Gå til innhold

Gravid - når kommer kiloene rasende på?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når begynte kiloene å rase på hos deg? 

Anonymous poster hash: 70c26...b0a
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tja si det du. La på meg jevnt og trutt begge svangerskap. Ikke mer eller mindre noen periode...

Første gang var det 1 kilo i uka i 42 uker. .Andre gangen var det knapt 10 kilo totalt som kom jevnt fordelt over 42 uker..

Anonymous poster hash: 32f2e...32c
Skrevet

Jeg tok av 7 kg i svangerskapet

Så det vet jeg ikke

Anonymous poster hash: b4601...83b

Skrevet

Aldri. Gikk opp jevnt og trutt, og endte på 13-15 kg til termin begge gangene. Var undervektig i utgangspunktet, så ønsket å gå opp litt ekstra. Men det var en stabil vektoppgang, ikke noe som raste på.

Anonymous poster hash: cc9d8...d98

Skrevet

Spør fordi jeg er i uke 20 nå, og har gått opp en liten kilo. Er det slik at det likevel kan rase på mot slutten? Eller blir det ikke så mye, hvis jeg ikke blir stinn av vann da... 

Skrevet

Jeg tok av 7 kg i svangerskapet

Så det vet jeg ikkeAnonymous poster hash: b4601...83b

så hvorfor svarer du da? Er jo ikke det hi spør om her!

Hi: her kommer de i rykk og napp, men føler at kiloene raste avgårde fra uke 16 og fram til nå i uke 21,lagt på meg 10 kg :o

Anonymous poster hash: 1483d...31b

Skrevet

Med de to første gikk jeg ned i første trimester, og senere jevnt og trutt oppover. Med tredjemann la jeg på meg seks kilo i første trimester, men da var jeg undervektig da jeg ble gravid. Senere gikk jeg sakte oppover, men la lite på meg i tredje trimester. Kiloene har aldri rast på meg

Skrevet

6 kg frem til uke 15 så sto vekta rolig til uke 26-27. La på meg 10 kg til. De fem siste ukene la jeg ikke på meg mer.

Anonymous poster hash: 3d582...bc2

Skrevet

Uke 37 nå og opp tre kilo netto. Først ned i 1. trimester pga kvalme, så opp i 2. trimester, deretter ned igjen pga fortsatt kvalme og generelt elendig form og matlyst.

Anonymous poster hash: ff2c4...cd9

Skrevet

Jeg la på meg mest siste halvdel av svangerskapet, men de kom jevnt og trutt og ikke kastet på. Nå må jeg hente helsekortet mitt å se....

Jeg veide 65 kg da jeg ble gravid (174 høy så normalvektig)

I uke 21 veide jeg 68 kg

I uke 29 veide jeg 71 kg

I uke 33 veide jeg 74 kg

I uke 38 veide jeg 77 kg

Fødte 13 dager før termin og hadde da lagt på meg 12 kg. To uker etter fødselen veide jeg 63 kg og hadde altså gått ned 14 kg igjen.

Anonymous poster hash: 69708...365
Skrevet

Spør fordi jeg er i uke 20 nå, og har gått opp en liten kilo. Er det slik at det likevel kan rase på mot slutten? Eller blir det ikke så mye, hvis jeg ikke blir stinn av vann da... 

Jeg hadde heller ikke gått opp mer en rundt en kilo i uke 20. Det varierer når man går opp. Så at jeg fikk noen "hopp" innimellom. Nå er jeg i uke 40 og har gått opp 14 kilo. :) 

Skrevet

Det er veldig individuelt. Her gikk jeg ned 10 kilo de første ukene, gikk opp to kilo rett uke 23-24, men de forsvant igjen og er nå i uke 28.

Jeg spiser masse så skjønner ikke hvorfor, men det er ikke alle som legger på seg så mye så du trenger ikke være bekymret.

Kiloene kommer tidsnok hvis de skal.

Anonymous poster hash: 8efa1...1ed

Skrevet

Når begynte kiloene å rase på hos deg?

Jeg gikk først ned 3-4 kg pga kvalme, og la ikke på meg mer før rundt uke 30 tror jeg. Gikk da opp 14 kg frem til fødsel.

i tillegg til baby, livmor, fostervann etc vavar nok mye av det vann (og ekstra blod), for etter fødsel veide jeg bare noen få kg mer enn utgangspunktet.

Anonymous poster hash: 23456...1c7

Skrevet

Har bare 2 erfaringer å komme med ennå..

Svangerskap 1 (Hyperemesis) 0 vektoppgang før i uke 22. Gikk sakte opp 2-3 kg mot uke 30, så når jeg hadde sluttet å spy kom kiloene på i racerfart (vann for det meste) Totalt 13,5 kg opp

Svangerskap 2: Normalt svangerskap uten de helt store plagene (uke 33 nå, + 7 kg)

Anonymous poster hash: c9631...eb5

Gjest Gul stjerne
Skrevet

Kiloene begynner å rase på når den gravide begynner å overspise. Noen skal plutselig spise alt de har lyst på hele tiden, og skylder på graviditeten, at de må spise for to, at de fortjener det osv. Det er de som eser ut.

Skrevet

Det er jo ikke sikkert de kommer til å rase på på deg heller!?? Selv gikk jeg ikke opp et gram før etter 30 uker første gang jeg var gravid. Gikk opp 3-4 kg de siste 10 ukene.

De andre to svangerskapet gikk jeg opp hhv 9 og 10 kg. Vektøkningen kom jevnt og trutt fra ca uke 20..

Anonymous poster hash: bf7f3...ebf

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...