Anonym bruker Skrevet 10. februar 2015 #1 Skrevet 10. februar 2015 Vi skal til Orlando i slutten av måneden. Er usikker på om vi rekker både Disneyland og Sea World. Dere som har vært der, hva anbefaler dere? Vi har en gutt på 5 år, så lurer på hva som kommer til å bli morsomst for han. Takknemlig for svar! Anonymous poster hash: 31b01...98d Anonymous poster hash: 31b01...98d Anonymous poster hash: 31b01...98d
spirelill Skrevet 10. februar 2015 #2 Skrevet 10. februar 2015 Absolutt Magic Kingdom istedenfor Sea World! Vi ble frarådet Sea World, droppet det og angrer ikke et sekund. Mine på 4 og 9 elsket Magic Kingdom. Vi var i de andre Disney parkene også, men Magic var best. God tur!
dutte<3 Skrevet 10. februar 2015 #3 Skrevet 10. februar 2015 Takk, vi gleder oss helt vanvittig! :-) Og takk for godt svar!
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2015 #4 Skrevet 10. februar 2015 Disneyland😊 Se blackfish (dokumentar), så velger du muligens å droppe seaworld ☺️ Anonymous poster hash: e9d89...3b7
dutte<3 Skrevet 10. februar 2015 #5 Skrevet 10. februar 2015 Oi, takk for innspill. Googlet og leste om blackfish nå, skal se den i morgen.
Anonym bruker Skrevet 11. februar 2015 #6 Skrevet 11. februar 2015 Etter å ha sett Blackfish for noen mnd siden sier jeg definitivt Disneyland! Anonymous poster hash: a7dce...efb
Anonym bruker Skrevet 11. februar 2015 #7 Skrevet 11. februar 2015 Jeg så nylig Blackfish, og jeg setter aldri en fot i SeaWorld Anonymous poster hash: e2d45...e82
Sint naken biltyv Skrevet 11. februar 2015 #8 Skrevet 11. februar 2015 Jeg kommer aldri til å sette mine ben i Sea World. Det er dyremishandling på det verste.
Anonym bruker Skrevet 11. februar 2015 #9 Skrevet 11. februar 2015 bør ikke bry deg om hva folk mener om sea world, er helt Fantastisk der og den filmen er ikke fakta,men kun dyreforkjempere som tror de vet best , vert i sea world 4 ganger, vil aldri angre,men Disneyland er også bra Anonymous poster hash: b8f2c...2d2
Anonym bruker Skrevet 11. februar 2015 #10 Skrevet 11. februar 2015 En 5 åring ville jeg tatt med til disneyworld (disneyland ligger i California) Parken er gjennomført til minste detalj og man får magifølelse av å være der. Husk å få med lysparaden og fyrverkeriet på kvelden, det er fantastisk! Jeg var 6 år første gang jeg så det og husker enda følelsen jeg hadde! :-) Det er mange kjekke ting å gjøre i disney for en 5 åring. Fantasyland (inne i disneyland) ville jeg startet. Der finner man Peter pan, Ole brum og mange andre "karuseller" man setter seg i vogner og blir fraktet gjennom eventyrene. Veldig greit om ungene kjenner disneyfigurene og eventyrene på forhånd! Seaworld er og en fantastisk park. De fleste som hyler opp her inne har aldri vært der. Dyrepark er dyrepark, sånn er det jo. Showene i seaworld er verdt å få med seg. Dette er en mindre park som ikke er like travel med kø som disney. Det er to svære berg og dalbaner, vår 7 åring var for kort til å ta disse. Man får klappe skater, mate og se delfiner på nært hold, gå i haitunnel og se mange rare skapninger. Et slags svært akvarium! Det finnes også en svær lekeplass og flere mindre karuseller for de minste. Vi skal til Orlando for 7 hang og skal innom både disneyworld, animal kingdom, universal studio og Island of adventure og seaworld! :-) Anonymous poster hash: 4fa86...ea7
Jezebel Skrevet 11. februar 2015 #11 Skrevet 11. februar 2015 (endret) bør ikke bry deg om hva folk mener om sea world, er helt Fantastisk der og den filmen er ikke fakta,men kun dyreforkjempere som tror de vet best , vert i sea world 4 ganger, vil aldri angre,men Disneyland er også bra Anonymous poster hash: b8f2c...2d2 Du høres skikkelig smart ut. Helt tragisk med folk som velger å tro på slikt piss bare for å slippe unna dårlig samvittighet. Det sier seg selv at så store dyr umulig kan trives i ei lita badebalje. Alle med IQ høyere enn skostørrelsen skjønner dette UTEN å se Blackfish.Det er opp til deg om du vil bry deg om dyrevelferd eller ikke, men jeg synes du skal stå for valgene du tar, istedenfor å gjemme deg bak "jeg tror ikke på den filmen". Du VELGER å ikke tro på den filmen. Forøvrig er jeg imponert over hvor mange skrivefeil du har klart å få inn i et så kort innlegg. Endret 11. februar 2015 av Jezebel
Monica Skrevet 11. februar 2015 #12 Skrevet 11. februar 2015 Jeg ville i hvert fall ikke dratt til Sea World. Og støtte dyremishandling er ikke noe jeg ville gjort. Her så elsker di Disneyland, vi har bare vært i den i Frankrike. Men vi har vært der 3 ganger, og vi virkelig elsker det. Begge barna elsker det og. De har vært der da de var 2 år, 5 år, 7 år og 13 år. Og elsket det alle gangene. Vi skal nok dit igjen til jul.
Anonym bruker Skrevet 11. februar 2015 #13 Skrevet 11. februar 2015 Man kan jo diskutere disney også. En park laget for at man skal være i en perfekt verden mens man er der inne. Parken blir hver dag sprayet for insekter/veps, man ser ikke en veps i løpet av dagen. Man ser ingen vareleveranser pga alt foregår under bakken. Det er aldri utsolgt for noe. De ansatte i parken må ha et spesielt utseende for å være perfekt. Man får ikke ha piercing eller tatovering, ikke farge i håret og håret må være klippet etter ulike standard. Man kan feks ikke ha kort på ene siden og langt på andre da det ikke er bilde på perfekt. De ansatte er ofte ungdommer på minimum av lønn. Datteren til en venninne jobbet der for et par år siden og tjente under 50kr timen. Da måtte hun bo i dyr leilighet eid av disney. Flere ungdommer går i feks langbeindrakt i over 40grader i skyggen. Kaster de opp inni drakten blir drakten skylt og tørket igjen før man må inni nok en gang. De skriver under på strenge kontrakter om hva som er lov og ikke. Ofte jobbes det 11 timers vakter 4 dager før man har et par dager fri. Alt for at du og barna dine skal ha en perfekt dag i en perfekt verden. Alle dyreparker holder dyr i bur. Jeg har vært i ålborg zoo og sett store bjørner på bitte lite område og isbjørner i en liten dam. Akvariet i Bergen holder pingviner på et lite område og selene dør jo relativt ofte. Eneste dyreparken som ikke får stryk på dyremishandling er kanskje dyreparken i Kristiansand pga svære områder til dyrene. Men dyrene ville nok hatt det bedre i frihet enn i Kristiansand også. Så dere som er så i mot seaworld regner jeg med holder dere unna alle mulige parker som inkluderer dyr. Eller er det bare de parkene som lager tvfilm man gidder holde seg unna? Anonymous poster hash: 4fa86...ea7
Amalie87 Skrevet 11. februar 2015 #14 Skrevet 11. februar 2015 Det er fasinerende å se hvordan noen av dere er så utrolig i mot at enkelte velger å la være å besøke Sea World og oppfordre til å se dokumentaren. Sier at "vi" hyler høyt og så videre. HI spør om råd og da må alle kunne svare det se selv mener, uten å ha behov for å kritisere at noen velger å ta avstand. Det provoserer og dermed vil jeg si at dere som mener det er helt innafor å holde store dyr/dyr unødvendig i fangenskap for underholdning (dyremishandling) er generelt lite opplyste, med stor mangel på sunn etikk og moral. Lykke til.. Jeg tenker folk får velge som de vil, men ha i allefall kunnskap før du tar et standpunkt.
Anonym bruker Skrevet 11. februar 2015 #15 Skrevet 11. februar 2015 Det er fasinerende å se hvordan noen av dere er så utrolig i mot at enkelte velger å la være å besøke Sea World og oppfordre til å se dokumentaren. Sier at "vi" hyler høyt og så videre. HI spør om råd og da må alle kunne svare det se selv mener, uten å ha behov for å kritisere at noen velger å ta avstand. Det provoserer og dermed vil jeg si at dere som mener det er helt innafor å holde store dyr/dyr unødvendig i fangenskap for underholdning (dyremishandling) er generelt lite opplyste, med stor mangel på sunn etikk og moral. Lykke til.. Jeg tenker folk får velge som de vil, men ha i allefall kunnskap før du tar et standpunkt. når noen spør hvilken park er kjekkest for en 5 åring, så er det litt rart at de som ikke har vært i seaworld svarer at man ikke skal gå i den parken. For å kunne svare på det hi spør om må man ha vært i en eller begge av parkene. Ho spør ikke om hvilken park det er minst dyremishandling. De fleste vet vel at film er film! Selv om ting blir vist på tv er ikke det alltid hele sannheten. Ja jeg har sett blackfish. Jeg har vært i seaworld og vi synes parken var kjekk. Som jeg sa tidligere så er jo alle dyreparker dyremishandling. De fleste feriesteder vi nordmenn reiser til vil jo ha noe å sette fingen på moralsk sett, feks all inclusive i "syden", kjøpe billige klær (barnearbeid) osv. Anonymous poster hash: 4fa86...ea7
Anonym bruker Skrevet 11. februar 2015 #16 Skrevet 11. februar 2015 Ang. å jobbe i Disney så var det helt ok. Vi visste jo hva vi gikk til, og hadde det kjempeartig. Jeg er forøvrig rimelig tjukk, og det var altså null problem for meg å få jobb der;) Ikke hadde jeg panneluggen min klippet rett av heller, den var skrå, tenk det! Anonymous poster hash: 92cb1...180
Amalie87 Skrevet 11. februar 2015 #17 Skrevet 11. februar 2015 Jeg har ikke tenkt å ta med mine barn i en park som driver med dyremishandling fordi det er morsomt for dem. Så kanskje ønsker også HI å vurdere de to alternativene med flere faktorer. Og nei, vi besøker heller ikke andre dyreparker. Utenom Kristiansand, hvor de har store områder og også driver mye med redningsarbeid av ville dyr. Film er film, ja. Men, du skjønner vel selv at ikke spekkhoggere trives i små basseng når de er vandt til å svømme flere mil hver dag og også være sammen med familiene sine. Unødvendig å diskutere dette noe videre uansett, når vi er på forskjellige planeter i forhold til dyrevelferd.
Anonym bruker Skrevet 11. februar 2015 #18 Skrevet 11. februar 2015 Vel, dere vet At Disney også har en dyrepark i Orlando?? Animal Kingdom er en del av Disney World. Og drives etter samme prinsippene som Magic Kingdom og de andre Disney parkene. Selv i Magiv Kingsom holder man dyr - f.eks askepotts hvite hester! Så hvis man ut fra et moralsk perspektiv ikke skal besøke Sea World så bør man heller ikke besøke Disney World!! Anonymous poster hash: 79ea4...96f
Jordbærblomst Skrevet 11. februar 2015 #19 Skrevet 11. februar 2015 Jeg har også sett Blackfish, og jeg var skeptisk i forveien, men etter den dokumentaren er jeg meget overbevist om at jeg ikke besøker den eller andre lignende parker. Disneyworld er mye morsommere! 😊
Anonym bruker Skrevet 11. februar 2015 #20 Skrevet 11. februar 2015 Jeg har også sett Blackfish, og jeg var skeptisk i forveien, men etter den dokumentaren er jeg meget overbevist om at jeg ikke besøker den eller andre lignende parker. Disneyworld er mye morsommere! Igjen, Disneyworld er også en dyrepark. Hvis du ikke skal besøke "liknende parker" kan du heller ikke besøke Disney!! Anonymous poster hash: 79ea4...96f
MTF Skrevet 11. februar 2015 #21 Skrevet 11. februar 2015 Definitivt Magic Kingdom over Sea World. Vi var begge steder sist vi var i Florida, og jeg ble skikkelig skuffet over Sea World. Hadde vært der en gang før, men det var i en helt annen setting med andre folk (gruppereise mens jeg var utvekslingsstudent i USA) og da mener jeg å huske at det var helt ok. Magic Kingdom er veldig bra da, så det ville jeg absloutt fått med meg. Er endel folk og mye kø, men SÅ verdt det bare å være der. Et fantastisk sted. Jeg vil jo også anbefale Universal Studios. Helt fantastisk! Personlig hadde jeg nok valgt Universal fremfor MK, men ikke med en 5-åring. God tur
Anonym bruker Skrevet 11. februar 2015 #22 Skrevet 11. februar 2015 Dersom dere gidder å undersøke litt nærmere så er Blackfish ren propaganda! Full av feil fakta og spredt over tiår... Klart man skal passe på mennesker og dyr, men LITT kritisk sans er d lov og ha!! Ikke sluk alt dere får servert... For å få mennesker til å bry seg om dyr og natur må d kunnskap til, og d innbefatter nærkontakt. Anonymous poster hash: 2da0c...dc5
Jordbærblomst Skrevet 11. februar 2015 #23 Skrevet 11. februar 2015 Jeg har også sett Blackfish, og jeg var skeptisk i forveien, men etter den dokumentaren er jeg meget overbevist om at jeg ikke besøker den eller andre lignende parker. Disneyworld er mye morsommere! Igjen, Disneyworld er også en dyrepark. Hvis du ikke skal besøke "liknende parker" kan du heller ikke besøke Disney!! Anonymous poster hash: 79ea4...96f Er det ikke Animal Kingdom du tenker på? Man må jo ikke besøke den, selv om man er i Disneyworld. Eller så kan man jo bare besøke Disneyland i Paris uten fare for å møte dyr 😉
Anonym bruker Skrevet 11. februar 2015 #24 Skrevet 11. februar 2015 Dersom dere gidder å undersøke litt nærmere så er Blackfish ren propaganda! Full av feil fakta og spredt over tiår... Klart man skal passe på mennesker og dyr, men LITT kritisk sans er d lov og ha!! Ikke sluk alt dere får servert... For å få mennesker til å bry seg om dyr og natur må d kunnskap til, og d innbefatter nærkontakt. Anonymous poster hash: 2da0c...dc5 Fakta er at spekkhoggere svømmer flere mil i flokk daglig, de er ekstremt intelligente og familiekjære. Fakta er at de er ekstremt understimulert, frustrerte og har stor mangel på plass. Hva om vi puttet deg i et kott? Vi skilte deg av med dine barn og øvrig familie, og puttet deg i et kott. Der skulle du leve i 10 år og en gang om dagen fikk du gå i sirkel i stuen 3 omganger før du kom tilbake i kottet. Ingen stimulering, ingen aktivitet, ingen familie.. Det er ikke et problem, synes du? Fakta er at de aldri aldri skulle vært brukt som underholdning. Fakta er at det finnes spekkhoggere i SeaWorld som har drept flere mennesker. Propaganda? Du må være direkte sløv! Anonymous poster hash: e2d45...e82
skjotta Skrevet 11. februar 2015 #25 Skrevet 11. februar 2015 Jeg har ikke tenkt å ta med mine barn i en park som driver med dyremishandling fordi det er morsomt for dem. Så kanskje ønsker også HI å vurdere de to alternativene med flere faktorer. Og nei, vi besøker heller ikke andre dyreparker. Utenom Kristiansand, hvor de har store områder og også driver mye med redningsarbeid av ville dyr. Film er film, ja. Men, du skjønner vel selv at ikke spekkhoggere trives i små basseng når de er vandt til å svømme flere mil hver dag og også være sammen med familiene sine. Unødvendig å diskutere dette noe videre uansett, når vi er på forskjellige planeter i forhold til dyrevelferd. Dyreparken i Kristiansand har store områder til dyrene ja, men det er fortsatt en dyrepark. Dyr som sebraer og giraffer vil i naturen vandre enorme avstander i store flokker. I Kristiansand har de noen mål og en stall å boltre seg på. En sibirsk hanntiger lever i naturen alene på et revir på ca 10 000 km2, i Kristiansand deler han et område på 0.8 km2 med flere andre tigere... De har store bur til dyrepark å være, men å tro at dyrene har det mye bedre der enn andre steder er å lyve for seg selv. (Har forresten årskort i dyreparken og hadde jeg reist til orlando ville vi garantert besøkt sea world. Så lenge man er realistisk i hva man ser...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå