Gå til innhold

Muntlig eksamen..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har tatt opp et par fag fra videregående for å få bedre karakterer slik at jeg kan søke på den utdanningen jeg vil, jeg har 2 muntlige eksamener i mai, og fire skriftlige, 2 av de er matte.

Tror dere jeg kan få god karakter selvom jeg leser lite på de muntlige fagene før jeg vet hva jeg kommer opp i? Ser at matte er det jeg må fokusere mest på, alt annet kommer veldig lett for meg..

Så jeg har mest lyst til å niøve på mattefagene og ta de muntlige som de kommer. Man får jo ett døgn på seg etter man vet hva har kommet opp i og på den tiden skal jeg klare å raske til meg all info jeg trenger og en bra presentasjon av emnet..

Anonymous poster hash: 468c4...691

Videoannonse
Annonse
Skrevet

En muntlig eksamen på VGS er todelt. Først skal du ha en presentasjon på ca 15 min, deretter blir det en del med utspørring i ca 15 min. Under utspørringen kan faglærer, og ev. ekstern sensor, spørre om absolutt alt. Jeg er historielærer i VGS, og jeg kan på ingen måte se for meg at du vil få noen god karakter dersom du ikke har lest noe hele året. Det er tross alt snakk om enormt mange emner, og jeg ville forventet at du skulle kunne vist årsak-virkning mellom flere ulike epoker gjennom historien. Som sensor har jeg tidligere gitt både stryk og karakteren 2 til elever som har hatt en kjempeflott presentasjon, men etterpå har vist seg at de ikke har peiling på noe annet enn akkurat det lille snevre feltet de snakket om.

Anonymous poster hash: 01f52...3ef
Skrevet

Du bør definitivt lese grundig og over tid. Det er lett gjennomskuelig med kandidater som trodde de kunne surfe inn, de har aldri evnen til å trekke linjer på tvers av det de har lært.

Skrevet

Jeg hadde definitivt fokusert på det som krever mest av meg. Det er selvsagt best å lese jevnt, men det behøver ikke bety at det ikke går fint hvis man ikke har mulighet (mange av mine karakterer er absolutt ikke fortjent, men viser i hvert fall at det kan gå til tross).

Skrevet

Tusen takk for svar :)

Jeg har tatt opp fagene nå (altså i går) og har eksamen i mai! Lenge leve optimismen ;)

Jeg har begynt å lese på alt, og har selvfølgelig tenkt å fortsette og lese bøkene, men ikke nødvendigvis gjøre oppgaver!? I alt unntatt matte har jeg klisterhjerne, så det sitter ganske raskt.

Men da hører jeg på dere, også får det heller bli noen ekstra sene kvelder i de få mnd det gjelder :)

Tusen takk for svar og gode råd!

Anonymous poster hash: 468c4...691

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...