Anonym bruker Skrevet 11. februar 2015 #1 Skrevet 11. februar 2015 Hun blir to år i april. Viser tydelig interesse for do, vil ikke ha på bleie, og gjør motstand når ny bleie skal på. Tar jeg av bleien sier hun "godt" og smiler. Føler det er for tidlig. Vil hun forstå? Kan du dele dine tips med meg? Ser for meg skift dagen lang og tiss i sofaen. Hva med barnehagen? Kan vi la henne lære å si ifra hjemme (bli tørr hjemme) før vi involverer barnehagen? Anonymous poster hash: 0aad8...787
Anonym bruker Skrevet 11. februar 2015 #2 Skrevet 11. februar 2015 Går hun på do og gjør noe der på eget initiativ? Anonymous poster hash: 5b5c2...a93
Anonym bruker Skrevet 11. februar 2015 #3 Skrevet 11. februar 2015 Noen klarer d faktisk fint når de er 2 Utnytt motivasjonen hennes, og la henne få lov! Dere finner fort ut om hun er klar eller ei Anonymous poster hash: 4bf8c...14c
Anonym bruker Skrevet 11. februar 2015 #4 Skrevet 11. februar 2015 Kjenner en dame med 6 barn. Alle var helt tørre da de var 1 år. I Norge er vi "late" når det gjelder bleieslutt. La hun slutte om hun vil. Anonymous poster hash: bc6c8...7cc
Anonym bruker Skrevet 11. februar 2015 #5 Skrevet 11. februar 2015 Går hun på do og gjør noe der på eget initiativ? Anonymous poster hash: 5b5c2...a93 Hun tisser på do. Opptatt av å tørke seg selv og vaske fingrene etterpå. Aldri bæsjet i do da. Anonymous poster hash: 0aad8...787
Anonym bruker Skrevet 11. februar 2015 #6 Skrevet 11. februar 2015 Kjempebra! Flink jente! Min eldste sluttet tidligere enn fylte to, og det ville hun selv. Engasjere henne i dette, og sett igang! Anonymous poster hash: c9644...42f
Anonym bruker Skrevet 11. februar 2015 #7 Skrevet 11. februar 2015 Jeg begynte å prøve på samme tid og da hadde ikke min jente selv vist stor interesse. Var helt tørr på dagen rett før hun ble to, så jeg sier kjør på 👍 Anonymous poster hash: 06f37...876
Anonym bruker Skrevet 11. februar 2015 #8 Skrevet 11. februar 2015 Gutten min sluttet med bleie da han var 2 år. Ingen uhell. Kjør på! Anonymous poster hash: 904b3...e96
Anonym bruker Skrevet 11. februar 2015 #9 Skrevet 11. februar 2015 Det er jo bare å prøve! Vi har for øvrig fått ungene tørre hjemme før vi har involvert barnehagen. Typisk uten bleie en uke hjemme før vi har sendt i barnehagen uten bleie. Men det er jo lurt å informere barnehagen om at dere gir det et forsøk, slik at de kan ta henne med på do om hun vil prøve seg der, eller kanskje kan sette henne på do i forbindelse med bleieskift. Så flink hun er! Anonymous poster hash: 4c5f0...677
Anonym bruker Skrevet 11. februar 2015 #10 Skrevet 11. februar 2015 Min eldste var også tidlig tørr, ca 18 mnd, da var hun tørr til og med på natt. Bare å kjøre på:-) Anonymous poster hash: 1b6ce...2ab
Anonym bruker Skrevet 11. februar 2015 #11 Skrevet 11. februar 2015 Det er jo bare å prøve! Vi har for øvrig fått ungene tørre hjemme før vi har involvert barnehagen. Typisk uten bleie en uke hjemme før vi har sendt i barnehagen uten bleie. Men det er jo lurt å informere barnehagen om at dere gir det et forsøk, slik at de kan ta henne med på do om hun vil prøve seg der, eller kanskje kan sette henne på do i forbindelse med bleieskift. Så flink hun er! Anonymous poster hash: 4c5f0...677 Det var lurt. Takk Anonymous poster hash: 0aad8...787
E.E.E. Skrevet 11. februar 2015 #12 Skrevet 11. februar 2015 Her var eldste helt kvitt bleiene, natt og dag, når hun var 20 måneder. Ikke noe problem. ☺☺ Det viktigste er å ta deg tid til 4-5 dager hvor du er tilstede for henne akkurat når hun trenger det. ☺ ☺ Og at du gjør det nå, når hun er klar. Minstemann her sluttet når han var 2 år og 2 måneder. Det startet med at han sa tssss, når han tisset i bleia. Han snakket ikke noen ord. Gikk helt fint. Med mellomste, skulle jeg bare vente til perioden med strømpebukse var over, typ 1 til 2 måneder. Nå vet jeg ikke om det var årsaken, men hun hadde mistet interessen i mellomtiden, vi matte gjøre tre forsøk. (Etter uker med bare uhell og jeg begynte å bli kort i lunta, måtte vi stoppe...) Hun var nesten 3 år før hun var kvitt bleia. Jeg tanker jo at det hadde med timingen å gjøre....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå