Anonym bruker Skrevet 11. februar 2015 #1 Skrevet 11. februar 2015 Burde ha begynt med det for lenge siden, men bedre sent enn aldri. Jeg er 27 og vil nå begynne å spare litt til pensjon, tenkte ca 700 kr i mnd. Vært inne på nettbanken å sett litt men den pensjonssparingen de har ser ut som er noe fond greier.. jeg har ikke peiling på fond men vet at det er en viss risiko i det, og jeg vil ikke gamble med pensjonen min. Bør jeg sette pengene på en vanlig sparekonto? Hvor mye i måneden sparer dere andre? Anonymous poster hash: 96b88...a74
Anonym bruker Skrevet 11. februar 2015 #2 Skrevet 11. februar 2015 Ingenting, jeg velger heller å betale ned på bolig nå som renten er så lav. Så får jeg heller låne opp, selge og kjøpe noe billigere eller hva som nå måtte lønne seg når jeg blir gammel, det ordner seg nok. Anonymous poster hash: 8c0b5...ea4
Anonym bruker Skrevet 11. februar 2015 #3 Skrevet 11. februar 2015 Har du ingen ordning gjennom jobben? Husk at det ikke lønner seg å spare på sparekonto når renta er lav, slik som nå. Inflasjonen er nemlig høyere enn renta og dermed vil pengene dine bli mindre verd. Det er vanlig å spare til pensjon i fond. Du velger selv hvor høy risikoprofil du vil ha på fondet: lav, middels eller høy. Anonymous poster hash: 5cb1b...08b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå