Gå til innhold

Har jeg latt meg lure?! jobb..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var i fjor vikar to plasser mens jeg var gravid, jobba fulltid i ca 8 mnd nærmest. Innimellom overtid. Etter permslutt i november fortsatte jeg på en av plassene, men siden det var lite jobb og ta av etter perm søkte jeg meg inn på en ny plass til. Tenkte jeg kunne veksle mellom begge plassene. Meget bra arb.plass, flinke kolleger og bra arbeidsmiljø. Jobben er kjempefin,ingen dager er like og den passer meg perfekt. Skal til høsten søke meg inn på en høyere utdannelse knyttet til denne typen jobb.

Sjefen ville ikke at jeg skulle jobbe flere plasser og jeg har derfor gradvis takket mer og mer nei til den andre plassen - nå er jeg så og si nedprioritert der og får ikke vaktene jeg ønsker der. De første par mnd i ny jobben var det greit med jobb, men nå er det LITE vakter og jeg får nesten ingen jeg ønsker meg eller blir tilbudt, og sjefen "lovde" mer eller mindre meg minimum 3 vakter i uka og ville jeg skal være tilgjengelig for jobb hele tiden. Denne uka har jeg to vakter! Mars-lønna blir lav, det kan jeg nesten garantere.. Har ikke fått noen vakter andre plassen siden jeg har avslått de så mye, har vært redd for og virke illojal mot min nye sjef om jeg takker ja til jobb andre plasser. Så hva gjør jeg da? Kan ikke kreve mer jobb mer enn de andre vikarene (jeg jobber faste helger også, men trenger mer vakter i ukene). Det er ikke sjefen selv som deler ut vakter på min nye jobb, det er en annen ansatt som skal fordele vaktene rettferdig som han sier. Kan bli tilbudt 6-8 vakter og takke ja til alle, og få en av vaktene. Hadde også tilbud om en annen plass, men takka nei..

Anonymous poster hash: 2ccf3...f8b
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det hadde jeg tatt opp med sjefen. Minnet om at han ville du skulle være mer tilgjengelig og lovet deg minimum tre vakter i uken, og vise til at det får du ikke. Fortell at du trives der, er lojal og ønsker en fremtid der, men at det også må være lønnsomt for deg å jobbe der.

Anonymous poster hash: 5c755...7e9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...