Gå til innhold

Urinen lukter smør


Anbefalte innlegg

Skrevet

Eh, hva kan være årsaken til at urinen ikke lukter urin? Tok en test istad derjeg tisset i en kopp, og urinen luktet absolutt ikke urin, men smør! Sånn smelta margarin, liksom,.. Fant ikke noe på google.

 

Anonymous poster hash: 4b3e9...bee

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det lukter ikke frukt, men smør.. Salt.. Litt som popcorn med smør

 

Anonymous poster hash: 4b3e9...bee

Gjest MammaTilKidsa
Skrevet

Lukter aceton som frukt? Om urinen lukter søtlig kan det være pga sukker i urinen.

Skrevet

Den er ikke søtlig. Det stod at aceton lukter fruktig. Det luktet mer salt og smøraktig, ganske likt smeltet margarin

 

Anonymous poster hash: 4b3e9...bee

Gjest Syltebærtyttetøy
Skrevet

Aceron syns jeg at lukter som neglelakkfjerner :P Men smelta smør/margarin har forsåvidt en litt søtlig lukt. Mest sannsynlig er det noe du har spist/drukket som gir utslag. Om jeg spiser honeycorn lukter tisset mitt helt likt..det er jo ganske artig..

Skrevet

Så nå at jeg kunne være dehydrert, testen tok jeg ca 15 og hadde ikke drukket, så kanskje det er årsaken...

 

Anonymous poster hash: 4b3e9...bee

Skrevet

Den er ikke søtlig. Det stod at aceton lukter fruktig. Det luktet mer salt og smøraktig, ganske likt smeltet margarin

 

Anonymous poster hash: 4b3e9...bee

Aceton er det samme som neglelakkfjerner.

 

Anonymous poster hash: a8c6c...2a5

Skrevet

Åja, det lukter det absolutt ikke!! Lukter fortsatt idag selvom jeg drakk masse vann i går kveld..

 

Anonymous poster hash: 4b3e9...bee

Skrevet

Da jeg var gravid luktet urinen litt som popcorn m/smør på. Urinveisinfeksjon kan også gi merkelig lukt på urinen.



Anonymous poster hash: e640e...062
Skrevet

Hva sa testen da :P

 

Anonymous poster hash: c45b7...627

Skrevet

Negativ! To dager forsinket mensen.. Kanskje jeg produserer lite hcg? Nei, mensen kommer sikkert, men rart hvis jeg har fått UVI. Vil ikke til egen unødvendig mye, skal jeg dra hvis jeg får vondt?

 

Anonymous poster hash: 4b3e9...bee

Skrevet

Negativ! To dager forsinket mensen.. Kanskje jeg produserer lite hcg? Nei, mensen kommer sikkert, men rart hvis jeg har fått UVI. Vil ikke til egen unødvendig mye, skal jeg dra hvis jeg får vondt? Anonymous poster hash: 4b3e9...bee

hvis det gjør vondt så ville jeg dratt til legen ja, uvi er grusomt vondt !

 

Anonymous poster hash: c45b7...627

Skrevet

Hadde sex ca 4 dager før eggløsning, så liten sjanse for graviditet (med mindre jeg bommet på eggl). Har vært kjempetrøtt, vondt i magen og korsryggen, småkvalm, oppblåst, gassmage, treg avføring, ting smaker rart, dårlig matlyst, sure oppstøt, forsinket mens og evt. UVI, men negative tester, så kroppen lurer meg sikkert.

 

Men smørurin var ekkelt, jeg har testet med Apotek1 sine tester, de er vel sikre? Er de en av de mest sensitive?

 

Anonymous poster hash: 4b3e9...bee

Skrevet

 

Negativ! To dager forsinket mensen.. Kanskje jeg produserer lite hcg? Nei, mensen kommer sikkert, men rart hvis jeg har fått UVI. Vil ikke til egen unødvendig mye, skal jeg dra hvis jeg får vondt? Anonymous poster hash: 4b3e9...bee

hvis det gjør vondt så ville jeg dratt til legen ja, uvi er grusomt vondt !Anonymous poster hash: c45b7...627
Ja, jg har hatt det tidligere (da jeg var gravid med førstemann :P ), og hadde ganske vondt. Men foreløbig ikke vondt altså..

 

Anonymous poster hash: 4b3e9...bee

Skrevet

Kan det lukte litt om Honey puffs? Eventuelt popcorn med smør på... Mannens urin lukter (ja, oser på hele badet faktisk) enkelte ganger. Vanskelig å finne en forbindelse, men stort sett har det gått lang tid siden forrige urinering. Jeg får det om jeg drikker kaffe av og til. 



Anonymous poster hash: 1a7da...964
Skrevet

Kan det lukte litt om Honey puffs? Eventuelt popcorn med smør på... Mannens urin lukter (ja, oser på hele badet faktisk) enkelte ganger. Vanskelig å finne en forbindelse, men stort sett har det gått lang tid siden forrige urinering. Jeg får det om jeg drikker kaffe av og til.  Anonymous poster hash: 1a7da...964

Nei, ikke sånn. Ikke noe søtt eller honningaktig i det heletatt, kun rent smør, som om noen smeltet Melange og helte ut foran deg. Litt "fettete" og kvalm lukt igrunn.. Og det lukter overhodet ikke urin, slik det pleier å lukte. Har tatt endel tester (eggl.tester osv), og merket en markant endring i lukt bare på et par dager. Jeg hadde tisset 4 timer tidligere, og drikker ikke kaffe, ingen endring i matvaner annet enn at jeg har spist litt mindre enn jeg pleier.

 

Anonymous poster hash: 4b3e9...bee

Skrevet

 

Kan det lukte litt om Honey puffs? Eventuelt popcorn med smør på... Mannens urin lukter (ja, oser på hele badet faktisk) enkelte ganger. Vanskelig å finne en forbindelse, men stort sett har det gått lang tid siden forrige urinering. Jeg får det om jeg drikker kaffe av og til.  Anonymous poster hash: 1a7da...964

Nei, ikke sånn. Ikke noe søtt eller honningaktig i det heletatt, kun rent smør, som om noen smeltet Melange og helte ut foran deg. Litt "fettete" og kvalm lukt igrunn.. Og det lukter overhodet ikke urin, slik det pleier å lukte. Har tatt endel tester (eggl.tester osv), og merket en markant endring i lukt bare på et par dager. Jeg hadde tisset 4 timer tidligere, og drikker ikke kaffe, ingen endring i matvaner annet enn at jeg har spist litt mindre enn jeg pleier.

 

Anonymous poster hash: 4b3e9...bee

 

Er det snakk om mye mindre mengde mat du spiser? Da kan urinen skille ut lukt, vet jeg. Jeg ble dehydrert for litt siden (gravid med hyperemesis, men fikk verken mat eller væske i meg), og da luktet urinen helt intenst... Men jeg husker ikke hva slags lukt det kan ha vært, jeg var så fjern da det sto på. 

Infeksjoner kan vel også ha gi lukt.

 

Kanskje du skal ta en tur til legen for sikkerhetsskyld, det er jo litt underlig om du ikke har spist eller drukket noe utenom det vanlige. 

 

Anonymous poster hash: 1a7da...964

Skrevet

 

 

Kan det lukte litt om Honey puffs? Eventuelt popcorn med smør på... Mannens urin lukter (ja, oser på hele badet faktisk) enkelte ganger. Vanskelig å finne en forbindelse, men stort sett har det gått lang tid siden forrige urinering. Jeg får det om jeg drikker kaffe av og til.  Anonymous poster hash: 1a7da...964

Nei, ikke sånn. Ikke noe søtt eller honningaktig i det heletatt, kun rent smør, som om noen smeltet Melange og helte ut foran deg. Litt "fettete" og kvalm lukt igrunn.. Og det lukter overhodet ikke urin, slik det pleier å lukte. Har tatt endel tester (eggl.tester osv), og merket en markant endring i lukt bare på et par dager. Jeg hadde tisset 4 timer tidligere, og drikker ikke kaffe, ingen endring i matvaner annet enn at jeg har spist litt mindre enn jeg pleier.Anonymous poster hash: 4b3e9...bee

Er det snakk om mye mindre mengde mat du spiser? Da kan urinen skille ut lukt, vet jeg. Jeg ble dehydrert for litt siden (gravid med hyperemesis, men fikk verken mat eller væske i meg), og da luktet urinen helt intenst... Men jeg husker ikke hva slags lukt det kan ha vært, jeg var så fjern da det sto på. Infeksjoner kan vel også ha gi lukt.Kanskje du skal ta en tur til legen for sikkerhetsskyld, det er jo litt underlig om du ikke har spist eller drukket noe utenom det vanlige.  Anonymous poster hash: 1a7da...964
Nei, ikke mye mindre. For å si det sånn, så har det tidl. vært dager da jeg ikke har spist noe hele dagen før middagtid kl 17-18 - og det har ikke påvirket urinen.. Rart hvis det plutselig skal påvirke urinen. Jeg spiste nok i går kveld etc, drakk mye vann, men urinen lukter fortsatt smør idag. Sikkert UVI, men venter og ser, hvis det vedvarer kan jeg jo ringe dem og høre hva det kan være... Hadde håpet noen her kunne komme med: "ja, det hadde jeg også da jeg.." <- ett eller annet.. Som kunne gi meg en pekepinn :)

 

Jepp, kostholdet er som før. Og testene er blendahvite. Bare det ikke er noe farlig...

 

Anonymous poster hash: 4b3e9...bee

Skrevet

Urinen har forresten en normal lys farge. Ikke mørk.

 

Anonymous poster hash: 4b3e9...bee

Skrevet

Hvis det er UVI bør du passe på! Det kan fort bli nyrebekkenbetennelse, og det er helt forjæ****... UVI kan fort bli ganske alvorlig. 

Kan du ikke levere en urinprøve til legekontoret, så tester de den uten at du må inn til lege? Sånn er det her i hvert fall, må bare ringe ned på forhånd. 



Anonymous poster hash: 1a7da...964
Skrevet

Ja, jeg kan kanskje få gjort det i morgen.. Greit å få sjekket.

 

Anonymous poster hash: 4b3e9...bee

  • 1 måned senere...
Skrevet

Det var graviditet, så dere som har urin som lukter smør: ta en test eller ti! :)

Var ikke uvi...,

 

Anonymous poster hash: 4b3e9...bee

 

Anonymous poster hash: 4b3e9...bee

Skrevet

Asparges gir urinen en rar lukt, har du spist det?

 

Anonymous poster hash: 50df7...9b9

Skrevet

Asparges gir urinen en rar lukt, har du spist det?

 

Anonymous poster hash: 50df7...9b9

Nei................................ Det er pga graviditet

 

Anonymous poster hash: 4b3e9...bee

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...