Anonym bruker Skrevet 10. februar 2015 #1 Skrevet 10. februar 2015 Ja, hva ser best ut - pære, eple, triangel osv. - hvilken kropp kler å ha litt overvekt best? Jeg for min del er 1.78 høy, veier 72-74kg, bruker 38C i bh, men bruker bukser i ca. 40 alt etter modell. Jeg er altså ganske kraftig bygd, i alle fall i overkroppen - er bredere over skuldrene enn mange kvinner. Typisk svømmekropp på mange måter. Jeg har egentlig lyst til å gå ned noen kilo, men hva skjer da? Jo, null rumpe, tynne bein, like stor overkropp med unntak av at puppene blir litt slappere. Brystkassen min er ganske bred, og jeg ser jo antydningen til ribbeina og sverdbeina. Jeg kommer aldri til å se tynn ut på et normalt vis. Hva skal jeg gjøre da? Akseptere at jeg aldri blir tynn? Jeg føler meg jo grei nok ut, kunne sikkert stramma opp litt, menne..... Grunnen til at jeg skriver dette er egentlig at min relativt nye kjæreste, som er spinklere bygd enn meg, og en cm. eller to lavere ymtet frampå at han ikke likte så godt at jeg er større enn han......kunne jeg tenke meg å ta av litt? Ble egentlig litt forbanna, for jeg har på litt over 3 år gått ned litt over 40 kg. Tatt det rolig for å ikke få så mye slapp hud. Hadde tenkt å fortsette på samme måten til kroppen min har funnet ut hvor den vil være. Men.....ærlig talt? Jeg kan jo ikke akkurat slanke bein heller.......jeg blir jo aldri mindre enn han likevel. Kjenner jeg både er irritert for at han ikke "gir meg kred" for jobben jeg har gjort og ikke godtar meg for den jeg er.......hva feiler egentlig tankegangen og/eller egoet til en mann som sier dette? Det var ikke på noen måte lagt fram på en "ond" måte. Anonymous poster hash: 44cbe...53b
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2015 #2 Skrevet 10. februar 2015 Da bytter man ut mannen spør du meg. Anonymous poster hash: 9daf1...240
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2015 #3 Skrevet 10. februar 2015 Jeg kommer jo ikke til å bytte han ut for dette her - det er i mine øyne en "småting" (tross alt) når det er så mye annet positivt. Men, jeg skulle likevel gjerne hatt noen synspunkt på det - litt hjelp til å prosessere tankene, for det irriterte meg mer enn jeg liker. Det endrer ikke mitt syn på meg selv og min kropp - heldigvis. Jeg er gammel nok til å ikke lenger ha de samme tankene om min egen kropp som jeg hadde for mange år siden. Irritasjonen går mest på at han var så.....korttenkt. Anonymous poster hash: 44cbe...53b
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2015 #4 Skrevet 10. februar 2015 ....og nå skulle jeg gjerne ønsket meg et par mannfolk med synspunker Anonymous poster hash: 44cbe...53b
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2015 #5 Skrevet 10. februar 2015 Ja, det blir visst noen innlegg på rappen fra meg her jeg sitter og tenker......... Jeg er mer orientert dithen at jeg heller vil ta tak i mannens syn på seg selv sammen med meg - det finnes jo haugevis av menn som er sammen med større kvinner uten problem - noen er sågar stolte av å "få det til" Hvordan hjelper jeg på beste måte da? Anonymous poster hash: 44cbe...53b
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2015 #6 Skrevet 10. februar 2015 Jeg kommer jo ikke til å bytte han ut for dette her - det er i mine øyne en "småting" (tross alt) når det er så mye annet positivt. Men, jeg skulle likevel gjerne hatt noen synspunkt på det - litt hjelp til å prosessere tankene, for det irriterte meg mer enn jeg liker. Det endrer ikke mitt syn på meg selv og min kropp - heldigvis. Jeg er gammel nok til å ikke lenger ha de samme tankene om min egen kropp som jeg hadde for mange år siden. Irritasjonen går mest på at han var så.....korttenkt. Anonymous poster hash: 44cbe...53b Jeg synes ikke det er en liten ting, for meg er det viktig å være sammen med en som vil være sammen med meg, sånn jeg er, ikke sånn han ønsker at jeg skal være. Om man synes kroppsform er viktig, så finner man jo en som har den kroppsformen, ikke en helt annen for så å prøve å forme vedkommende slik man ønsker. Anonymous poster hash: 9daf1...240
valkyrien Skrevet 10. februar 2015 #7 Skrevet 10. februar 2015 Hadde min mann sagt noe sånt, så hadde han fått beskjed om at han heller fikk trene seg større enn det jeg er...
3barnsmamma'n:-) Skrevet 10. februar 2015 #8 Skrevet 10. februar 2015 Nå syns jeg i utgangspunktet at det er er tullete utsagn av kjæresten din! Du har jo vert kjempeflink!! hvis du vil bli slankere uten å miste alt av rompe og bein osv, så tren styrke :-)
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2015 #9 Skrevet 10. februar 2015 Dæven, når en NY (ikke bedre at en 'gammel' sier d, men nyforelskede er jo litt "rosa" i tillegg...) kjæreste sier noe slikt..... Lykke til!! Anonymous poster hash: 73dc6...c87
Hønemor30 Skrevet 10. februar 2015 #10 Skrevet 10. februar 2015 Enkelte menn altså..også ny kjæreste i tillegg. Skamme seg burde han! Jeg hadde tatt det opp med han. Man blir jo ikke sammen med noen for å så ønske at de skal forandre på seg!
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2015 #11 Skrevet 10. februar 2015 Dæven, når en NY (ikke bedre at en 'gammel' sier d, men nyforelskede er jo litt "rosa" i tillegg...) kjæreste sier noe slikt..... Lykke til!! Anonymous poster hash: 73dc6...c87 Vel, jeg sier relativt ny - vi har vært sammen i halvannet år, men bor ikke sammen. En av egenskapene jeg setter pris på med han er nettopp det at han kan være brutalt ærlig noen ganger. Han sier det han mener uten filtre veldig ofte. Det liker jeg - det er enkelt å forholde seg til. Anonymous poster hash: 44cbe...53b
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2015 #12 Skrevet 10. februar 2015 Enkelte menn altså..også ny kjæreste i tillegg. Skamme seg burde han! Jeg hadde tatt det opp med han. Man blir jo ikke sammen med noen for å så ønske at de skal forandre på seg! Jeg kommer til å ta det opp ja - må bare ruge litt på det først. Anonymous poster hash: 44cbe...53b
*Miss Marple* Skrevet 10. februar 2015 #13 Skrevet 10. februar 2015 Da får du be han gro litt muskler, kunne han tenke seg det tro? Dustemann!
sug lut Skrevet 10. februar 2015 #14 Skrevet 10. februar 2015 Oj. En mann med så store komplekser bør du la være å flytte inn med.
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2015 #15 Skrevet 10. februar 2015 Oj. En mann med så store komplekser bør du la være å flytte inn med. Ja, det er nok noen komplekser ute og går - derfor ønsker jeg heller å vri dette om til hvordan jeg kan hjelpe han med det. Hvordan? Anonymous poster hash: 44cbe...53b
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2015 #16 Skrevet 10. februar 2015 Du er ikke litt overvektig, du har en BMI på ca 23 og er altså godt innenfor "normalen" Han får trene seg opp noen muskler. Anonymous poster hash: a93e4...47d
sug lut Skrevet 10. februar 2015 #17 Skrevet 10. februar 2015 Oj. En mann med så store komplekser bør du la være å flytte inn med. Ja, det er nok noen komplekser ute og går - derfor ønsker jeg heller å vri dette om til hvordan jeg kan hjelpe han med det. Hvordan? Anonymous poster hash: 44cbe...53b Jeg tenker at hvis hans egen tilnærming til det er å påføre deg komplekser så ville jeg ligget unna. Jeg tror ikke han vil være god for deg, rett og slett. Å hjelpe ham... vel, jeg tror at han bør hjelpe seg selv i dette, du skal ikke bære det.
Superdolly Skrevet 10. februar 2015 #18 Skrevet 10. februar 2015 Jeg hadde ikke likt å bli sett på som et oppussingsobjekt, så jeg hadde antagelig tatt på meg de høyeste hælene jeg eide og gitt ham beskjed om at han ville ha en mindre kvinne fikk han enten begynne å trene eller så fikk han finne seg en kvinne som passet bedre til hans idealer. Jeg hadde aldri orket å prøve å hjelpe ham med å forandre syn på noe slikt. Det fikk være hans jobb å fikse opp i.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå