Anonym bruker Skrevet 11. februar 2015 #1 Skrevet 11. februar 2015 Er i uke 33, stor og tung og har mye helseplager - astma som er helt ut av kontroll og halsbrann fra helvete. Noe som gjør at jeg rett og slett ikke sover. Er det greit å krype til korset og be om sykmelding, eller er det pinglete? Kan ikke si at jeg skjøtter jobben min godt nok når jeg går rundt som en zombie. De siste 3 dager har jeg sovet til sammen ca 4 timer. Har begynt å snøvle når jeg snakker, glemme hva jeg nettopp sa og gjøre feil på jobben. Så vidt jeg klarte å få ungene på skolen i tide i dag siden kroppen ville bare slå seg av Anonymous poster hash: e5a07...668
Anonym bruker Skrevet 11. februar 2015 #2 Skrevet 11. februar 2015 Å ikke sove er ikke en bagatell. Snakk med legen. Han kan antakelig ikke gi deg noe, siden du er gravid, så mulig du må sykemeldes. Å gå uten søvn i lengre tid er grusomt, og kan være farlig. Anonymous poster hash: fe455...8aa
Anonym bruker Skrevet 11. februar 2015 #3 Skrevet 11. februar 2015 Å ikke sove er ikke en bagatell. Snakk med legen. Han kan antakelig ikke gi deg noe, siden du er gravid, så mulig du må sykemeldes. Å gå uten søvn i lengre tid er grusomt, og kan være farlig. Anonymous poster hash: fe455...8aa Har fått legetime senere i dag, men sitter fortsatt her med dårlig samvittighet. Jeg kan ikke ta sovemedisiner som gjør at jeg ikke våkner hvis noe skjer på natta, når jeg har en 2-åring i hus. Ikke har jeg mulighet til å sove på dagen/legge meg tidligere heller. Anonymous poster hash: e5a07...668
Anonym bruker Skrevet 11. februar 2015 #4 Skrevet 11. februar 2015 Å ikke sove er ikke en bagatell. Snakk med legen. Han kan antakelig ikke gi deg noe, siden du er gravid, så mulig du må sykemeldes. Å gå uten søvn i lengre tid er grusomt, og kan være farlig. Anonymous poster hash: fe455...8aa Har fått legetime senere i dag, men sitter fortsatt her med dårlig samvittighet. Jeg kan ikke ta sovemedisiner som gjør at jeg ikke våkner hvis noe skjer på natta, når jeg har en 2-åring i hus. Ikke har jeg mulighet til å sove på dagen/legge meg tidligere heller. Anonymous poster hash: e5a07...668 Kan ikke far ta litt ansvar for 2-åringen da? Det er ikke greit å gå lenge uten søvn. Men dårlig søvn er en kjent faktor når man er høygravid. Sykmelding kan noen ganger være nørdvendig, men man bør også kunne se på hvordan man organiserer fritiden og forpliktelsene sine ellers. Er man høygravid så bør definitivt partneren kune ta et større ansvar i denne relativt korte tiden! Anonymous poster hash: aab46...352
Gjest Minnieropptatt Skrevet 11. februar 2015 #5 Skrevet 11. februar 2015 Hvorfor har du dårlig samvittighet?? Det er din kropp som ikke er samarbeidsvillig, det er den du skal ta hensyn til. Ikke arbeidsgiver som fint klarer seg uten zombier!
Anonym bruker Skrevet 11. februar 2015 #6 Skrevet 11. februar 2015 Å ikke sove er ikke en bagatell. Snakk med legen. Han kan antakelig ikke gi deg noe, siden du er gravid, så mulig du må sykemeldes. Å gå uten søvn i lengre tid er grusomt, og kan være farlig. Anonymous poster hash: fe455...8aa Har fått legetime senere i dag, men sitter fortsatt her med dårlig samvittighet. Jeg kan ikke ta sovemedisiner som gjør at jeg ikke våkner hvis noe skjer på natta, når jeg har en 2-åring i hus. Ikke har jeg mulighet til å sove på dagen/legge meg tidligere heller. Anonymous poster hash: e5a07...668 Kan ikke far ta litt ansvar for 2-åringen da? Det er ikke greit å gå lenge uten søvn. Men dårlig søvn er en kjent faktor når man er høygravid. Sykmelding kan noen ganger være nørdvendig, men man bør også kunne se på hvordan man organiserer fritiden og forpliktelsene sine ellers. Er man høygravid så bør definitivt partneren kune ta et større ansvar i denne relativt korte tiden! Anonymous poster hash: aab46...352 Det hjelper ikke at far tar ansvar for noe som helst når jeg ikke får sove på grunn av helsa. Jeg har konstant halsbrann, kjennes ut som noe svir i spiserøret hele tiden, jeg kaster opp flere ganger i løpet av dagen på grunn av all syra, og har opptil 12 astmaanfall per dag. Eneste "god " periode jeg har, der jeg kunne ha sovet, er mellom 9 og 14 en gang, og da er jeg jo på jobb. På ettermiddagen, kvelden og natta får jeg anfall på anfall, kaster opp og har halsbrann som hindrer meg fra å sove (brekningsfornemmelser hele tiden). Far jobber forresten skift, og er ikke tilbake før en gang i neste uke. Han kan heller ikke ta syk barnepasser-dag hvis jeg ikke kvalifiserer til sykmelding. Anonymous poster hash: e5a07...668
Anonym bruker Skrevet 11. februar 2015 #7 Skrevet 11. februar 2015 Du er pliktig til å passe på helsa di!! Pga deg selv, d ufødte barnet og 2åringen!! Søk hjelp! SOV!! Anonymous poster hash: 05535...d95
Anonym bruker Skrevet 11. februar 2015 #8 Skrevet 11. februar 2015 Du er pliktig til å passe på helsa di!! Pga deg selv, d ufødte barnet og 2åringen!! Søk hjelp! SOV!! Anonymous poster hash: 05535...d95 Jeg får ikke sove på ettermiddag/kveld, men hvis jeg er sykmeldt kan jeg ta søvnen mellom 9 og 14 når jeg er nesten plagefri. Og så er det å døse i sofaen og duppe av mye lettere, enn å sitte konsentrert på et kontor og skrive forvaltningsvedtak. Har 2 barn til i tillegg til toåringen, men de er så store at de både smører brødskiver selv og klarer å underholde seg selv, og passe litt på lillesøster hvis nødvendig. Anonymous poster hash: e5a07...668
Anonym bruker Skrevet 11. februar 2015 #9 Skrevet 11. februar 2015 Hvorfor spør du her? Her inne har alle jobbet hele svangerskapet og kun de ressurssvake er sykemeldt. Selvsagt kan du be om gradert sykemelding. Jeg var 40% sykemeldt fra uke 27 og resten av svangerskapet. Fordi jeg trengte det, ikke fordi jeg var lat. Anonymous poster hash: 82c69...d7e
Anonym bruker Skrevet 11. februar 2015 #10 Skrevet 11. februar 2015 Bare det at du kaster opp og brekker deg av halsbrann og astmaanfall syns jeg høres ut som gode grunner til sykemelding. Ingen søvn på toppen av det hele burde jo gjøre saken klar. Ikke ha dårlig samvittighet for det! Anonymous poster hash: 23a60...ba2
Anonym bruker Skrevet 11. februar 2015 #11 Skrevet 11. februar 2015 Hvorfor spør du her? Her inne har alle jobbet hele svangerskapet og kun de ressurssvake er sykemeldt. Selvsagt kan du be om gradert sykemelding. Jeg var 40% sykemeldt fra uke 27 og resten av svangerskapet. Fordi jeg trengte det, ikke fordi jeg var lat. Anonymous poster hash: 82c69...d7e Har selv ikke vært sykmeldt i svangerskap nr 2 og 3, med nr 1 hadde jeg migrene og manglende tilrettelegging på jobb, så da ble jeg sykmeldt tidlig. Det er ingen fest å gå hjemme, men å sitte på kontoret og grine fordi man er helt ødelagt er heller ikke noe særlig... Anonymous poster hash: e5a07...668
Anonym bruker Skrevet 11. februar 2015 #12 Skrevet 11. februar 2015 Takker forresten for alle svar, spent på hva man får høre hos legen i ettermiddag. Anonymous poster hash: e5a07...668
EJL84 Skrevet 11. februar 2015 #13 Skrevet 11. februar 2015 Jeg synes ikke det er pinglete. Jeg slet skikkelig med søvn ukene før jeg skulle ut i permisjon, noen netter fikk jeg ikke sove i det hele tatt. Var også helt zombie, og med mange slike netter føler man seg syk etterhver, og det er verken bra for deg eller babyen i lengden. Ble sykemeldt de siste tre ukene, og det hjalp Veldig. LegeN var villig til å sykemelde 100%, men ble enige om å prøve 50 først og det fungerte veldig bra. Greide da å fokusere 100% da jeg var på jobb og hodepine, kvalme og feberfølelse pga lite søvn forsvant etterhvert. Jeg hadde ikke barn fra før å ta hensyn til, hadde jeg hatt det hadde det nok blitt 100%. Så nei, du er ikke pinglete om du blir sykemeldt, det er bedre å være føre var enn å gå lenge slik og bli skikkelig dårlig.
Septembergull:) Skrevet 11. februar 2015 #14 Skrevet 11. februar 2015 Hadde akkurat de samme plagene. Helt forferdelig! Har du prøvd Gaviscon mot halsbrannen? De fungerte fantastisk godt for meg, kunne ikke dra et sted uten at de var med i vesken 😊
Anonym bruker Skrevet 11. februar 2015 #15 Skrevet 11. februar 2015 Hvordan gikk det hi? Anonymous poster hash: 88712...ab1
Anonym bruker Skrevet 11. februar 2015 #16 Skrevet 11. februar 2015 Som lege hadde jeg ønsket at pas. ville stole på MIN vurdering, for det gjøres faktisk en vurdering før vi skriver ut sykemelding, vi er ikk roboter. Du bør ikke spørre hvermansen om helsefaglige forhold. Anonymous poster hash: 9d2af...4a0
pifi med tre nurk Skrevet 11. februar 2015 #17 Skrevet 11. februar 2015 Herregud, mange gravide blir sykmeldt på mye tynnere grunnlag enn det du beskriver!! Håper du får om ikke annet gradert sykmelding så kan klare å hente deg inn littegrann!!
Anonym bruker Skrevet 11. februar 2015 #18 Skrevet 11. februar 2015 Høres ut som om det er på tide å ta en pause. Du har en alvorlig sykdom å ta hensyn til. Du har flere barn å ta hensyn til OG du har ikke behov for å være helt utkjørt når det nye familiemedlemmet dukker opp. Å ha mangel på søvn slik du beskriver er det samme som å ha promille i forhold til reaksjonstid osv. Anonymous poster hash: 94b02...26a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå