua. Så, hva er deres erfaringer med det? Får man mer oppfølgning av jordmødrene siden man da ikke har noen å være der for deg, eller blir man overlatt helt til seg selv i mange timer? Dette er barn nr 4, men jeg har dessverre langdryge fødsler (brukte 13 timer på nr 3). Er litt skeptisk til å måtte ligge der og hyle helt alene med smerter og det hele. Anonymous poster hash: cbdf2...f2e
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2015 #2 Skrevet 12. februar 2015 Jeg var alene første fødsel. Jeg ble jo alenemor, så var jo ingen far som kunne blitt med heller da. Jordmor eller barnepleier var der stort sett hele tiden. Jeg hadde veldig rask fødsel da... Jeg følte jeg ble tatt godt vare på! Anonymous poster hash: 7179a...77b
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2015 #3 Skrevet 12. februar 2015 Jeg var alene første fødsel. Jeg ble jo alenemor, så var jo ingen far som kunne blitt med heller da. Jordmor eller barnepleier var der stort sett hele tiden. Jeg hadde veldig rask fødsel da... Jeg følte jeg ble tatt godt vare på! Anonymous poster hash: 7179a...77b Takk for svar Anonymous poster hash: cbdf2...f2e
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2015 #4 Skrevet 12. februar 2015 Fødte også alene og det var helt greit. Hadde en rask fødsel, men fikk god oppfølging og ble godt tatt vare på. Anonymous poster hash: b1e39...84b
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2015 #5 Skrevet 12. februar 2015 Jeg har ingen erfaring med å føde alene, men vil bare gi deg en oppmuntring ang lengden på fødselen. Her brukte jeg hhv 34 og 26 timer på nr én og to. Forberedte meg på en like hard fødsel med nr tre, men han brukte bare en knapp time fantastisk fødsel! Vondt og intenst blir det jo når det går så fort, men duverden så mye bedre enn å ligge og pines i timevis. Håper det går like lett for deg (og at du rekker sykehuset...) Anonymous poster hash: dfa15...d57
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2015 #6 Skrevet 12. februar 2015 Tipper du blir stelt litt ekstra med Men har du ingen i backup du kunne hatt med deg?? Jeg har sjømann, og fire barn. Mannen rakk alle fødslene, men hadde en venninne i standby til han kom hjem Anonymous poster hash: 8c074...5ac
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2015 #7 Skrevet 12. februar 2015 Jeg har ingen erfaring med å føde alene, men vil bare gi deg en oppmuntring ang lengden på fødselen. Her brukte jeg hhv 34 og 26 timer på nr én og to. Forberedte meg på en like hard fødsel med nr tre, men han brukte bare en knapp time fantastisk fødsel! Vondt og intenst blir det jo når det går så fort, men duverden så mye bedre enn å ligge og pines i timevis. Håper det går like lett for deg (og at du rekker sykehuset...) Anonymous poster hash: dfa15...d57 Min nr 2 gikk unna på under 1 time, mens nr 3 igjen tok 13 timer aktiv fødsel. Så jeg er forberedt på å ha både kort og lang fødsel. Til anonym 5ac - jeg har ingen venner eller familie, og orker ikke å ha andre fremmede folk bortsett fra helsepersonell til å se meg sprekke, blø, kaste opp og skrike. Anonymous poster hash: cbdf2...f2e
MarianeA Skrevet 12. februar 2015 #8 Skrevet 12. februar 2015 Jeg har født tre ganger, første gangen hadde jeg mamma med,de de to andre gangene var barnefar tilstede. Jeg kunne vel egentlig ikke brydd meg mindre om akkurat det når jeg lå der og hadde det som verst. Jeg hadde fint greid meg alene alle tre gangene om det var nødvendig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå