Gå til innhold

Sparkeltapet eller helsparkle?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Veggen i stua er helt forferdelig stygg, halvveis med tapet langs kantene og rundt vinduer og "tapeten" som er fra før overlapper hverandre, slik at den er dobbel i skjøten. Vi tenker nå å gjøre noe med dette, men kan ikke bytte ut veggene, siden vi har sprøytet inn isolering i ytterveggene. Må derfor sparkle over eller noe. Noen som har noen tips eller erfaring? Noen som har prøvd sparkeltapet/renoveringstapet? Kan man gjøre dette selv om man ikke er så spesielt handy av seg?

Anonymous poster hash: cf642...a72
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis det ser helt forferdelig ut så hadde jeg vurdert å legge på tynne gipsplater utenpå. Synes det er vanskelig å dekke store problemer med sparkeltapet. 

Anonymous poster hash: fc357...6f5
Skrevet

Det er ikke kjempestore ujevnheter, ikke mer enn avrivet tapet. Hadde tenkt å legge gipsplater eller panel, men fikk da beskjed av en snekker som var innom for noe annet at vi da må ta ned de platene som er der nå, og da vil all isoleringen som er sprøyta inn i veggen gjøre dette veldig vanskelig. Derfor vi tenkte på en form for sparkel eller tapet... men googla litt og fant ikke mye om dette, tenkte derfor å høre om noen har prøvd HI

Skrevet

Hei, vi har både helsparklet og brukt sparkeltapet. Dette gjorde vi først og fremst for å fjerne hull og merker og gammel striestruktur. Jeg tror det blir vanskelig å bruke tapet der tapetene overlapper. Hør med forhandleren hvor mye ujevnheter den dekker. Det blir mye støv av å helsparkle så da burde du fjerne alle ting fra stua og tette alle dører med plast.. Jeg vet ikke om jeg synes det ene var vesentlig enklere enn det andre.. Neste gang tror jeg at jeg vil prøve rehabiliteringsgips som foreslått over. Den er 6-7 mm tykk og dekker jo alt.

Anonymous poster hash: 8b301...c22
Skrevet

Det skal gå fint å sette på rehabiliteringsgipsplater oppå de andre gipsplatene som er der..

Skrevet

Det skal gå fint å sette på rehabiliteringsgipsplater oppå de andre gipsplatene som er der..

Tusen takk for tips :) sjekka det ut når jeg leste svaret ditt. Blir nok dette vi går for. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...