Gå til innhold

I tillegg til fullamming - hva spiser deres 1 åring?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Synes min spiser litt lite selv om han legger godt på seg. Og så må jeg mose maten hans da han ikke liker hard mat :(

Hva spiser deres 1 åring?? 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fullamming betyr bare morsmelk. Spiser barnet noe annet i tilegg heter det ikke fullamming.

Du gir morsmelk og annen mat!

Jeg ga 1 åringen yoghurt, brødskive, grøt , smoothies, frukt.

Anonymous poster hash: 0f19a...e5f

Skrevet

å ja... da vet jeg det   :fnise:

Skrevet

Ettåringer kan jo spise det meste. Min fikk brød, middagsglass, vanlig hjemmelaget middag uten salt, frukt, grøt, smoothies etc.

Skrevet

Er vel bare å gi det samme som dere spiser ca.

Anonymous poster hash: b2328...2e8
Skrevet

Mine unger har spist det samme som resten av familien ved et år. Vært forsiktig med salt og unngått nøtter... Sluttet å mose maten gradvis fra ca 8mnd... Ja og så har de ikke fått ren kumelk da jeg fortsatt har ammet, men vann i glass til måltidene.

Og som nevnt over, man fullammer ikke lenger når barna spiser annen mat i tillegg ;-)

Anonymous poster hash: 2a974...dde

Skrevet

Skive delt i fire (spiser selv), frukt, samme middag som oss stort sett, havregrøt, yoghurt, grove vafler, +++ bare fantasien som setter grenser stort sett. Får mm morgen og kveld:)

Anonymous poster hash: ae496...7d6

Skrevet

Tror ikke det er mange 1-åringer som blir fullammet ;)

Mine har spist det samme som resten av familien bortsett fra til kveldsmat når de har vært 1 år. Frokost har som regel vært skive med diverse pålegg. Lunsj har vært grøt så lenge de har ville ha det, men rundt ettårsalderen har mine vært ganske grøtlei så det har ofte blitt skive og frukt. Middag har vært det samme som resten av familien, har bare vært litt forsiktig med saltet mens jeg lagde maten og heller saltet på tallerkenen. De har spist fisk, kjøtt, kylling, poteter, ris, pasta og grønnsaker. Har ikke most maten lenger ved ett år, bare delt i småbiter og latt de spise selv. Kveldsmat har jeg gitt grøt så lenge de har villet ha det, de anbefaler vel grøt frem til 2 år siden den er jernberiket. De har også spist yoghurt fra rundt 10 mnd

Anonymous poster hash: cd78c...bc1
Skrevet

Mine har spist det samme som resten av familien bortsett fra til kveldsmat når de har vært 1 år. Frokost har som regel vært skive med diverse pålegg. Lunsj har vært grøt så lenge de har ville ha det, men rundt ettårsalderen har mine vært ganske grøtlei så det har ofte blitt skive og frukt. Middag har vært det samme som resten av familien, har bare vært litt forsiktig med saltet mens jeg lagde maten og heller saltet på tallerkenen. De har spist fisk, kjøtt, kylling, poteter, ris, pasta og grønnsaker. Har ikke most maten lenger ved ett år, bare delt i småbiter og latt de spise selv. Kveldsmat har jeg gitt grøt så lenge de har villet ha det, de anbefaler vel grøt frem til 2 år siden den er jernberiket. De har også spist yoghurt fra rundt 10 mnd

Mine 1 åringer har spist alt. Elsker pølse og pommes frites, eple, sjokolade, kjeks.

Anonymous poster hash: b73a4...551

Skrevet

Mine 1 åringer har spist alt. Elsker pølse og pommes frites, eple, sjokolade, kjeks.

En ting jeg sikkert blir hengt for her inne , men lurer fortsatt på hva dere syntes om det... mine på 1 og 3 drikker BARE saft. Drøyt ?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...