Gå til innhold

Hva synes dere om dagens barnebursdager?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lekeland, bowling osv.?

Anonymous poster hash: fba84...a05

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lekeland, bowling osv.?

Anonymous poster hash: fba84...a05

Lettvint, dyrt og upersonlig

Anonymous poster hash: fe428...157

Skrevet

Her er det blitt altfor mye dyre bursdager ute - temabursdager, leie av bowling/pizza/megazone/idrettsklubbhus osv.

Det nytter ikke med "vanlig" hjemmebursdag. Så jenta vår får ikke feiret dagen sin med venner lenger.

Alle de andre skal bare overgår forrige "event".

Anonymous poster hash: c083a...059
Skrevet

Men hvem er det som krever dette, da? Etter min erfaring er disse bursdagene et ønske fra foreldrene, siden det er en lettvint og populær løsning. Mine barn vil helst feire hjemme. God, gammeldags retrobursdag.

Anonymous poster hash: 24767...2e4

Skrevet

Folk og barn er forskjellige og må få velge selv hva som passer best for seg og sin familie. Men jeg husker at jeg som barn likte hjemmebursdagene best. Det var gøy med bowling og kino og McDonald's også, men det ble veldig voksenstyrt. Det var morsommere å være hjemme og leke enkle leker og leke mest det vi ville leke sammen. Med det i mente vil jeg nok lage sånne bursdager for mine barn, men hvis de helst vil bowle eller noe sånt kan vi jo det. Det får være opp til bursdagsbarnet 👍

Anonymous poster hash: 6ba14...f33

Skrevet

Her vi bor er det fremdeles vanlig med tradisjonell barnebursdag hjemme, alternativt utebursdag. Heldigvis.

Skrevet

Her synes ungene på 10 og 12 at alle bursdager er like kjekke! Det varierer fra hjemmebursdag, svømmebursdag (de har svært basseng i Hagen), lekeland (før), bowling, kino, laser, gocart, overnatting, fotball på fotballbanen, gym i gymsalen, actionball osv.

Ingen klager over hjemmebursdag her. Gjemmeleken med lommelykter var knallkjekt!

Anonymous poster hash: 633b3...46d

Skrevet

Jeg har fire barn og selv om det blir arrangert en del bursdager på slike steder har de fleste fremdeles bursdag hjemme.

I klassen til sønnen min er de 17 gutter og 8 jenter, av de guttene er det flere med hyperaktive diagnoser så det er ingen som har guttebursdag hjemme. Flere prøvde i 1.klasse, men det endte i nærmest endevendte hus så det gjør ingen igjen. I den klassen har det blitt sånn at de to-tre guttene som har bursdag nærmest hverandre feirer sammen og spleiser på utgiften det er å leie seg inn et sted. Det har vært gymsalbursdag (koster 400 kr å leie gymsalen), sfo-bursdag (koster 500 kr å leie lokalene til sfo), barnehagebursdag (en av mammaene er førskolelærer og hadde det i "sin" barnehage), det har vært flere utebursdager (f.eks akebursdag med pølser på bål og kakao) og selvfølgelig noen bursdager på lekeland o.l.

6-åringen min har enda ikke blitt bedt i noe annet enn hjemmebursdager.

8-åringen har vært i en lekelandbursdag og en bowlingbursdag ellers bare hjemmebursdager

Så her vi bor er det fremdeles stas å invitere hjem til seg selv. Vi har bare hatt hjemmebursdager og utebursdager for våre barn, bortsett fra den ene sønnen som går i en klasse med nesten bare gutter, der har vi vært med å spleiset på bursdager på lekeland, svømmehallen og vitensenteret.

Mine barn synes derfor det er kjempestas å av og til bli bedt på noe annet enn hjemmebursdager og det synes jeg er helt greit. Det er jo veldig enkelt da, slippe å lage i stand på forhånd og slippe å rydde etterpå. Skjønner at mange velger det i en travel hverdag.

Anonymous poster hash: 969ea...a24
Skrevet

Overdrevent...

Anonymous poster hash: 9b096...e6b

Skrevet

Tror og at dette dreier seg litt om kravet om at alle skal inviteres. Jeg er ikke uenig i dette jeg altså.... men i min sønns klase er det 16 gutter.

Vi orker ikke å ha alle disse hjemme hos oss, og slik blir det veldig greit å ha bursdagen på lekeland etc

Skrevet

Alle bursdager er stas. Her er det like mange hjemmebursdager som de du nevner. Ikke noe bursdagspress i våre klasser føler jeg. Folk må jo selv få bestemme hvordan de vil feire.

Skrevet

Vi bor på 65 kvm å har ikke plass til noe bursdagselskap her dessverre,så da blir det barnebursdag på en av de kjedene som er blitt nevnt her.

Anonymous poster hash: 52562...c52
Skrevet

Jeg har ingenting imot barnebursdager som blir feiret på Lekeland o.l, men jeg synest det er viktig at vi lærer barna våre at man ikke kan forvente(!) at alle feirer bursdagen sin på slike steder.

Vi må lære de at det er like kult med et selskap hjemme i stua, som et selskap på Badeland.

Da vi voks opp snakket alle om den bursdagen som ble feiret på McDonalds.

Nå har jeg inntrykk av at de bursdagene som blir omtalt er de som feires hjemme- og da ikke nødvendigvis i positive vendinger.

Skrevet

Har heldigvis sommerbarn, gård og hester. Så her er det hjemmebursdag som gjelder. Skjønner at Lekeland osv er alternativet når en bor trangt og skal invitere alle, men er glad vi slipper. 

Anonymous poster hash: f4a3b...50c
Skrevet

Tror og at dette dreier seg litt om kravet om at alle skal inviteres. Jeg er ikke uenig i dette jeg altså.... men i min sønns klase er det 16 gutter.

Vi orker ikke å ha alle disse hjemme hos oss, og slik blir det veldig greit å ha bursdagen på lekeland etc

Samme her. Det minste antall barn vi kan invitere er 15. Da skjønner jeg at det blir vanskelig for mange å ha det hjemme.
Gjest Sekretøsa
Skrevet

Syns det er noe stort tull! I fjor var min sønn eneste unge i 1.klasse som feira Hjemme! De er 26 stk! Klart det blir kjedelig for han, han vil jo og gjøre som de andre. Så sist hadde bi det på bowlinga. Bare pes, ungene er noen ufordragelige unger som ikke hører på de voksne, og jeg følte ikke jeg hadde kontroll overhodet! Ja til hjemmebursdager!

Skrevet

Vi bor såpass langt unna lekeland til at det holdes bursdager der, de fleste holder bursdagene ute, og inviterer da hele klassen, de som har bursdag på vinterhalvåret har det enten hjemme eller leier gymsalen på skolen.

Anonymous poster hash: 8a604...a89

Skrevet

Jeg som voksen er veldig glad i bursdager på lekeland, ungdomsklubb etc for mine egne barn. Vi har fryktelig liten plass hjemme. Barna mine er like fornøyd med alle bursdager, så jeg håper ingen foreldre føler noe press på å ha spesielle bursdager. Forrige bursdagen 12-åringen var i, var en akebursdag. De var ute hele tiden i tre timer. Han hadde det topp. Har aldri noensinne hørt dem klage over at en bursdag var "bare hjemme" eller noe lignende.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...