Anonym bruker Skrevet 10. februar 2015 #1 Skrevet 10. februar 2015 Vi har en sønn som går i 2 klasse og som har en del sosiale problemer og takler dårlig å være i klassen. Nå har statped og ppd vært inne og gitt veiledning men skolen gjør jo ikke en dritt. Hele situasjonen er stagnert og vi har fått råd fra ppd å bytte skole til en som ligger 30 min herfra..Det blir praktisk veldig vanskelig for oss og vi jobber "andre veien" fra denne skolen, så det er egentlig uaktuelt. Men vi vil jo gjøre alt for sønnen vår! Hva gjør man i situasjoner der skolen er vanskelig? Anonymous poster hash: a73a2...b2e
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2015 #2 Skrevet 10. februar 2015 Han vil vel ha rett på skoleskyss? Anonymous poster hash: e4d25...40d
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2015 #3 Skrevet 10. februar 2015 Ja, men han er i en situasjon der han ikke er i stand til å ta bussen alene, ikke pr i dag hvertfall. Det er en del andre ting som også gjør det vanskelig for oss mtp skolebytte, som jeg ikke ønsker å legge ut. Men hvilke "krav" kan jeg stille til skolen for å få de til å handle? HI Anonymous poster hash: a73a2...b2e
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2015 #4 Skrevet 10. februar 2015 Hva er ppd? Anonymous poster hash: 3449b...5c1
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2015 #5 Skrevet 10. februar 2015 Ja, men han er i en situasjon der han ikke er i stand til å ta bussen alene, ikke pr i dag hvertfall.Det er en del andre ting som også gjør det vanskelig for oss mtp skolebytte, som jeg ikke ønsker å legge ut.Men hvilke "krav" kan jeg stille til skolen for å få de til å handle?HI Anonymous poster hash: a73a2...b2e Hva er det som er problemet? Er det bare på skolen det er et problem, eller hjemme også? Hva mener Bup at skolen må gjøre? Dere bør sette opp en snavsrsgruppe hvor alle involverte parter er med. De som kan være med i slike grupper er foreldre, lærer, spesiallærer, Bup, PPT, fastlege, barnevern, helsesøster, ol. Da får dere frem alles synspunkter og skolen blir tvunget til å samarbeide med dere. Anonymous poster hash: a55a4...bfa
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2015 #6 Skrevet 10. februar 2015 For det meste er det problemer i skolesituasjoner og mulig angst. Han har assistent og ellers har skolen aldri sakt et ord om noe gruppe. Det er nok dette som er galt, at det ikke gjøres nok for han. Så vi kan tvinge skolen til et samarbeid? hi Anonymous poster hash: a73a2...b2e
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2015 #7 Skrevet 10. februar 2015 For det meste er det problemer i skolesituasjoner og mulig angst. Han har assistent og ellers har skolen aldri sakt et ord om noe gruppe. Det er nok dette som er galt, at det ikke gjøres nok for han. Så vi kan tvinge skolen til et samarbeid?hi Anonymous poster hash: a73a2...b2e Be om å få opprettet en ansvarsgruppe (ser at jeg skrev litt fort i stad, og ordet ble ikke riktig). I denne gruppen diskuteres hva som går fint og hva som er utfordring. År skolen er med i en slik gruppe, tvinges de til samarbeid, både med dere som foreldre og andre instanser. Anonymous poster hash: a55a4...bfa
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2015 #8 Skrevet 10. februar 2015 For det meste er det problemer i skolesituasjoner og mulig angst. Han har assistent og ellers har skolen aldri sakt et ord om noe gruppe. Det er nok dette som er galt, at det ikke gjøres nok for han. Så vi kan tvinge skolen til et samarbeid?hi Anonymous poster hash: a73a2...b2e Dere må jo definere HVA dere mener skolen bør gjøre. PPT har vel skrevet en rapport hvor det fremgår hvilke tiltak de anbefaler. Utfra dette må dere sette opp hvilke av disse tiltakene skolen ikke har satt igang og evt klage på dette. Anonymous poster hash: c55fc...e01
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2015 #9 Skrevet 10. februar 2015 PPT kjenner jo garantert skolene godt, det er i hovedsak der de jobber. Om de går så langt som til å anbefale skolebytte, hadde jeg antagelig hørt på dem. Det er absolutt en kamp som bør kjempes å få den aktuelle skolen til å gjøre jobben sin, men jeg hadde ikke brukt mitt barn som skyts i den kampen. Kan ikke barnet følge ordinær skoleskyss, kan det innvilges taxi eller annen fungerende ordning. Anonymous poster hash: e4d25...40d
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2015 #10 Skrevet 10. februar 2015 Skolen hadde ikke evaluert hva som funket /ikke funket etter sist runde med statped og vi som foreldre er jo litt usikker på hva som må til i en skolesituasjon. Vi vet hva som er greit å gjøre hjemme, men det blir noe annet, her er han trygg på alt. Jeg skal kreve å få en slik gruppe som du sier og også kreve at dette blir tatt tak i. Kan vi evnt anmelde skolen om de ikke vil samarbeide nå da? Det er merkelige folk som jobber i ledelsen ved denne skolen... hi Anonymous poster hash: a73a2...b2e
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2015 #11 Skrevet 10. februar 2015 Skolen hadde ikke evaluert hva som funket /ikke funket etter sist runde med statped og vi som foreldre er jo litt usikker på hva som må til i en skolesituasjon. Vi vet hva som er greit å gjøre hjemme, men det blir noe annet, her er han trygg på alt.Jeg skal kreve å få en slik gruppe som du sier og også kreve at dette blir tatt tak i. Kan vi evnt anmelde skolen om de ikke vil samarbeide nå da? Det er merkelige folk som jobber i ledelsen ved denne skolen...hi Anonymous poster hash: a73a2...b2e Du kan nok ikke anmelde skolen for dette, men du kan koble inn skolesjefen. Men dere må være tydelig på hva dere vil og hva dere forventer av skolen, samtidig som dere må være tydelig på hva skolen kan forvente av dere. Anonymous poster hash: a55a4...bfa
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2015 #12 Skrevet 10. februar 2015 Skolen hadde ikke evaluert hva som funket /ikke funket etter sist runde med statped og vi som foreldre er jo litt usikker på hva som må til i en skolesituasjon. Vi vet hva som er greit å gjøre hjemme, men det blir noe annet, her er han trygg på alt. Jeg skal kreve å få en slik gruppe som du sier og også kreve at dette blir tatt tak i. Kan vi evnt anmelde skolen om de ikke vil samarbeide nå da? Det er merkelige folk som jobber i ledelsen ved denne skolen... hi Anonymous poster hash: a73a2...b2e Hva er statped? Anonymous poster hash: 3488d...d6b
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2015 #13 Skrevet 10. februar 2015 Dersom PPT anbefaler å bytte, ville jeg nok hørt på det. Slenger meg på det om er skrevet før her, få i gang en ansvarsgruppe! Når det kommer til skoleskyss så kan dere få taxi. Min gutt har det selv om vi bor ganske nært skolen. På "gruppen" hans har de fleste taxi til og fra skolen. Lykke til Anonymous poster hash: 2a33e...c81
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå