Gå til innhold

Hva gjør vi ang denne bursdagen..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har to barn som er tett i alder, går på samme avd i bhg, men ikke samme årskull.. Blir stadig bedt i forskjellige bursdager, og vi løser det med at vi som foreldre deler oss, og en av oss følger barnet i bursdagen.. Ingen av barna liker å være alene i bursdag, så om vi er på lekeland og div må en av oss også være med inn der barna spiser. Ellers blir det bare sutring og grin.

Så problemet nå er en bursdag til uka på Leos lekeland. En av barna er bedt, pappa`n er på jobbreise og vi har heller ingen andre til å passe barnet som ikke er bedt i bursdag.. Jeg må ha med meg begge.. Jeg vet ikke hvordan jeg skal få det til, da det minste barnet er veldig utrygg og vil ha meg i nærheten i matrommet, og det andre barnet er jo ikke bedt og må stå på utsiden og ikke helt forstå hvorfor h#n ike får sitte sammen med de andre barna i bhg å spise mat, is og kaker.. Barnet er heller ikke stor nok til å klare seg alene i lekeland…

Samtidig veldig trist å melde avbud, trenger litt hjelp til en løsning her ?

Anonymous poster hash: e8b46...2f5
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvor gamle er barna?

Anonymous poster hash: a49a3...49b

Skrevet

Kan ikke du leke med minstebarnet i lekelandet mens det største spiser? Regner ikke med at alle barna har hver sin voksen med seg inn på lekeland og inn i spiserom? Da er ungene for små til lekelandbursdag hvis de alle må ha en voksen hos seg.

Anonymous poster hash: 18dc6...26d

Skrevet

Er det en mulighet at du kan prate med mor til bursdagsbarnet, forklare situasjonen og tilby at du betaler den ekstra utgiften ved å ha en ekstra ungen med på feiringen? 

Anonymous poster hash: dce4d...aba
Skrevet

Kan ikke du leke med minstebarnet i lekelandet mens det største spiser? Regner ikke med at alle barna har hver sin voksen med seg inn på lekeland og inn i spiserom? Da er ungene for små til lekelandbursdag hvis de alle må ha en voksen hos seg.

Det er minstebarnet som skal spise. H#n tør ikke det selv enda, barn er forskjellige. Det er veldig mange barn som ikke har noe problem med det.. Problemet mitt er at H#n ikke tør det, ellers hadde det ikke vært noe problem..

Skrevet

Er det en mulighet at du kan prate med mor til bursdagsbarnet, forklare situasjonen og tilby at du betaler den ekstra utgiften ved å ha en ekstra ungen med på feiringen? 

Jeg må uansett betale det ene barnet inn så det hadde ikke gjort meg noe, men kan man gjøre det ? Jeg syntes det er litt frekt egentlig, men kanskje hun hadde forstått det..

Skrevet

Det er minstebarnet som skal spise. H#n tør ikke det selv enda, barn er forskjellige. Det er veldig mange barn som ikke har noe problem med det.. Problemet mitt er at H#n ikke tør det, ellers hadde det ikke vært noe problem..

Ok så han tør ikke sitte å spise på matrommet uten deg. Men hva med på selve lekelandet da? Tør han å løpe rundt uten deg eller vil han helst være sammen med deg der å?

Jeg har selv kun erfaring med lekelandbursdag for skolebarn og der klarte alle seg selv. Da barnet mitt gikk i barnehagen hendte det at det var noen søsken som ble med i bursdagen men da feiret vi det hjemme. Men det var ikke fordi barna var redde men fordi søsken hadde lyst til å gå i bursdag slik som storebror/søster.

Men da må du bare legge fram saken for foreldrene til bursdagsbarnet og tilby deg å betale for det ene barnet ditt. Jeg hadde sagt ja såfremt at det var ledig plass.

Skrevet

Jeg må uansett betale det ene barnet inn så det hadde ikke gjort meg noe, men kan man gjøre det ? Jeg syntes det er litt frekt egentlig, men kanskje hun hadde forstått det..

Jeg kan ikke skjønne at det skal være frekt så lenge du forklarer hvor vanskelig situasjon du er kommet i og tilbyr å betale. I min verden ville det vært frekt om du kom uanmeldt med ett ekstra barn og forventa full oppvarting på vertskapets regning

Skrevet

Hvor gamle er barna?

Syns det er rart at ingen av barna tør være alene i bursdager. Regner ikke med det er barn under 3 år som har lekelandbursdag.

Jeg syns det er frekt å be om at et eldre barn skal delta i bursdagen. Da er det kanskje andre i barnehagen som også ville vært invitert? Det blir antagelig problemer når ditt eldste barn forteller det har vært i bursdag og ikke alle er invitert.

Du kan betale inn ditt eldste barn og kanskje ha med en kompis. Du følger det minste til matrommet og gir beskjed at du sitter utenfor. Viss barnet ikke vil spise får det heller la være.

Anonymous poster hash: 0de4b...ab7

Skrevet

Hvor gamle er barna når det eldste ikke kan være alene i lekelandet når du viser det hvilket matrom du er på?

Du forklarer enkelt at dette er minsten som skal i bursdag. Virkersom det erdet som er problemet, at ikke begge er invitert.

Anonymous poster hash: 0de4b...ab7

Skrevet

Jeg ville fortrinnsvis hørt med noen venner av det eldste barnet, om det kunne være der mens bursdagen finner sted. Sekundært ville jeg gitt beskjed om at minste dessverre ikke kan komme, fordi jeg er alene med barna den dagen og minste ikke klarer å være i bursdagen uten voksent følge og at du ikke har pass til eldste. Da kan foreldrene til bursdagsbarnet på eget initiativ tilby at den andre også deltar. Mye greiere enn å stille dem overfor et spørsmål de nesten ikke kan si nei til. 

Skrevet

Når du sier at du uansett må betale det ene barnet inn, betyr det at du betaler for det barnet som er bedt i bursdagen?

Er det ikke de som inviterer som betaler?

Anonymous poster hash: 777fc...d74

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...