Gå til innhold

Drømmen om bunad på 17 mai igjen..

Anbefalte innlegg

Skrevet

13 uker igjen til 17 mai! Og jeg har en drøm om å endelig passe bunaden min atter en gang.. Det er over 5 år siden sist, så jeg håper at jeg klarer å gå ned så mye at bunaden passer og jeg kan smykke meg med den fineste eiendelen min. Og kanskje klarer jeg å holde målene mine for 2015/ 2016 at bunaden må sys inn til 17 mai 2016.

Noen andre bunadhungrige der ute?

Anonymous poster hash: 6758f...648

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det må jeg nok se langt etter gitt ;)

Bunaden min har fremdeles konfirmasjonsstørrelsen min, dvs str 34/36 og har ikke passet siden jeg var tenåring. Nå bruker jeg str 42, så selv om jeg skulle klare målet mitt om å komme ned i str 38 igjen etter fire tette svangerskap må nok bunaden til sydamen før jeg kan bruke den igjen....

Anonymous poster hash: 2fa68...683
Skrevet

Det er det som er så irriterende for jeg fikk nytt skjørt og ny vest som passet til meg når jeg var ca str 40/42. Nå er jeg 44/46.. Og håpet og viljen er der. Får bare håpe at kroppen er med. Så mange str på så kort tid, det kniper men kan gå håper jeg!

Skrevet

Jeg har sååååå lyst på bunad, men har dessverre ikke råd :(

Hadde jeg hatt så hadde motivasjonen for å komme inn i den vært stor om jeg var "vokst ut av" den :)

Lykke til med forsettet, HI :)

Anonymous poster hash: 551f5...cd2
Skrevet

Med meg er d omvendt: bunaden min er ca str.48/50, jeg er nå 38/40 :)

Håper mamma kan fixe ;)

Anonymous poster hash: 8a530...78e

Skrevet

Hadde jeg hatt så hadde motivasjonen for å komme inn i den vært stor om jeg var "vokst ut av" den :)

Det er endel kupp å finne på finn.no. :) og ei venninne hadde ingen ønsker til jul og bursdager enn penger på "bunadkonto". Noen år med sparing fant hun seg en skikkelig fin bunad med fullt sølvsett lite brukt på finn. :) bare et tips om du virkelig ønsker deg en engang.

Skrevet

Med meg er d omvendt: bunaden min er ca str.48/50, jeg er nå 38/40 :)

Håper mamma kan fixe ;)

Anonymous poster hash: 8a530...78e

Med justeringer blir det bra vet du! Flink du har vært!!! 👍

Kunne ønske mammaen min og kunne hjelp meg, men der kommer hun til kort gitt, hehe

Skrevet

Jeg holder på med samme prosjektet! Bare at jeg har enda dårligere tid, for jeg har planer om å få den på meg om under en måned!!! Midjemålet må minke med 5 cm... og jeg gikk akkurat på en lei sjokoladesmell... Var flink før jul og gikk ned 8 kilo men sliter nå med å finne tilbake til samme viljestyrke! ! Men begynner fra i morgen igjen..

Skrevet

Lykke, lykke til! Håper du finner viljen og styrken til det. 😊 det er dritt med platåer, og sprekker. Kjenner godt til de rundene for å si det slik.

Skrevet

Lykke, lykke til! Håper du finner viljen og styrken til det. 😊 det er dritt med platåer, og sprekker. Kjenner godt til de rundene for å si det slik.

Denne var til c&m&h

Skrevet

Det er endel kupp å finne på finn.no. :) og ei venninne hadde ingen ønsker til jul og bursdager enn penger på "bunadkonto". Noen år med sparing fant hun seg en skikkelig fin bunad med fullt sølvsett lite brukt på finn. :) bare et tips om du virkelig ønsker deg en engang.

Takk for tips :)

Økonomien tillater ikke noe som helst sparing for tiden. Men håper på bedre tider, og da er dette absolutt et godt tips :)

Skrevet (endret)

Kjenner jeg faktisk gleder meg til 17.mai i år, iallefall klesmessig😊 (elsker nasjonaldagen ellers også👍). Endelig får jeg bunad jeg kan stolt kle meg i!! Den er bestilt og klar før 17. Heldige meg fikk inngått en byttehandel med mamma, hun fikk min kystdrakt mot at hun kjøpte bunad til meg🙈😄 beste dealen ever😊

Håper du får på deg bunaden også HI, det er noe spesielt å kle seg i det.

Endret av BellaSuz
Gjest Sekretøsa
Skrevet

Jeg leverte min til ei sydame som skulle sy den inn i november. Ble enige om at hun skulle ringe meg i februar så jeg fikk prøve den. Fikk panikk når jeg så jeg hadde lagt på meg i jula igjen,så nå er jeg supernazi å slanker meg for harde livet. Blir 3.gang jeg syr den inn siden jeg fikk den i januar i fjor, så jeg nekter å sy den ut!!! Endelig stolt eier av verdens flotteste plagg, og den satt ikke fint for 30 kilo siden, for å si det pent!

Skrevet

Det var detat bunaden min ikke passet lengre som gjorde at jeg tok grep fo 8 år siden. Niesen min skulle døpes og jeg fikk sjokk da jeg sto der og presset meg inn i en bunad som ikke passet lengre, ble skikkelig lei meg. Det ble starten og motivasjonen for et lettere liv. Jeg tok av 30 kg på halvannet år, og bunaden måtte faktisk sys inn :) fortsatt passer bunaden, men i år blir det dessverre noe annet da jeg er høygravid på 17 mai ;)men jeg håper at jeg kan døpe sønnen min i bunaden til høsten! Du klarer det du vil klare hi,lykke til :)

Anonymous poster hash: 2e68e...ecc

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...