moell5 Skrevet 11. februar 2015 #1 Skrevet 11. februar 2015 Skal feire bursdag til lille jenta mi på søndag. Blir ca 15 voksne og 4 barn, pluss at det kanskje kommer 5 stk senere. Det blir servert pølse i brød, kake og kaffe. Hvor mange kaker trenger jeg? Forslag til kaker eller andre spiselige ting jeg kan lage?
Anonym bruker Skrevet 11. februar 2015 #2 Skrevet 11. februar 2015 15 voksne er ganske mange, alle vil jo ha minst et par kakestykker hver og i min familie skal ihvertfall alle de voksne ha bløtkake i bursdag så det måtte blitt en stor bløtkake så alle fikk minst et stykke av den. -Muffins, en selvfølge i alle barneselskap -Bløtkake, med eller uten marsipanlokk -Sjokoladekake -Gjærbakst, f.eks kanelboller Så ville jeg hatt en boks eller to med is (eller iskake), noen kjeks, en skål med potetgull og en skal med småsjokolader. Anonymous poster hash: 7b098...c3d
moell5 Skrevet 11. februar 2015 Forfatter #3 Skrevet 11. februar 2015 Takk for svar! Ser ikke ut som jeg er helt på bærtur ift mengde hvertfall. Hadde tenkt noe sånt. Trenger flere forslag til kaker jeg kan lage???
Anonym bruker Skrevet 11. februar 2015 #4 Skrevet 11. februar 2015 15 voksne er ganske mange, alle vil jo ha minst et par kakestykker hver og i min familie skal ihvertfall alle de voksne ha bløtkake i bursdag så det måtte blitt en stor bløtkake så alle fikk minst et stykke av den. -Muffins, en selvfølge i alle barneselskap -Bløtkake, med eller uten marsipanlokk -Sjokoladekake -Gjærbakst, f.eks kanelboller Så ville jeg hatt en boks eller to med is (eller iskake), noen kjeks, en skål med potetgull og en skal med småsjokolader. Anonymous poster hash: 7b098...c3d Oi det hørtes voldsomt ut, nå ble jeg litt kvalm. Hadde trodd det var mer enn nok med de punktene du listet opp før du kom til isen osv. Spiser folk så mye? Anonymous poster hash: aa744...974
Anonym bruker Skrevet 11. februar 2015 #5 Skrevet 11. februar 2015 Standard her er: Cupcakes Marsipankake Langpannesjokoladekake Is Og så den mest populære: juksepavlova!! Den superenkle kaka som ble til i et veldig nødstilfelle engang, og som forsvinner med en gang! (Bruk kakefat med litt kant, tøm oppi 2 pk med pikekyss. Pisk 1 pk fløte m/1ss melis, bland inn 1 pk vaniljekrem + 1/4 ts kanel. Bre blandingen over pikekyssene. Less på med frukt & bær; kiwi, bringebær, jordbær, blåbær, druer... NAAAMMM!!) Anonymous poster hash: cf5b3...989
Anonym bruker Skrevet 11. februar 2015 #6 Skrevet 11. februar 2015 15 voksne er ganske mange, alle vil jo ha minst et par kakestykker hver og i min familie skal ihvertfall alle de voksne ha bløtkake i bursdag så det måtte blitt en stor bløtkake så alle fikk minst et stykke av den. -Muffins, en selvfølge i alle barneselskap -Bløtkake, med eller uten marsipanlokk -Sjokoladekake -Gjærbakst, f.eks kanelboller Så ville jeg hatt en boks eller to med is (eller iskake), noen kjeks, en skål med potetgull og en skal med småsjokolader. Anonymous poster hash: 7b098...c3d Oi det hørtes voldsomt ut, nå ble jeg litt kvalm. Hadde trodd det var mer enn nok med de punktene du listet opp før du kom til isen osv. Spiser folk så mye? Anonymous poster hash: aa744...974 Ja, de gjør egentlig det. Hi sier jo de blir 15 voksne og 4 barn, pluss 5 stykker på kvelden. Det betyr at hun må beregne kake til 24 stykker. Et blødkakestykke og en sjokoladekakebit til hver så er jo de kakene vekk og vel så det. Ungen spiser stort sett muffins og is her, ikke så mye kake. Ønsker jo ikke tomme fat i en bursdag, det skal alltid være litt igjen så om en sulten sjel har lyst på et tredje stykke skal det være rom for det uten at han/hun føler at de skraper fatene... Anonymous poster hash: 7b098...c3d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå