Gå til innhold

Hvordan startet deres fødsel?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har nemlig hatt to "tak" med sterke mensensmerter i korsryggen i dag. En gang tidlig på morgenen så jeg våknet av det, og en gang for et par timer siden. Helt lik type smerte, magen ble hard, men det var mye sterkere enn kynnere. (34+5) Hvordan startet fødslene deres? :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Først i uke 32. Hadde visst hatt en uvi de ikke hadde oppdaget, noe som gjorde at jeg til slutt fikk rier. Begynte plutselig å blø, ble hentet i ambulanse, fikk lungemodningssprøyter i låra (au!!) og drypp for å stoppe riene.

Ble liggende på sykehuset i en uke. "Riene" ga seg ikke, men det skjedde ikke noe mer enn de tre centimeterene jeg hadde fått den første natta.

Fikk dra hjem med beskjed om at "Vi ses senest om to uker, tenker jeg!". Jah! Nei.."riene" fortsatte hele tiden, ble lagt inn en gang i uken for å få morfinsprøyte da jeg ikke fikk sove pga smertene. Akkurat på dagen på termin gikk vannet. Da stoppet alle riene, ble satt i gang med drypp to dager etter ;)

Anonymous poster hash: 603f3...6ee

Skrevet

Jeg har hatt mye menssmerter og kynnere i svangerskapet, menssmerter har derimot gitt seg igjen.

Deler av slimproppen gikk en mandag. Resten kom tirsdagen. Denne tirsdagen begynte jeg å få sterkere menssmerter også, litt annerledes enn de jeg hadde hatt. På kvelden forsto jeg at jeg hadde rier. Hadde rir med 5min mellomrom i 19t. 6t til og med lange uregelmessige rier ble gutten født torsdag.

Anonymous poster hash: 3a9b1...bd5

Skrevet

Slimproppen gikk på morgenen, kynnere hele dagen, rier fra kl 01.00, sykehuset kl 05.00 og ungen var ute ca 06.00. 

Anonymous poster hash: 4a649...09a
Skrevet

Vannet gikk på termindatoen med første. Noen timere på sykehuset og riene hadde vist startet. Jeg skjønte ikke jeg hadde rier før jordmor sjekket me og jeg hadde åtte cm åpning. Jeg trodde rier var vondt, så jeg tenkte ikke så mye over at magen takk seg sammen og litt rar følelse i magen innimellom.

Andre gang startet det med rier på termindagen. Jeg hadde ingen tro på fødsel, men min mor insisterte på at en fødsel var nær og tok med seg storesøster. En halvtime etter hun var ute av døra startet riene. Så noen kunne lese meg bedre enn meg selv.

Anonymous poster hash: 862e8...f45

Skrevet

Startet med tegningsblødning på kvelden fire dager før termin. Gjennom natten hadde jeg endel uregelmessige maserier, og gikk hele dagen etter med rier hvert 20-10 min. Hadde sex på kvelden, 10 min senere startet takene skikkelig. Sjekket inn på føden rundt midnatt og hun ble født kl 10 neste morgen.

Anonymous poster hash: 5e303...8cf
Skrevet

Var 11 dager over termin og ingen tegn til fødsel. Gikk en tur på kvelden (ikke sikkert det hadde noe å si da), og riene begynte rundt 01 om natta. var som sterke menssmerter i rygg og mage. Hver ri varte 45-60 sek men intervallene varierte, fra 3 til 15 min. Kom til sykehuset kl 10 for planlagt overtidskontroll. Hadde da 3 cm åpning. Ble sendt ut på en gåtur. Fortsatt 3 cm da jeg ble sjekket kl 12, men tettere (og veldig vonde) rier. Ble sendt ut igjen på gåtur i 45 min, og ble lagt inn kl 13. Kl 13.30 hadde jeg 8 cm åpning og baby var ute 4 timer senere.

Anonymous poster hash: 55a2e...5fc

Skrevet

Begynte med jevnlig murring tidlig dagen før, det var sikkert rier, men som ikke gjorde vondt - bare...var der, liksom. I løpet av kvelden og natten ble det den samme murringen vondere og hyppigere, og vi ringte jordmor (som kom hjem til oss og sjekket åpning. Luksus!). Dagen etter, klokka 15, dro vi til sykehuset, da hadde jeg 4 cm åpning eller deromkring. Kl 23 kom vidunderet ut!

Anonymous poster hash: 8694b...542
Skrevet

Jeg har nemlig hatt to "tak" med sterke mensensmerter i korsryggen i dag. En gang tidlig på morgenen så jeg våknet av det, og en gang for et par timer siden. Helt lik type smerte, magen ble hard, men det var mye sterkere enn kynnere. (34+5) Hvordan startet fødslene deres? :-)

12 dager med nummer 1, igangsatt.

13 dager før med nr to gikk slimproppen og noen tak i ryggen som var ganske sterke. Rosa blod på papiret. Så noen dager med heelsikes modningsrier. 3 dager etterpå var nummer to født. 

Anonymous poster hash: 7b7db...b36

Skrevet

Vannet gikk. Var 3 dager på overtid.

Anonymous poster hash: 23f66...18c
Skrevet

Med en kjempebæsj. Så kom første rie. 5 timer senere var gutten ute :)

Anonymous poster hash: fb763...214
Skrevet

Nr.1 slimproppen gikk, så begynte riene, ungen ute 2 døgn senere.

Nr.2 vannavgang, så umiddelbare rier og unhem ute 3t seinere.

Skrevet

Med 1. gikk vannet 1 uke før termindato. Ble igangsatt.

Med 2. startet det av seg selv midt på natten. Var ikke i tvil om at det var rier når jeg bare våknet til.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...