Gå til innhold

Blodprosent på 14!?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det veldig bra?

Legen var meget imponert av det resultatet :P

Anonymous poster hash: b5e6b...948

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tja, hvis det er hemoglobinnivået ditt ("Hb'en") og ikke blodprosenten (selve målet blodprosent er egentlig utgått, man bruker hemoglobin og sier blodprosent fordi det skjønner folk), så er det bra. 

Regner med at det er Hb'en legen snakker om, og da er det i øvre del av referanseområdet, så vidt jeg husker, altså bra.

Anonymous poster hash: 779ba...691
Skrevet

Jeg har 16. Det er visst ikke noe å rope hurra for. Men god kondis har jeg☺

Anonymous poster hash: 9d120...fb4

Skrevet

Er ikke det omtrent som anbefalt da?

Legen min mente alle gravide bør være over 12, da tåler man litt blodtap under fødselen.

Anonymous poster hash: 2c1b0...764
Skrevet

Hadde det vært prosent (gamle betegnelsen) så hadde du vel vært innlagt akutt :P

Måtte sjekke hva jeg hadde selv, min var på 13,7.

Anonymous poster hash: 3912b...d9c
Skrevet

Hb bør ligge mellom 11,3 og 14,3.

Skrevet

Hvis du er kvinne er det veldig bra. Unilabs opererer med referanseområde 11,7-15,3. Du ville nok vakt mistanke hos dopingkontrollører ;)

Anonymous poster hash: a0793...bdb

Skrevet

Sikkert. Husker jeg hadde 6, det var IKKE bra i allefall

Anonymous poster hash: 83dc7...4a3

Skrevet

Helt normalt

Anonymous poster hash: 7439a...d95

Skrevet

Jeg har 16. Det er visst ikke noe å rope hurra for. Men god kondis har jeg☺Anonymous poster hash: 9d120...fb4

Hvis du er kvinne er det veldig bra. Unilabs opererer med referanseområde 11,7-15,3. Du ville nok vakt mistanke hos dopingkontrollører ;)Anonymous poster hash: a0793...bdb

Ja, jeg er kvinne, og nei det er ikke veldig bra, jeg kan være mer utsatt for blodpropp, slag, hjerteinfarkt. Og ja, jeg er jo skikelig bloddopet, en hver toppidrettsutøver ville vel drept for blodet mitt

Skrevet

Det ligger innenfor referanseverdi så det bør du være fornøyd med. Selv mistet jeg mye blod under fødselen og har verdi på 4,6 og det er elendig. Jeg har fått flere blodoverføring og knasker jerntabletter som sukkertøy, men det blir søren meg ikke bedre :-(

Anonymous poster hash: 01c7c...91d

Skrevet

Hvis du er kvinne er det veldig bra. Unilabs opererer med referanseområde 11,7-15,3. Du ville nok vakt mistanke hos dopingkontrollører ;)

Man skal ikke være over referanseområdet. Tulling

Skrevet

Pms?

Ok, beklager at jeg ikke var nøyaktig nok. Polycytemi for kvinner er for Hb>16,5. 16 er altså høyt, men ikke patologisk.

Skrevet

Mannen min har høyt. Husker ikke tallet, men han bruker å si at han hadde ikke fått deltatt i OL (as if!!) pga bloddoping ;)

Anonymous poster hash: 5c805...c90

Skrevet

Takk for svar, det er vel hb, ja :P

Ble merkelig stolt da legen var så fornøyd, hehe, nesten "alle" andre blodprøvene mine er ræva, så godt at noe er som det skal :D Små gleder i hverdagen, haha! ;)

Hi

Anonymous poster hash: b5e6b...948

Skrevet

Pms?

Ok, beklager at jeg ikke var nøyaktig nok. Polycytemi for kvinner er for Hb>16,5. 16 er altså høyt, men ikke patologisk.

Og om du ikke visste det er referanseområdet verdier hvor man kan forvente å finne 95% av friske individ. Altså vil 5% av de friske ligge utenfor referanseområdet. Ingen årsak ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...