Anonym bruker Skrevet 10. februar 2015 #1 Skrevet 10. februar 2015 Ser at de aller fleste vaksinerer barna sine og et ofte brukt arrgumentene er at en vaksinerer for å beskytte de som er svake eller for små til å ta vaksine. Men hva med dere selv? Har dere revaksinert dere, eller kommer dere til å gjøre det? http://www.nrk.no/hordaland/slar-alarm-om-kikhosteutbrudd-1.12197877 http://www.ba.no/Utbrudd_av_kikhoste_i_Fana___k__for___f__ny_vaksine-5-8-15694.html Anonymous poster hash: 403a9...58d
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2015 #2 Skrevet 10. februar 2015 Ja har revaksinert meg flere ganger siden jeg nå er 40 år. Siste gangen var i fjor. Anonymous poster hash: 9a75b...421
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2015 #3 Skrevet 10. februar 2015 Både jeg, mannen og eldste barnet hadde kikhoste for noen år siden. Etter slik jeg har forstått det så er vi da immun lenger enn ved vaksine. Anonymous poster hash: 07d89...f1c
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2015 #4 Skrevet 10. februar 2015 Det har vært kikhoste utbrudd hver vinter i mange år nå på østlandet. Hvorfor lage en sak om det? Anonymous poster hash: db020...5c8
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2015 #5 Skrevet 10. februar 2015 Det har vært kikhoste utbrudd hver vinter i mange år nå på østlandet. Hvorfor lage en sak om det? Anonymous poster hash: db020...5c8 Enda større grunn for å få påfyll av vaksinen med andre ord. Anonymous poster hash: 403a9...58d
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2015 #6 Skrevet 10. februar 2015 Ja, er revaksinert for et par år siden. Anonymous poster hash: 4bd6a...512
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2015 #7 Skrevet 10. februar 2015 kun ungen.. tar ikke påfyll av noe jeg har, vaksiner er gift Anonymous poster hash: 48132...9e9
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2015 #8 Skrevet 10. februar 2015 kun ungen.. tar ikke påfyll av noe jeg har, vaksiner er gift Anonymous poster hash: 48132...9e9 ? Du vaksinerer barnet ditt, men ikke deg selv, fordi du mener vaksiner er gift? Merkelig tankegang, men godt du vaksinere barnet ditt da. Anonymous poster hash: 403a9...58d
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2015 #9 Skrevet 10. februar 2015 Må vi voksne revaksinere oss for kikhoste? Jeg trodde den varte livet ut. Har fått alt av vaksiner som ble gitt på 80/90 tallet, så trodde jeg var trygg livet ut. Anonymous poster hash: 158c5...5d8
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2015 #10 Skrevet 10. februar 2015 Må vi voksne revaksinere oss for kikhoste? Jeg trodde den varte livet ut. Har fått alt av vaksiner som ble gitt på 80/90 tallet, så trodde jeg var trygg livet ut. Anonymous poster hash: 158c5...5d8 Svarer meg selv her, så i linken at det anbefales revaksinering hvert 10 år ja Anonymous poster hash: 158c5...5d8
Superdolly Skrevet 10. februar 2015 #11 Skrevet 10. februar 2015 Ja, jeg revaksinerer meg hvert tiende år.
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2015 #12 Skrevet 10. februar 2015 Nei, jeg har ikke tatt noen boostervaksiner. Sitter her og hoster opp innmaten min, så jeg burde kanskje tenkt på det. Får ta en tur til legen. Får voksne også den typiske kikingen? Anonymous poster hash: 5bca6...007
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2015 #13 Skrevet 10. februar 2015 Ja, i går, faktisk Anonymous poster hash: 457c0...40e
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2015 #14 Skrevet 10. februar 2015 Har hatt kikhoste for 5 år siden, så tror jeg er immun enda. Det er en sykdom jeg ikke unner noen!, 6 uker med konstant kiking til jeg spøy og tisset på meg. Barna er enda små, så barnevaksinen holder fremdeles Anonymous poster hash: 8bf08...b22
MTF Skrevet 10. februar 2015 #15 Skrevet 10. februar 2015 Nei, har ikke tenkt tanken engang, at dette var noe jeg burde revaksinere meg mot. Har nettopp vært syk med influensa og forkjølelse og har nå hostet i to uker, men regner med det kune er vanlig hoste da, siden den ikke er sånn "kikaktig".
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2015 #16 Skrevet 10. februar 2015 Leste et sted en lege som mente at alle kommende småbarnsforeldre burde fått tilbud om vaksine. Kikhoste kan være dødlig for barn under 2 år. Anonymous poster hash: 403a9...58d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå