Gå til innhold

LadyComp eller tilsvarende

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som bruker det som prevensjonsmetode? Fungerer det greit? Hvilket merke er bra, og hva er cirka pris?

Anonymous poster hash: 37a42...03a
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Må man ha helt stabil syklus, altså fast antall dager i mellom?

Skrevet

Lurer på det samme

Anonymous poster hash: 4a8f5...fa7

Skrevet

Nå er det en stund siden jeg brukte dette, ca 8-9 år. Brukte Baby comp som prevensjon og senere planlegger mellom svangerskap nr 1 og 2. Kjøpte den brukt av en venninne og kjøpte bare nytt munnstykke. Solgte min på finn igjen etter jeg fikk minstejenta. Husker ikke hva jeg betalte eller solgte den for.

Funket veldig greit for meg. Jeg har veldig stabil syklus. Ble fort en vane å måle temp hver morgen før jeg stod opp, det tok jo bare et øyeblikk. Funket som prevensjon da vi trengte det og som planlegger da vi prøvde på nr to, som satt etter første forsøksmåned ;)

Skrevet

Så supert

Jeg hater hormon prevensjon

Anonymous poster hash: 4a8f5...fa7

Skrevet

Hvor får man tak i disse? Apotek? (Jeg vil gjerne ha en kjappt - for det er litt innledningstid, er det så, med masse røde varslinger....?)

Skrevet

Nei, de har de nok ikke på apotek (ikke i "min" tid i hvertfall) Da var det å kjøpe over nettet (google Lady comp så kommer det nok opp, husker ikke adressen) eler brukt på finn. Ja, det er en innkjøringsperiode med mye røde lys.

Skrevet

Kan jeg bruke Pearly varianten om jeg har litt varierende sykluser? Og hva er egentlig varierende sykluser, jeg har ikke fast 28 dager liksom, men kan være et par dager fra eller til.

Skrevet

Så lenge det ikke er krise for deg å bli gravid, er dette en veldig grei prevensjonsmetode. Jeg har brukt noe tilsvarende i flere år (ikke nå), og det fungerte veldig godt i flere år, helt det en måned ikke fungerte :P Selv om syklusene er stabile (det må de være), så kan det skje ting som gjør at eggløsning forskyver seg, og da er det fort gjort å bli gravid likevel. Dersom du absolutt ikke vil ha flere barn, eller har ustabile sykluser, vil jeg på det sterkeste fraråde deg dette som prevensjon.

Anonymous poster hash: 81fda...113
Skrevet

Er det ustabli syklus om det er snakk om bare få dager variasjon i sykluslengde?

Skrevet

Må man måle tempen mens man ennå ligger i sengen og rett etter at man har våknet? Kan man ikke gå på toalettet å gjøre det litt privat, liksom? Ser for meg litt hytteturer i felles soverom og slikt, for å ikke snakke om nysgjerrige barn som lurer på hvorfor den vekkerklokken er litt annerledes.... og hvorfor jeg putter den i munnen ? ;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...