Gå til innhold

Hvem velger vi som fadder nå da ???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vårt andre barn på vei og på førstemann var min bror og hans søster fadder. Pluss et vennepar. Hvem velger vi nå da? Har ikke flere søsken...

Anonymous poster hash: b2ba8...838

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De samme?

Evt bare din bror, eller hans søster?

Anonymous poster hash: 578e5...df4
Skrevet

Min søster er fadder for alle våre tre barn :)

Anonymous poster hash: 2a151...1e4

Skrevet

Deres søsken igjen, og et annet vennepar kanskje? Eller besteforeldre eller grandtanter/onkler?

Skrevet

Aldri opplevd at noen velger de samme som fadder to ganger. Men d kan jo være en Okei løsning..

Skrevet

Jeg er fadder for et søskenpar. Det rareste ved det er at jeg faktisk er fadder, for jeg er ikke akkurat troende. Men når det var avklart med foreldrene hva jeg kunne være for barnet, skjønner jeg at de valgte noen av de samme på nytt. Venninnen min sa at de valgte dem de aller helst ville ha første gangen og at det var rart å skulle gå på B-lista for neste barn. 

Skrevet

Vi har et søsken hver, de er begge faddere på begge våre barn. 

Skrevet

Vårt andre barn på vei og på førstemann var min bror og hans søster fadder. Pluss et vennepar. Hvem velger vi nå da? Har ikke flere søsken...

Besteforeldre

Anonymous poster hash: de0d8...68d

Skrevet

Vi har ett søsken hver som har vært faddere på begge. Har hatt andre faddere i tillegg som kun er på det ene. Våre søsken bar hver sitt barn til dåpen.

Anonymous poster hash: 1f58c...e73

Skrevet

Venner, gode naboer

Anonymous poster hash: 67981...0e4

Skrevet

Søsteren min er fadder til to av mine barn, ikke noe problem det.

Du kan også bruke besteforeldre, men kirken anbefaler å sette sammen faddere i flere aldre når dere velger "gamle" faddere. Vi valgte besteforeldre sammen med min yngste søster til siste barnet her. Da har barnet faddere i 60-årene og fadder i 20-årene :)

Anonymous poster hash: 232a5...4cb
Skrevet

Trodde det var vanlig å velge samme faddere til søsken jeg 😊 (eller i hvertfall ikke at det gjør noe som helst!) Er jo bedre med samme faddere enn å bare velge noen som etter hvert ikke bryr seg...

Anonymous poster hash: 544ac...6d1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...