Anonym bruker Skrevet 11. februar 2015 #1 Skrevet 11. februar 2015 Dette er et rart spørsmål og sikkert umulig å svare på, men... Om man har ett øye som er blått og et som er blågrønt med brune flekker, hva slags øyefarge har man egentlig? Og hva ville eventuelle barn få? Anonymous poster hash: b0e9f...859
Anonym bruker Skrevet 11. februar 2015 #2 Skrevet 11. februar 2015 Multi Barn kommer an på far Anonymous poster hash: c6a5a...088
Anonym bruker Skrevet 11. februar 2015 #3 Skrevet 11. februar 2015 Det kjem heilt an på kva augefarge foreldra dine og mannen din sine har. Brune dominerer over blå. Anonymous poster hash: 6e26e...507
Anonym bruker Skrevet 11. februar 2015 #4 Skrevet 11. februar 2015 Det kjem heilt an på kva augefarge foreldra dine og mannen din sine har. Brune dominerer over blå. Anonymous poster hash: 6e26e...507 Mannen har knallblå, det samme har søsteren hans. Moren har brune, faren blå. Jeg har de rare øynene. Foreldrene og broren min har grønne i blågrønne. Anonymous poster hash: b0e9f...859
Anonym bruker Skrevet 11. februar 2015 #5 Skrevet 11. februar 2015 Det kjem heilt an på kva augefarge foreldra dine og mannen din sine har. Brune dominerer over blå. Anonymous poster hash: 6e26e...507 Mannen har knallblå, det samme har søsteren hans. Moren har brune, faren blå.Jeg har de rare øynene. Foreldrene og broren min har grønne i blågrønne. Anonymous poster hash: b0e9f...859 Grønne\blågrønne. Anonymous poster hash: b0e9f...859
Mamma`n til Will& Ailo Skrevet 11. februar 2015 #6 Skrevet 11. februar 2015 Jeg har grønne øyne som noen ganger blir blå, min mann har brune øyne. Sønn nr 1 hadde knallblå øyne frem til han var 4 år og i dag som 7 åring skifter han mellom blå og gønne. Mest blå. Når han fikk nytt pass klarte de ikke å bestemme seg for hvilken farge han har så de skrev flerfargede. Yngste på 3 år har brune som pappaen.
Monica Skrevet 11. februar 2015 #7 Skrevet 11. februar 2015 Her har far blå øyne, og jeg har vel alle fargene i mine. Begge barna har fått mine øyne. I mitt pass står det multi, i minste sitt står det grønn, brun, grå, blå.
Anonym bruker Skrevet 11. februar 2015 #8 Skrevet 11. februar 2015 Grønn- Grå. Brun-Brun resulterte i --> Mor grønn+ far brun- jeg fikk knall blå, andre søsken fikk grønne Jeg knall blå + far Multi- barna knall blå.. Anonymous poster hash: 20aa3...bb9
Anonym bruker Skrevet 11. februar 2015 #9 Skrevet 11. februar 2015 Jeg har ett øye som er blått og et som er brunt. Mannen har grønne øyne. Alle våre tre barn har blå øyne. Anonymous poster hash: 7c488...bf4
Anonym bruker Skrevet 11. februar 2015 #10 Skrevet 11. februar 2015 Hver forelder har 2 gener for øyenfarge som de har fått fra sine foreldre. Brun er dominant. Gener far:blå+blå= øyenfarge:blå Gener mor:blå+blå =øyenfarge:blå Øyenfarge barn:blå Far: blå+blå = øyenfarge blå Mor: blå+brun= øyenfarge brun Barn: blå fra far+ blå fra mor=blå Eller blå fra far+brun fra mor=brun Far:blå+brun=brun øyenfargr Mor:blå+brun=brun øyenfarge Barn: blå fra far og blå fra mor=blå øyenfarge Eller brun fra far og blå fra mor=brun øyenfarge Eller blå fra far og brun fra mor=brun øyenfarge Eller brun fra begge=brun øyenfarge Far: Brun+brun=brun øyenfarge Mor: Brun +brun=brun øyenfarge Barn: Brun øyenfarge Faren min har brune øyne (blå+brun), og moren min grønne (blå+grønn). Jeg fikk blå fra begge og endte opp med blå øyne, mens søsken fikk brun. Jeg ville ha barn med blå øyne og fikk derfor barn med mann med blå øyne, for da visste jeg at barna mine fikk blå+blå=blå øyenfarge. Anonymous poster hash: 7661e...030
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå