Anonym bruker Skrevet 10. februar 2015 #1 Skrevet 10. februar 2015 Jenta mi på 19 mnd begynte i barnehagen i August. Og nesten hver dag får vi høre av den ene ansatte, at hun sutrer stort sett hele tiden! :-( Veldig kjedelig å komme og hente henne å få den beskjeden. Nesten som de anklager meg. Vet liksom ikke hva jeg skal svare? Anonymous poster hash: 88030...79e
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2015 #2 Skrevet 10. februar 2015 Hva gjør de med det i barnehagen? Anonymous poster hash: 59af0...173
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2015 #3 Skrevet 10. februar 2015 Jenta mi på 19 mnd begynte i barnehagen i August. Og nesten hver dag får vi høre av den ene ansatte, at hun sutrer stort sett hele tiden! :-( Veldig kjedelig å komme og hente henne å få den beskjeden. Nesten som de anklager meg. Vet liksom ikke hva jeg skal svare? Anonymous poster hash: 88030...79e Herregud, for en uproff ansatt. Får du beskjed om at hun er lei seg og de vet ikke helt hva de skal gjøre, eller beskjed om at hun er sur og grinete? Anonymous poster hash: 9e703...285
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2015 #4 Skrevet 10. februar 2015 At hun er sur og grinete. Stort sett hver dag, hele dagen :-( Og at de ikke kan gå rundt å bære på henne. Vet ikke helt hvordan jeg skal ta dette, føler det er unødvendig å si det på den måten? Jeg blir veldig trist av å høre det. Er alenemamma og klarer meg ikke uten å jobbe. Jeg jobber til og med redusert for at hun skal slippe lange dager. HI Anonymous poster hash: 88030...79e
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2015 #5 Skrevet 10. februar 2015 At hun er sur og grinete. Stort sett hver dag, hele dagen :-( Og at de ikke kan gå rundt å bære på henne. Vet ikke helt hvordan jeg skal ta dette, føler det er unødvendig å si det på den måten? Jeg blir veldig trist av å høre det. Er alenemamma og klarer meg ikke uten å jobbe. Jeg jobber til og med redusert for at hun skal slippe lange dager. HIAnonymous poster hash: 88030...79e De trenger ikke bære henne, men de kan aktivisere henne, avlede henne, hjelpe henne inn i lek med andre barn, finne ut hva hun liker å gjøre etc. Jeg ville bedt om møte med ped.leder og eventuelt styrer. Sånn kan dere ikke ha det. Og du må ta opp disse tilbakemeldingene og spørre konkret hva de gjør med det. Anonymous poster hash: 59af0...173
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2015 #6 Skrevet 10. februar 2015 Jeg ville spurt hva barnehagen har tenkt å gjøre med det, siden barnet tydeligvis ikke trives, og om det er noe jeg kan hjelpe med for å snu situasjonen. Det siete er mer symbolsk, utenom å snakke positivt om barnehagen foran barnet er det ikke så veldig mye du kan gjøre. Hilsen, moren til en som aldri trivdes i bhg men måtte tøffe det ut til skolestart. Anonymous poster hash: 44b79...577
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2015 #7 Skrevet 10. februar 2015 At hun er sur og grinete. Stort sett hver dag, hele dagen :-( Og at de ikke kan gå rundt å bære på henne. Vet ikke helt hvordan jeg skal ta dette, føler det er unødvendig å si det på den måten? Jeg blir veldig trist av å høre det. Er alenemamma og klarer meg ikke uten å jobbe. Jeg jobber til og med redusert for at hun skal slippe lange dager. HI Anonymous poster hash: 88030...79e Så da sies det på en måte som gjør at du føler at datteren din er en belastning, ikke som at de er oppriktig bekymret for at hun ikke trives? Hvordan er hun ellers, kjenner du igjen den jenta de beskriver? Hadde jeg vært deg så hadde jeg snakket med pedleder og fortalt hvordan det føles å høre det hver dag, og hørt hva de gjør for at hun skal trives. De har en jobb og gjøre i forhold til datteren din. Hva sier de andre ansatte da, hva sier pedleder? (hvis det ikke er pedleder da) Og det stemmer jo at de ikke kan gå og bære på henne hele dagen, men da må de jobbe hardere for å få henne trygg. Kanskje hun faktisk trenger å bare sitte på armen en periode, uansett så er det de sitt ansvar å finne en løsning. Anonymous poster hash: 9e703...285
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2015 #8 Skrevet 10. februar 2015 Jeg ville spurt hva barnehagen har tenkt å gjøre med det, siden barnet tydeligvis ikke trives, og om det er noe jeg kan hjelpe med for å snu situasjonen. Det siete er mer symbolsk, utenom å snakke positivt om barnehagen foran barnet er det ikke så veldig mye du kan gjøre. Hilsen, moren til en som aldri trivdes i bhg men måtte tøffe det ut til skolestart. Anonymous poster hash: 44b79...577 Jeg spurte for litt siden om det var noe jeg eller de kunne gjøre for å endre situasjonen, men det var visst ikke det. Måtte ta tiden til hjelp. Jeg føler nesten hun/de er litt irriterte på meg og barnet siden de tydligvis må aktivisere mitt barn mer enn andres? Hun er en utfordring også hjemme, men som regel blid så lenge vi finner på noe eller det skjer noe. Er bare så lei av å høre det samme hver eneste dag. "Hun sutret voldsomt i dag også...." :-( Anonymous poster hash: 88030...79e
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2015 #9 Skrevet 10. februar 2015 At hun er sur og grinete. Stort sett hver dag, hele dagen :-( Og at de ikke kan gå rundt å bære på henne. Vet ikke helt hvordan jeg skal ta dette, føler det er unødvendig å si det på den måten? Jeg blir veldig trist av å høre det. Er alenemamma og klarer meg ikke uten å jobbe. Jeg jobber til og med redusert for at hun skal slippe lange dager. HI Anonymous poster hash: 88030...79e Så da sies det på en måte som gjør at du føler at datteren din er en belastning, ikke som at de er oppriktig bekymret for at hun ikke trives? Hvordan er hun ellers, kjenner du igjen den jenta de beskriver? Hadde jeg vært deg så hadde jeg snakket med pedleder og fortalt hvordan det føles å høre det hver dag, og hørt hva de gjør for at hun skal trives. De har en jobb og gjøre i forhold til datteren din. Hva sier de andre ansatte da, hva sier pedleder? (hvis det ikke er pedleder da) Og det stemmer jo at de ikke kan gå og bære på henne hele dagen, men da må de jobbe hardere for å få henne trygg. Kanskje hun faktisk trenger å bare sitte på armen en periode, uansett så er det de sitt ansvar å finne en løsning. Anonymous poster hash: 9e703...285 Ja det føles faktisk som om hun er en belastning. Hun får det til å høres ut som barnet mitt er helt enestående siden hun sutrer så mye. Begynner jo å lure på om de tror det er noe galt med henne (eller meg?!). Hun har alltid vært krevende, det kan jeg ikke nekte for, men det går som regel greit så lenge hun aktiviseres. Anonymous poster hash: 88030...79e
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2015 #10 Skrevet 10. februar 2015 Be om å få snakke med pedagogisk leder ( med mindre det er hun/han som er så uprofesjonel), si hva den ansatte sier og hvordan du føler det. Spør hvordan barnehagen jobber for å gjøre barnet dit trygg? Anonymous poster hash: 39842...fb4
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2015 #11 Skrevet 10. februar 2015 At hun er sur og grinete. Stort sett hver dag, hele dagen :-( Og at de ikke kan gå rundt å bære på henne. Vet ikke helt hvordan jeg skal ta dette, føler det er unødvendig å si det på den måten? Jeg blir veldig trist av å høre det. Er alenemamma og klarer meg ikke uten å jobbe. Jeg jobber til og med redusert for at hun skal slippe lange dager. HI Anonymous poster hash: 88030...79e Så da sies det på en måte som gjør at du føler at datteren din er en belastning, ikke som at de er oppriktig bekymret for at hun ikke trives? Hvordan er hun ellers, kjenner du igjen den jenta de beskriver? Hadde jeg vært deg så hadde jeg snakket med pedleder og fortalt hvordan det føles å høre det hver dag, og hørt hva de gjør for at hun skal trives. De har en jobb og gjøre i forhold til datteren din. Hva sier de andre ansatte da, hva sier pedleder? (hvis det ikke er pedleder da) Og det stemmer jo at de ikke kan gå og bære på henne hele dagen, men da må de jobbe hardere for å få henne trygg. Kanskje hun faktisk trenger å bare sitte på armen en periode, uansett så er det de sitt ansvar å finne en løsning. Anonymous poster hash: 9e703...285 Ja det føles faktisk som om hun er en belastning. Hun får det til å høres ut som barnet mitt er helt enestående siden hun sutrer så mye. Begynner jo å lure på om de tror det er noe galt med henne (eller meg?!). Hun har alltid vært krevende, det kan jeg ikke nekte for, men det går som regel greit så lenge hun aktiviseres. Anonymous poster hash: 88030...79e Hva sier pedleder da? Anonymous poster hash: 9e703...285
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2015 #12 Skrevet 10. februar 2015 At hun er sur og grinete. Stort sett hver dag, hele dagen :-( Og at de ikke kan gå rundt å bære på henne. Vet ikke helt hvordan jeg skal ta dette, føler det er unødvendig å si det på den måten? Jeg blir veldig trist av å høre det. Er alenemamma og klarer meg ikke uten å jobbe. Jeg jobber til og med redusert for at hun skal slippe lange dager. HI Anonymous poster hash: 88030...79e Så da sies det på en måte som gjør at du føler at datteren din er en belastning, ikke som at de er oppriktig bekymret for at hun ikke trives? Hvordan er hun ellers, kjenner du igjen den jenta de beskriver? Hadde jeg vært deg så hadde jeg snakket med pedleder og fortalt hvordan det føles å høre det hver dag, og hørt hva de gjør for at hun skal trives. De har en jobb og gjøre i forhold til datteren din. Hva sier de andre ansatte da, hva sier pedleder? (hvis det ikke er pedleder da) Og det stemmer jo at de ikke kan gå og bære på henne hele dagen, men da må de jobbe hardere for å få henne trygg. Kanskje hun faktisk trenger å bare sitte på armen en periode, uansett så er det de sitt ansvar å finne en løsning. Anonymous poster hash: 9e703...285 Ja det føles faktisk som om hun er en belastning. Hun får det til å høres ut som barnet mitt er helt enestående siden hun sutrer så mye. Begynner jo å lure på om de tror det er noe galt med henne (eller meg?!).Hun har alltid vært krevende, det kan jeg ikke nekte for, men det går som regel greit så lenge hun aktiviseres. Anonymous poster hash: 88030...79e Hva sier pedleder da? Anonymous poster hash: 9e703...285 Har ikke snakket med ped.leder enda. Ikke angående dette. Anonymous poster hash: 88030...79e
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2015 #13 Skrevet 10. februar 2015 Jeg stilte samme spørsmål her inne for noen måneder siden, da jeg var i akkurat samme situasjon som deg. Hjalp meg veldig å høre fra damene her at dette ikke er akseptabel oppførsel fra bhg-personalet, og det inspirerte meg til å forlange en samtale med pedleder og primærkontakt. Vi snakket om problemet og hva som kunne gjøres, og vet du hva? De tok meg seriøst og jobbet hardere for barnet mitt, og nå går det kjempebra! (Bankbank...) Skjønner altfor godt hvordan du har det. Krev en samtale! Anonymous poster hash: 3a528...783
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2015 #14 Skrevet 10. februar 2015 Jeg stilte samme spørsmål her inne for noen måneder siden, da jeg var i akkurat samme situasjon som deg. Hjalp meg veldig å høre fra damene her at dette ikke er akseptabel oppførsel fra bhg-personalet, og det inspirerte meg til å forlange en samtale med pedleder og primærkontakt. Vi snakket om problemet og hva som kunne gjøres, og vet du hva? De tok meg seriøst og jobbet hardere for barnet mitt, og nå går det kjempebra! (Bankbank...) Skjønner altfor godt hvordan du har det. Krev en samtale! Anonymous poster hash: 3a528...783 Takk for fint svar. Jeg ser jo jeg også at jeg er nødt til å be om et møte. Så bra å høre at det bedret seg for dere :-) Det er forferdelig trist å vite at lille jenta mi mistrives så fælt, hvertfall i følge denne ene ansatte. Det som er litt merkelig, er at ingen av de andre ansatte klager nevneverdig over det. Så jeg vet ikke hvor gale det faktisk er, om hun overdriver eller om de andre ikke sier noe for å skåne meg. Anonymous poster hash: 88030...79e
Anonym bruker Skrevet 11. februar 2015 #15 Skrevet 11. februar 2015 At hun er sur og grinete. Stort sett hver dag, hele dagen :-( Og at de ikke kan gå rundt å bære på henne. Vet ikke helt hvordan jeg skal ta dette, føler det er unødvendig å si det på den måten? Jeg blir veldig trist av å høre det. Er alenemamma og klarer meg ikke uten å jobbe. Jeg jobber til og med redusert for at hun skal slippe lange dager. HIAnonymous poster hash: 88030...79e Så da sies det på en måte som gjør at du føler at datteren din er en belastning, ikke som at de er oppriktig bekymret for at hun ikke trives? Hvordan er hun ellers, kjenner du igjen den jenta de beskriver?Hadde jeg vært deg så hadde jeg snakket med pedleder og fortalt hvordan det føles å høre det hver dag, og hørt hva de gjør for at hun skal trives. De har en jobb og gjøre i forhold til datteren din. Hva sier de andre ansatte da, hva sier pedleder? (hvis det ikke er pedleder da) Og det stemmer jo at de ikke kan gå og bære på henne hele dagen, men da må de jobbe hardere for å få henne trygg. Kanskje hun faktisk trenger å bare sitte på armen en periode, uansett så er det de sitt ansvar å finne en løsning.Anonymous poster hash: 9e703...285 Ja det føles faktisk som om hun er en belastning. Hun får det til å høres ut som barnet mitt er helt enestående siden hun sutrer så mye. Begynner jo å lure på om de tror det er noe galt med henne (eller meg?!). Hun har alltid vært krevende, det kan jeg ikke nekte for, men det går som regel greit så lenge hun aktiviseres. Anonymous poster hash: 88030...79e Hei! Det trenger ikke å være noe feil med barnet ditt, det er trolig ikke noe feil med barnet ditt faktisk. Noen barn er mer krevende enn andre, og i motsetning til hva mange mener, det finnes helt normale barn som ikke finner seg til rette i barnehage eller bruker mer tid på å finne plassen sin. Snakk med ped. Leder, så tar du det derfra. Anonymous poster hash: 44b79...577
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå