Gå til innhold

Har dere forhandlet ned lavere rente ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har her 3,47 % og vil ned til 2.8-2.7%

Lånegraden er ca 75-80%

Hvordan går man frem?

Ringer man banken, sender Mail ?

"Truer" med lånefoslag fra konkurrent? Eller må man møte opp i banken/ avtale kundemøte med rådgiver?

Anonymous poster hash: f9ecc...ef7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg skal høre med rådgiver iløpet av uka. Vi har 3, 5 og vet den blir satt ned til 3, 3 1mars. Men jeg er under 34 og skal derfor høre om jeg kan få den lavere...

Skrevet

Henvis til styringsrenten og be rett it om lavere rente. Vi har 2,65.

Anonymous poster hash: 99e42...60b

Skrevet

Har her 3,47 % og vil ned til 2.8-2.7%

Lånegraden er ca 75-80%

Hvordan går man frem?

Ringer man banken, sender Mail ?

"Truer" med lånefoslag fra konkurrent? Eller må man møte opp i banken/ avtale kundemøte med rådgiver? Anonymous poster hash: f9ecc...ef7

Send en epost og spør om å få lavere rente.. Ikke noe hokud pokus! Sier de nei kan du f.eks hente inn tilbud fra andre banker og true med å bytte bank

Anonymous poster hash: af5e1...38e

Skrevet

Flere ganger, har bare sendt mail til banken.

Siste gangen ville de gjerne ha en verdivurdering av boligen og tilbød en meglertakst for 1000 kr. Det sa vi ja til og kom da under 60% finansiering og fikk lavere rente.

Anonymous poster hash: f5538...cbf
Skrevet

Problemet med å måtte forhandle seg til lavere rente er at det ikke varer...

Bedre å ha lån i en bank som har lave renter hele tiden.

Anonymous poster hash: dfd4d...89a

Skrevet

Jeg sendte en enkel mail til banken, og fikk satt ned renta fra 4,50% (4,81% effektiv) til 3,44% effektiv rente.

Synes alikevel renta mi er høy med tanke på at lånet er på under halvparten av verdien av bolig - og ifølge andre burde jeg få en rente på 2 tallet.

Kan det være at pga. at de mellomfinansierte i noen dager for meg, og at lånet pga. det står opprinnelig som det leiligheten kostet i sin helhet at renta er mer enn hva andre som har mer peiling enn meg mener den burde være?

Tør ikke spørre banken når jeg egentlig vet null om dette....

Anonymous poster hash: 179f3...df4
Skrevet (endret)

Denne erfaringen har jeg også. Jeg klagde på renta i banken min, og de satte den ned. Et par mnd senere satte de den opp igjen. De spekulerer nok i at mange ikke sjekker så nøye hva som står i de der brevene som kommer i innboksen i nettbanken.

Men nå skal vi bytte, for nå er de på tett oppunder 5%. Fysj, hold dere unna spb Øst!

Endret av the amazing spidermamma
Skrevet

Vi er under 34 vi også, men jeg synes også at det burde komme en regel på at alle banker har faste satser på renta, altså at de ikke fritt frem kan skru opp litt og litt... Hvilken bank er så rettferdig at alle får den?

Skrevet

Takk for svar, skal sende de Mail til banken :) tror uansett vi skal refinansiere og inkludere bilen og heller betale høyere avdrag nå når renta er lav. Vi har jo råd til å betale ned mer så hvis de setter den ned 0,7% så utgjør det 1500-2000kr for oss

Skrevet

Vi fikk forhandlet våre private boliglån ned gjennom firmaet vårt fra 3,5 til 2,7 % forrige uke:)

Skrevet

Hva er foresten styringsrenta pr dags dato? Hvir finner man ut det?

Skrevet

Ble visst ikke helt ferdig der.. Firmaet er private banking kunde og min mor ringte dem forrige uke og lurte på hvorfor bi fortsatt hadde såpass høy rente. Det endte med at banken ikke bare satt ned boliglånet i firmaet men også våre private :)

Skrevet

Vi fikk forhandlet våre private boliglån ned gjennom firmaet vårt fra 3,5 til 2,7 % forrige uke:)

Hvordan pågår "forhandlingene " er veldig nysgjerrig på all info før jeg tar skrittet :)

Skrevet

Hvordan pågår "forhandlingene " er veldig nysgjerrig på all info før jeg tar skrittet :)

Du kontakter rådgiver i banken din. Enten du avtaler et møte, ringer han eller sender mail.

Hadde bare skrevet noe om at dere mener renten dere har nå på boliglånet er for høy og lurer på hvilke rente banken kan tilby.

Anonymous poster hash: 31806...4c2

Skrevet

Jeg sa at jeg har fått tilbud om en rente på 2,8 %. Enten må dere gi meg tilsvarende tilbud, ellers vurderer jeg sterkt å bytte bank.

Fikk 2,8 uten problem.

Skal ringe igjen snart.

Skrevet

Vi er under 34 vi også, men jeg synes også at det burde komme en regel på at alle banker har faste satser på renta, altså at de ikke fritt frem kan skru opp litt og litt... Hvilken bank er så rettferdig at alle får den?

Skandiabanken

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...