Anonym bruker Skrevet 10. februar 2015 #1 Skrevet 10. februar 2015 Har et barn på 6år som virker så nedstemt. Begynner å lure på om jeg må kontakte noen fagfolk. Ungen blir fort lei seg, stormer på rommet og slamrer att døra. Veksler mellom sinne, frustrasjon og gråt. Ikke hver dag, men en del.. Nok til at jeg blir litt bekymret. Han gikk fra en barnehage der han var midtpunktet i avdelingen, hadde mange bestevenner og alle ville leke med han. Til å begynne på en skole der han ikke kjente noen, og alle andre ungene kjente hverandre godt og alle har gått i samme barnehage (liten plass). Så nå har han ingen nære venner, han sier han ikke får være med i leken. Har snakket med lærer om dette men hun mener han er kommet godt inn i gruppa. Men når han kommer hjem kan han plutselig få slike sinneutbrudd, og da etter en stund med gosnakking kan det komme frem at han er lei seg, men klarer ikke helt å sett ord på dette. Har har liksom gått fra en glad og harmonisk 5åring til en 6åring med mange følelser som jeg tror sliter på han.. Noen som har noen ord? Kan det hjelpe å snakke med helsestasjon eller noe? Eller skal man bare fortsette som før, og se det ann? Snakke med han, snakke om følelser etc. Anonymous poster hash: 0d41c...099
Giss Skrevet 10. februar 2015 #2 Skrevet 10. februar 2015 (endret) Jeg vet lite om dette, men jeg ville tatt kontakt til skolens helsesøster/helsestasjonen. Jeg vet om en sak som likner litt fra skolen vår og der var det helsesøster som grep inn og hjalp barnet. Jeg vet ikke så mange detaljer om hva som ble gjort men det skader uansett ikke å ta en telefon/få i stand en avtale. Lykke til. Endret 10. februar 2015 av Giss
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2015 #3 Skrevet 10. februar 2015 Ta kontakt med helsesøster du. Men seksåringen går gjennom en prepubertal fase, det kan resultere i dette du beskriver hos noen. Anonymous poster hash: 932da...974
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2015 #4 Skrevet 10. februar 2015 Har et barn på 6år som virker så nedstemt. Begynner å lure på om jeg må kontakte noen fagfolk. Ungen blir fort lei seg, stormer på rommet og slamrer att døra. Veksler mellom sinne, frustrasjon og gråt. Ikke hver dag, men en del.. Nok til at jeg blir litt bekymret. Han gikk fra en barnehage der han var midtpunktet i avdelingen, hadde mange bestevenner og alle ville leke med han. Til å begynne på en skole der han ikke kjente noen, og alle andre ungene kjente hverandre godt og alle har gått i samme barnehage (liten plass). Så nå har han ingen nære venner, han sier han ikke får være med i leken. Har snakket med lærer om dette men hun mener han er kommet godt inn i gruppa. Men når han kommer hjem kan han plutselig få slike sinneutbrudd, og da etter en stund med gosnakking kan det komme frem at han er lei seg, men klarer ikke helt å sett ord på dette. Har har liksom gått fra en glad og harmonisk 5åring til en 6åring med mange følelser som jeg tror sliter på han.. Noen som har noen ord? Kan det hjelpe å snakke med helsestasjon eller noe? Eller skal man bare fortsette som før, og se det ann? Snakke med han, snakke om følelser etc. Anonymous poster hash: 0d41c...099 Uff. Det er vondt når de små sliter. Ikke helt samme som min sønn slet med , men han var deprimert og ville BARE sitte inne. Skolevegring også. Ring familievernkontoret ! De hjalp meg Utrolig mye ! Jeg trodde det var gutteb mn som måtte "fikses" men det var jeg som måtte forandre måten jeg reagerte og behandlet han på. Denne psykologen som jobbet der var kjempe flink og åpnet øynene mine Han er nå et helt annet barn ! Gratis rr drt også Anonymous poster hash: 6a7ae...377
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2015 #5 Skrevet 10. februar 2015 Har et barn på 6år som virker så nedstemt. Begynner å lure på om jeg må kontakte noen fagfolk. Ungen blir fort lei seg, stormer på rommet og slamrer att døra. Veksler mellom sinne, frustrasjon og gråt. Ikke hver dag, men en del.. Nok til at jeg blir litt bekymret. Han gikk fra en barnehage der han var midtpunktet i avdelingen, hadde mange bestevenner og alle ville leke med han. Til å begynne på en skole der han ikke kjente noen, og alle andre ungene kjente hverandre godt og alle har gått i samme barnehage (liten plass). Så nå har han ingen nære venner, han sier han ikke får være med i leken. Har snakket med lærer om dette men hun mener han er kommet godt inn i gruppa. Men når han kommer hjem kan han plutselig få slike sinneutbrudd, og da etter en stund med gosnakking kan det komme frem at han er lei seg, men klarer ikke helt å sett ord på dette. Har har liksom gått fra en glad og harmonisk 5åring til en 6åring med mange følelser som jeg tror sliter på han.. Noen som har noen ord? Kan det hjelpe å snakke med helsestasjon eller noe? Eller skal man bare fortsette som før, og se det ann? Snakke med han, snakke om følelser etc. Anonymous poster hash: 0d41c...099 Uff. Det er vondt når de små sliter. Ikke helt samme som min sønn slet med , men han var deprimert og ville BARE sitte inne. Skolevegring også. Ring familievernkontoret ! De hjalp meg Utrolig mye ! Jeg trodde det var gutteb mn som måtte "fikses" men det var jeg som måtte forandre måten jeg reagerte og behandlet han på. Denne psykologen som jobbet der var kjempe flink og åpnet øynene mine Han er nå et helt annet barn ! Gratis rr drt også Anonymous poster hash: 6a7ae...377 Han var aldri med dit engang . Du kan gå gjennom helsesøster også , men det fungerte dårlig for oss. Lykke til Anonymous poster hash: 6a7ae...377
Anonym bruker Skrevet 11. februar 2015 #6 Skrevet 11. februar 2015 Takk for svar ☺️ Må ta en telefon i løpet av dagen ☺️ Anonymous poster hash: 0d41c...099
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå