Gå til innhold

Skal vi binde renta nå?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og mannen eier huset sammen. Idet siste har vi snakket mye om å kanskje binde renta nå når den er så lav. For oss vil det bety 1000kr mindre å betale ned på huslånet i mnd.

Er vi lure om vi binder den nå? Funderer å binde den på 3 år.

 

Anonymous poster hash: d0f92...576

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, jeg ville ikke bundet den nå. Det er veldig lite sannsynlig at den vil stige med det første, og flytende rente er alltid mer gunstig enn fastrente så lenge renten er lav. Å binde den nå i 3 år er noe jeg anser som mye mer risikabelt da det er mye større sannsynlighet for at renten er på vei opp, eller oppe, om 3 år når bindingstiden deres da går ut. Jeg ville heller fulgt litt med i aviser og lignende på den økonomiske situasjonen i Norge og Europa, og ventet med å binde til det er tegn på at renten kan stige.



Anonymous poster hash: 15765...5bb
Skrevet

Hmm, takk for din tips anonym over.:)

 

Flere?

 

Hi

 

Anonymous poster hash: d0f92...576

Skrevet

Det kommer vel an på økonomien deres. Hvis dere går konkurs om renta stiger, så bør dere jo binde. Hvis dere takler en rentestigning (noe dere virkelig burde...) så burde dere la være.

 

Anonymous poster hash: c9503...c30

Skrevet

Flere råd? Takker så mye!

 

 

Hi

 

Anonymous poster hash: d0f92...576

Skrevet

Det kommer helt an på situasjonen deres. Vi skal binde nå for en treårsperiode, til jeg er ferdig utdannet. På én inntekt vil vi takle dårlig selv en stigning på bare to prosent. Mens om tre år er inntekten vår mer enn doblet. Lett valg.

 

Anonymous poster hash: af8bb...cb9

Skrevet

For oss er det ikke noe alternativ å binde, det er sjelden lønnsomt. Det er bare om dere har en veldig sårbar økonomi det er anbefalt.



Anonymous poster hash: 4c20b...97e
Skrevet

Hvis du sparer 1000kr måneden på å binde, må du forhandle renta du har. Da blir du lurt!

 

Anonymous poster hash: db39f...cb6

Skrevet

Det virker veldig merkelig om dere betaler mindre ved å binde renten. Det er som regel motsatt.

Skrevet

Hvis du sparer 1000kr måneden på å binde, må du forhandle renta du har. Da blir du lurt!

 

Anonymous poster hash: db39f...cb6

Dette tenkte jeg og. Merkelig å betale høyere flytende rente en det man ville betalt med fastrente.

 

 

Anonymous poster hash: c9503...c30

Skrevet

Ville ikke bundet før tidligst i starten av 2016. Renta skal fortsatt nedover og det vil fortsette minst ut året.

 

Anonymous poster hash: 3024a...8f9

Skrevet

 

Hvis du sparer 1000kr måneden på å binde, må du forhandle renta du har. Da blir du lurt!

 

Anonymous poster hash: db39f...cb6

Dette tenkte jeg og. Merkelig å betale høyere flytende rente en det man ville betalt med fastrente.

 

 

Anonymous poster hash: c9503...c30

Vi har 2,9 flytende i dnb, binder vi renta i tre år er det faktisk enda lavere. Dette er fordi bankene også vet at renta kommer til å bli enda lavere.

 

 

 

Anonymous poster hash: 3024a...8f9

Skrevet

 

Hvis du sparer 1000kr måneden på å binde, må du forhandle renta du har. Da blir du lurt!

 

Anonymous poster hash: db39f...cb6

Dette tenkte jeg og. Merkelig å betale høyere flytende rente en det man ville betalt med fastrente.

 

 

Anonymous poster hash: c9503...c30

Vi har lån i Sparebanken vest. Har rente på 3,30% nå, den vil gå ned til 3% fra midten av mars, men binder du renten for 5 år får man rente på 2,80%. Binder du den for 3 år får man 2,5% rente.

 

 

Anonymous poster hash: 5a307...eff

Skrevet

Vi har bundet rente! Lett å forholde seg til, og økonomien vår tåler ikke at renten går opp

 

Anonymous poster hash: 278a8...bbc

Skrevet

 

 

Hvis du sparer 1000kr måneden på å binde, må du forhandle renta du har. Da blir du lurt!

 

Anonymous poster hash: db39f...cb6

Dette tenkte jeg og. Merkelig å betale høyere flytende rente en det man ville betalt med fastrente.

 

 

Anonymous poster hash: c9503...c30

Vi har 2,9 flytende i dnb, binder vi renta i tre år er det faktisk enda lavere. Dette er fordi bankene også vet at renta kommer til å bli enda lavere.

 

 

 

Anonymous poster hash: 3024a...8f9

Hvis du har rente på 2,9 nå blir du lurt! Er det virkelig noen som betaler så mye?!

 

Anonymous poster hash: db39f...cb6

Skrevet

 

 

 

Hvis du sparer 1000kr måneden på å binde, må du forhandle renta du har. Da blir du lurt!

 

Anonymous poster hash: db39f...cb6

Dette tenkte jeg og. Merkelig å betale høyere flytende rente en det man ville betalt med fastrente.

 

 

Anonymous poster hash: c9503...c30

Vi har 2,9 flytende i dnb, binder vi renta i tre år er det faktisk enda lavere. Dette er fordi bankene også vet at renta kommer til å bli enda lavere.

 

 

 

Anonymous poster hash: 3024a...8f9

Hvis du har rente på 2,9 nå blir du lurt! Er det virkelig noen som betaler så mye?!

 

Anonymous poster hash: db39f...cb6

Hvilken bank og rente har du da?

Vi har 2,8. Vurderer å ta kontakt med banken for å forhandle den ned. Kan ihvertfall få 2,7 i annen bank.

 

 

Anonymous poster hash: e658e...2df

Skrevet

 

 

 

Hvis du sparer 1000kr måneden på å binde, må du forhandle renta du har. Da blir du lurt!

 

Anonymous poster hash: db39f...cb6

Dette tenkte jeg og. Merkelig å betale høyere flytende rente en det man ville betalt med fastrente.

 

 

Anonymous poster hash: c9503...c30

Vi har 2,9 flytende i dnb, binder vi renta i tre år er det faktisk enda lavere. Dette er fordi bankene også vet at renta kommer til å bli enda lavere.

 

 

 

Anonymous poster hash: 3024a...8f9

Hvis du har rente på 2,9 nå blir du lurt! Er det virkelig noen som betaler så mye?!

 

Anonymous poster hash: db39f...cb6

Da lurer jeg på hvor du mener vi kunne fått en bedre rente? Dette er da +/- normal trenge i de fleste banker per dags dato. Da uten at vi har tenkt å gå i forhandlinger med banken om renta.

 

https://m.dnb.no/privat/laan/boliglaan/boliglaan-ung.html?WT.svl=Menu

 

 

Anonymous poster hash: 3024a...8f9

Skrevet

 

 

 

Hvis du sparer 1000kr måneden på å binde, må du forhandle renta du har. Da blir du lurt!

 

Anonymous poster hash: db39f...cb6

Dette tenkte jeg og. Merkelig å betale høyere flytende rente en det man ville betalt med fastrente.

 

 

Anonymous poster hash: c9503...c30

Vi har 2,9 flytende i dnb, binder vi renta i tre år er det faktisk enda lavere. Dette er fordi bankene også vet at renta kommer til å bli enda lavere.

 

 

 

Anonymous poster hash: 3024a...8f9

Hvis du har rente på 2,9 nå blir du lurt! Er det virkelig noen som betaler så mye?!

 

Anonymous poster hash: db39f...cb6

Unnskyld meg men er du helt god?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...