Anonym bruker Skrevet 10. februar 2015 #1 Skrevet 10. februar 2015 Jeg og mannen eier huset sammen. Idet siste har vi snakket mye om å kanskje binde renta nå når den er så lav. For oss vil det bety 1000kr mindre å betale ned på huslånet i mnd. Er vi lure om vi binder den nå? Funderer å binde den på 3 år. Anonymous poster hash: d0f92...576
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2015 #2 Skrevet 10. februar 2015 Nei, jeg ville ikke bundet den nå. Det er veldig lite sannsynlig at den vil stige med det første, og flytende rente er alltid mer gunstig enn fastrente så lenge renten er lav. Å binde den nå i 3 år er noe jeg anser som mye mer risikabelt da det er mye større sannsynlighet for at renten er på vei opp, eller oppe, om 3 år når bindingstiden deres da går ut. Jeg ville heller fulgt litt med i aviser og lignende på den økonomiske situasjonen i Norge og Europa, og ventet med å binde til det er tegn på at renten kan stige. Anonymous poster hash: 15765...5bb
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2015 #3 Skrevet 10. februar 2015 Hmm, takk for din tips anonym over. Flere? Hi Anonymous poster hash: d0f92...576
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2015 #4 Skrevet 10. februar 2015 Det kommer vel an på økonomien deres. Hvis dere går konkurs om renta stiger, så bør dere jo binde. Hvis dere takler en rentestigning (noe dere virkelig burde...) så burde dere la være. Anonymous poster hash: c9503...c30
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2015 #5 Skrevet 10. februar 2015 Flere råd? Takker så mye! Hi Anonymous poster hash: d0f92...576
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2015 #6 Skrevet 10. februar 2015 Det kommer helt an på situasjonen deres. Vi skal binde nå for en treårsperiode, til jeg er ferdig utdannet. På én inntekt vil vi takle dårlig selv en stigning på bare to prosent. Mens om tre år er inntekten vår mer enn doblet. Lett valg. Anonymous poster hash: af8bb...cb9
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2015 #7 Skrevet 10. februar 2015 For oss er det ikke noe alternativ å binde, det er sjelden lønnsomt. Det er bare om dere har en veldig sårbar økonomi det er anbefalt. Anonymous poster hash: 4c20b...97e
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2015 #8 Skrevet 10. februar 2015 Hvis du sparer 1000kr måneden på å binde, må du forhandle renta du har. Da blir du lurt! Anonymous poster hash: db39f...cb6
Økonomor Skrevet 10. februar 2015 #9 Skrevet 10. februar 2015 Det virker veldig merkelig om dere betaler mindre ved å binde renten. Det er som regel motsatt.
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2015 #10 Skrevet 10. februar 2015 Hvis du sparer 1000kr måneden på å binde, må du forhandle renta du har. Da blir du lurt! Anonymous poster hash: db39f...cb6 Dette tenkte jeg og. Merkelig å betale høyere flytende rente en det man ville betalt med fastrente. Anonymous poster hash: c9503...c30
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2015 #11 Skrevet 10. februar 2015 Ville ikke bundet før tidligst i starten av 2016. Renta skal fortsatt nedover og det vil fortsette minst ut året. Anonymous poster hash: 3024a...8f9
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2015 #12 Skrevet 10. februar 2015 Hvis du sparer 1000kr måneden på å binde, må du forhandle renta du har. Da blir du lurt! Anonymous poster hash: db39f...cb6 Dette tenkte jeg og. Merkelig å betale høyere flytende rente en det man ville betalt med fastrente. Anonymous poster hash: c9503...c30 Vi har 2,9 flytende i dnb, binder vi renta i tre år er det faktisk enda lavere. Dette er fordi bankene også vet at renta kommer til å bli enda lavere. Anonymous poster hash: 3024a...8f9
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2015 #13 Skrevet 10. februar 2015 Hvis du sparer 1000kr måneden på å binde, må du forhandle renta du har. Da blir du lurt! Anonymous poster hash: db39f...cb6 Dette tenkte jeg og. Merkelig å betale høyere flytende rente en det man ville betalt med fastrente. Anonymous poster hash: c9503...c30 Vi har lån i Sparebanken vest. Har rente på 3,30% nå, den vil gå ned til 3% fra midten av mars, men binder du renten for 5 år får man rente på 2,80%. Binder du den for 3 år får man 2,5% rente. Anonymous poster hash: 5a307...eff
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2015 #14 Skrevet 10. februar 2015 Vi har bundet rente! Lett å forholde seg til, og økonomien vår tåler ikke at renten går opp Anonymous poster hash: 278a8...bbc
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2015 #15 Skrevet 10. februar 2015 Hvis du sparer 1000kr måneden på å binde, må du forhandle renta du har. Da blir du lurt! Anonymous poster hash: db39f...cb6 Dette tenkte jeg og. Merkelig å betale høyere flytende rente en det man ville betalt med fastrente. Anonymous poster hash: c9503...c30 Vi har 2,9 flytende i dnb, binder vi renta i tre år er det faktisk enda lavere. Dette er fordi bankene også vet at renta kommer til å bli enda lavere. Anonymous poster hash: 3024a...8f9 Hvis du har rente på 2,9 nå blir du lurt! Er det virkelig noen som betaler så mye?! Anonymous poster hash: db39f...cb6
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2015 #16 Skrevet 10. februar 2015 Hvis du sparer 1000kr måneden på å binde, må du forhandle renta du har. Da blir du lurt! Anonymous poster hash: db39f...cb6 Dette tenkte jeg og. Merkelig å betale høyere flytende rente en det man ville betalt med fastrente. Anonymous poster hash: c9503...c30 Vi har 2,9 flytende i dnb, binder vi renta i tre år er det faktisk enda lavere. Dette er fordi bankene også vet at renta kommer til å bli enda lavere. Anonymous poster hash: 3024a...8f9 Hvis du har rente på 2,9 nå blir du lurt! Er det virkelig noen som betaler så mye?! Anonymous poster hash: db39f...cb6 Hvilken bank og rente har du da?Vi har 2,8. Vurderer å ta kontakt med banken for å forhandle den ned. Kan ihvertfall få 2,7 i annen bank. Anonymous poster hash: e658e...2df
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2015 #17 Skrevet 10. februar 2015 Hvis du sparer 1000kr måneden på å binde, må du forhandle renta du har. Da blir du lurt! Anonymous poster hash: db39f...cb6 Dette tenkte jeg og. Merkelig å betale høyere flytende rente en det man ville betalt med fastrente. Anonymous poster hash: c9503...c30 Vi har 2,9 flytende i dnb, binder vi renta i tre år er det faktisk enda lavere. Dette er fordi bankene også vet at renta kommer til å bli enda lavere. Anonymous poster hash: 3024a...8f9 Hvis du har rente på 2,9 nå blir du lurt! Er det virkelig noen som betaler så mye?! Anonymous poster hash: db39f...cb6 Da lurer jeg på hvor du mener vi kunne fått en bedre rente? Dette er da +/- normal trenge i de fleste banker per dags dato. Da uten at vi har tenkt å gå i forhandlinger med banken om renta. https://m.dnb.no/privat/laan/boliglaan/boliglaan-ung.html?WT.svl=Menu Anonymous poster hash: 3024a...8f9
Selma_ Skrevet 11. februar 2015 #18 Skrevet 11. februar 2015 Hvis du sparer 1000kr måneden på å binde, må du forhandle renta du har. Da blir du lurt! Anonymous poster hash: db39f...cb6 Dette tenkte jeg og. Merkelig å betale høyere flytende rente en det man ville betalt med fastrente. Anonymous poster hash: c9503...c30 Vi har 2,9 flytende i dnb, binder vi renta i tre år er det faktisk enda lavere. Dette er fordi bankene også vet at renta kommer til å bli enda lavere. Anonymous poster hash: 3024a...8f9 Hvis du har rente på 2,9 nå blir du lurt! Er det virkelig noen som betaler så mye?! Anonymous poster hash: db39f...cb6 Unnskyld meg men er du helt god?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå