Anonym bruker Skrevet 11. februar 2015 #1 Skrevet 11. februar 2015 Når spiser dem kvelds/legger seg?Bruker dere lang tid? Her er jenta på snart 5 år i gang med kveldsstellet etter barnetv, altså mellom halv syv og syv(kan variere selvfølgelig om det er noe spesielt....) Hun skal selvfølgelig gjøre ALT selv, og kan bruke 40 minutter på å spise kveldsmat. Så er det ned på baddet, bruker ca 15 minutter der og deretter i seng hvor hun bruker å få betsemme om vi skal tegne eller lese...bruker ca.20 minutter på det, så er det nattasang og god natt!! Bruker vi for lang tid?:S Noen kvelder ligger hun våken et par timer etter jeg har lagt henne.....:S Anonymous poster hash: e91ed...b9b
Ladybird2014 Skrevet 11. februar 2015 #2 Skrevet 11. februar 2015 Kveldsstell før barne-tv, kvelds medan vi ser barne-tv og så tannpuss, før vi går på rommet og les på senga. Ho søv når klokka er 19 ca. Om di ligg våken to timar legg ho seg nok for seint, og blir overtrøtt.
Anonym bruker Skrevet 11. februar 2015 #3 Skrevet 11. februar 2015 Samme alder som deg. Kvelds mens vi ser barne tv, dusjer og tannpuss straks etterpå, leser en kort bok og så er det i seng. Sovnet innen 19:15 stort sett. Søndag gjør vi stellet før barne tv, da er det Newton og det liker hun godt. Fredag og lørdag er det litt seinere i seng. Anonymous poster hash: 206d5...e60
HeltLykkelig ♥♥ Skrevet 11. februar 2015 #4 Skrevet 11. februar 2015 (endret) Her ser minste på 2 på fantorangen 17:30. Kl 18 steller jeg eldste på 4 før hun får se disney-barnetv til litt over 18:30. Så går vi på kjøkkenet og spiser kvelds. I 19 tia tar jeg stell på minsten og pusser tenna på begge. De er begge i seng før 19:30. Endret 11. februar 2015 av HeltLykkelig ♥♥
Anonym bruker Skrevet 11. februar 2015 #5 Skrevet 11. februar 2015 40 min på kveldsmat er kanskje litt mye. Er du sikker på at hun er sulten? Vi spiser middag en gang mellom 16:15 og 17:30. Det betyr at kvelds er en yoghurt, litt frukt eller grønnsaker. Anonymous poster hash: 206d5...e60
kråkemamma Skrevet 11. februar 2015 #6 Skrevet 11. februar 2015 Kvelds ca 19.30 i sofaen foran tv. Tannpuss, 2 sanger og i seng kl 20. 5 år,
Twintipp og himmelblå Skrevet 11. februar 2015 #7 Skrevet 11. februar 2015 Denne rutinen har vi hatt i mange år, er 8, snart 9 år nå. Nå sier jeg det er natta. Han går på badet, vasker seg og pusser tenner. Roper på meg, jeg setter på varmepleddet, pakker han inn i dyna og sier natta elsker deg. Prosessen tar ca ti min. Han sover nesten før jeg er ute i stua.
Novemberdama Skrevet 11. februar 2015 #8 Skrevet 11. februar 2015 (endret) Mi er 1 år. Spiser grøt og drikker melk ca. kl 19.30, går på badet og skifter bleie og pusser tenner (tann), og synger mens vi gjør det. Går inn på soverommet, legger henne ned i senga, gir smokk og koseklut, skrur av lyset, sier god natt, elsker deg og går ut. Alt det der tar max. 5 minutter. Hun sovner før jeg rekker å slå på kameraet i stua. Hun legger seg såpass sent fordi vi sover så lenge om morgenen. Endret 11. februar 2015 av Novemberdama
Chl85 Skrevet 11. februar 2015 #9 Skrevet 11. februar 2015 Har en på 4 Etter barnetv er det rett på kjøkkenet for å spise kveldsmat, dette tar alt fra 10 til 20 min. Avhengig av om hun smører selv Ellers minner jeg henne på å spise, for hun prater seg lett bort. På badet bruker vi ikke mer enn 10 min. Do, ansikt/håndvask og pussing av tenner(hun får lov om morgenen), hun vet at det ikke blir noe eventyr eller sang dersom hun tuller eller gjør seg vanskelig. Har en avtale på forhånd om at det blir 4 sanger(viker ikke fra dette) og noen ganger et eventyr(har en bok med korte eventyr tilpasset alder. Så kl 19 er jeg ute av rommet. Hun får lov til å bla i en bok i 10 min etter det også kommer jeg inn å rer over henne og kooooser henne også er det natta. De gangene hun drar ut med vilje, tuller osv, blir det ikke sang eller eventyr. Dette får hun advarsler om at hvis hun bruker for lang tid på tull, rekker vi ikke å synge eller å lese. Dette funker bra her Men klart føler du ikke at det er et problem... Så er dt jo ikke et problem om legging tar tid Så lenge barnet får nok søvn
Gjest MammaTilKidsa Skrevet 11. februar 2015 #10 Skrevet 11. februar 2015 To små som får på seg pysj kl 18.30 og spiser kveld til kl 19. Deretter i seng. Sovner etter ti til femten minutt.
Anonym bruker Skrevet 11. februar 2015 #11 Skrevet 11. februar 2015 datter på 9 år. Vi går begge på badet kl 21. Så enten sitter jeg der og vi skravler og poppler mens hun steller se, eller så setter jeg henne litt i gang og så går jeg på nabo-rommet, altså vaskerommet og gjør nødvendig arbeid der . Hun har en hudsykdom i underlivet som krever litt ekstra tilsyn og pleie, og det er ikke så lett med koordinering av hender, underliv og klut enda. Smøringen like så. Greit og trygt å få hjelp av mamma og assistanse når hun øver seg påå gjøre det selv. -Men dette altså pga en hudsykdom i underlivet. Deretter er der i seng, i min seng, og så leser jeg for henne, og så når vi er ferdige med lesingen, så synger jeg for henne dersom hun ikke sovner under lesingen. Tenker at det må være trygt og godt å sovne intill mamma mens mamma leser eller synger for henne. Kos. Anonymous poster hash: 6f810...609
Novemberdama Skrevet 11. februar 2015 #12 Skrevet 11. februar 2015 datter på 9 år. Vi går begge på badet kl 21. Så enten sitter jeg der og vi skravler og poppler mens hun steller se, eller så setter jeg henne litt i gang og så går jeg på nabo-rommet, altså vaskerommet og gjør nødvendig arbeid der . Hun har en hudsykdom i underlivet som krever litt ekstra tilsyn og pleie, og det er ikke så lett med koordinering av hender, underliv og klut enda. Smøringen like så. Greit og trygt å få hjelp av mamma og assistanse når hun øver seg påå gjøre det selv. -Men dette altså pga en hudsykdom i underlivet. Deretter er der i seng, i min seng, og så leser jeg for henne, og så når vi er ferdige med lesingen, så synger jeg for henne dersom hun ikke sovner under lesingen. Tenker at det må være trygt og godt å sovne intill mamma mens mamma leser eller synger for henne. Kos. Anonymous poster hash: 6f810...609 Troll!
februarprins2013 Skrevet 12. februar 2015 #13 Skrevet 12. februar 2015 min er 2år : spiser kveldsmat kvart på sju,er ferdig ca litt over sju tar og bader han rett etterpå, så er det litt kos før han leker han fra 19 30 ca til 20 så legges han og sover til morgen etter, sovner med engang
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2015 #14 Skrevet 12. februar 2015 Straks 4 år. Spiser kveldsmat foran barnetv ca 18.00. Går på badet 18:45, Opp i senga, synger 3-5 nattasanger, kan skravle litt, men lar han ikke dra ut tiden for mye. Så er det god natt. Sovner stort sett før 19:30, våkner rundt 7. Anonymous poster hash: fb105...da1
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2015 #15 Skrevet 12. februar 2015 6 år om 3 dager. Spiser middag kl. 18.15-18.30 (mannen kommer ikke hjem fra jobb før 18.10), deretter får han leke frem til ca. 19.00-19.15. Deretter tannpuss og kveldsstell som tar litt ekstra tid for tiden pga hudproblemer. Så lesing av 1-2 kapittler i en bok i sofaen og vips, til sengs! Er han ekstra trøtt, sier han selv at han ikke ønsker historie og foretrekker å legge seg rett etter kveldsstell. Vi praktiserer nokså fleksibel leggetid mellom 19.00 og 20.00. Han har alltid vært kjempe enkel å legge (men er en skikkelig morgenfugl). Anonymous poster hash: 47ec4...7f2
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2015 #16 Skrevet 12. februar 2015 Vi spiser middag en gang mellom 17.30 og 19.00. Spiser ikke kvelds. Jentene får beskjed om å pusse tenner mm ca 20.15 og så leser jeg for den ene og mannen for den andre etterpå, enten på stua eller vårt soverom. Deretter sier vi god natt og de legger seg i sine egne senger. Noen ganger snoker de seg til å lese eller høre lydbok på senga, men det er egentlig ikke meningen. Jentene er 8 og 10. Anonymous poster hash: a6b24...89c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå