Gå til innhold

Hva kan man forvente av en 6 åring ved matbordet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Stefar laget mat i dag, veldig sjelden han gjør det og i dag laget han omelegg med pølse, paprika, løk og agurk. Barnet mitt liker pølse men har blitt veldig lei av egg og ikke spist det på flere mnd. Og liker bare rå paprika og agurk.. Hun ville bare ha pølsebitene men det gikk jo ikke, ville ikke smake heller. Hadde også baguetter og brie ved siden av og hun spurte om å få en av dem istede, men fikk ikke det siden hun ikke ville smake det andre. Så derfor ble et ikke middag på henne. Han ble litt snurt fordi hun ikke liker maten han lager..

Jeg hadde sikkert latt henne få baguett istede for om han ikke hadde sagt noe, jeg synes hun er fryktelig tynn og hadde nok ikke klart å nekte henne maten. Ville dere gitt henne mat selv om hun ikke ville smake på egget?

Anonymous poster hash: e3289...4c7
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, jeg ville det. Barna burde smake det meste, men det er viktigere at barnas forhold til mat ikke er tvunget og vanskelig, synes jeg.

Det er ofte en vanskelig avveing.

Anonymous poster hash: aca8a...059

Skrevet

Det ungene min absolutt ikke liker slipper de å spise. Ellers må de spise det øvrige. At man er "lei" noe er ikke greit for å hoppe over det næringsrike og bare spise pølser og baguette.

Anonymous poster hash: 4d7d0...c19

Skrevet

Jeg pleier aldri å ha 2 alternativer derfor ville det vært enkelt hos oss: du spiser det som er på bordet (men så lenge han smaker på alt kan han deretter plukke litt fra hverandre innenfor rimelighetens grenser), eller du venter til neste måltid (i vårt tilfelle frokost, siden vi ikke har kveldsmat).

Kjører samme linje siden han begynte å spise det samme som oss, kan ikke huske siste gang han har gått til sengs uten mat.

Å bli lei av en matvare prøver han seg på titt og ofte, men svaret han får er at jeg ikke driver restaurant og ikke deler ut menyer. Til slutt spiser han uten å mase.

Vi har veldig avslappede middager, men vi har vært veldig konsekvente over tid.

Anonymous poster hash: 8017f...9e2

Skrevet

Jeg hadde latt de spise det de likte av den maten vi hadde. Er det noe nytt må de smake, men jeg spiser da ikke mat jeg selv vet at jeg ikke liker heller.

Anonymous poster hash: d82dd...04a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...