Anonym bruker Skrevet 9. februar 2015 #1 Skrevet 9. februar 2015 Jeg prøver å bli gravid og kikker iblant innom "Bli gravid" forumet. Forleden dag leste jeg flere innlegg under "oss over 30" - og ble ganske forskrekket. En dame hadde mistet i uke 8, dette ble oppdaget rundt uke 10. Og hun sa bl a at datteren hennes tok det veldig tungt. En person som var anonym kom med dette innlegget:"Hvorfor forteller dere det før man minst har passert uke 12 til barn? Synes virkelig ikke det er riktig av dere voksne." Dette utløste et skred av hatske ytringer mot anonym. Som for eksempel: "Hva slags mennske er du? Jeg håper for Guds skyld du ikke har barn. Om du i såfall har, stakkars unger som har deg som mor." En annen sa dette: " jeg synes du skal holde deg langt unna denne tråden!" En annen igjen: " Jeg blir overrasket hvor onde folk kan være. Synes du burde trekke deg fra dette forumet...."(De mest hatske ytringer kom fra anonyme, noen få under brukernavn) En annen anonym ber de som kommer med disse kommentarene om å slutte. At vedkommende har stor medfølelse med hun som mistet, men at man bør jo ikke si noe til barn før etter uke 12. Da får også denne anonym høre det: "hjertarått.." , "anonyme skitkjerringer.." Enig i at det ikke var tid eller sted å ta diskusjonen rett etter noen har mistet. Men er det likevel greit å si slike ting på dette forumet? Anonym 1 prøver å forklare i et lengre innlegg, at hun selv har mistet, at hun har leste flere innlegg om at mange forteller til barn tidlig og nå ønsket hun å si ifra. Hun går langt, trekker til og med inn barnevernet. Uavhengig av hva man mener i denne saken, er det egenlig greit å skrive slik til hverandre? Anonymous poster hash: 02c5d...d8e
Katteskinnet Skrevet 9. februar 2015 #2 Skrevet 9. februar 2015 Nei, men det er dette forumet i et nøtteskall. Her skal det synses og hetses om man ikke er enig med noen.
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2015 #3 Skrevet 9. februar 2015 Nei, jeg synes ikke det er greit å skrive slikt til hverandre, men det er jo ikke noe nytt her inne det da, desverre. Anonymous poster hash: 243d9...60c
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2015 #4 Skrevet 9. februar 2015 Nei, men det er dette forumet i et nøtteskall. Her skal det synses og hetses om man ikke er enig med noen. Ja, det virker slik. Vedkommende som mistet fikk et hav av sympatierklæringer. Selvsagt var det fælt at hun hadde mistet. Men den første anonym ble virkelig hetset. Ble uvel av å lese det. Anonymous poster hash: ecc7b...57a
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2015 #5 Skrevet 9. februar 2015 Nei, jeg synes ikke det er greit å skrive slikt til hverandre, men det er jo ikke noe nytt her inne det da, desverre. Anonymous poster hash: 243d9...60c Synd at det blir sånn her inne.... Godt at ikke alle henger seg på hetsingen hvertfall. HI Anonymous poster hash: ecc7b...57a
Gjest Sommerfuggel Skrevet 10. februar 2015 #6 Skrevet 10. februar 2015 Hei! Nei, dette er ikke greit! Kan du rapportere tråden så skal vi se på den? Det er supert at dere hjelper oss med å holde orden på forumet ved at dere rapporterer enten med rapporteringsknappen eller ved å skrive et innlegg på ris og ros (legg ved link) Sommerfuggel i vinterland Brukermoderator
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2015 #7 Skrevet 10. februar 2015 Nei vet du ka hi! Skal du først opprette en slik tråd som dette så får du jaggu meg fortelle alt! Hvis dere går inn og ser på denne tråden så hadde dere kanskje skjønt hvorfor mange reagerte på uttalelsen og hvordan annonym rett og slett angrep en dame som nettopp hadde mistet i MA. Hun spyttet på en kvinne i en meget sårbar posisjon, bare fordi hun hadde fortalt barnet sitt om babyen før uke 12!! Jeg forsvarer ikke at enkelte gikk til personangrep men det ble skapt raseri blant kvinnene i denne tråden på bakgrunn av den respektløse uttalelsen som denne anonyme kom med. Det er klart at man har lov å ha egne meninger, men man kan tenke seg litt om før man spyr ut eder og galle! Anonymous poster hash: c7fa3...e98
Fisken2012 Skrevet 10. februar 2015 #8 Skrevet 10. februar 2015 Jeg er enig med innlegget før meg her. Skal man først lage en egen tråd om situasjonen som oppstod i tråden "vi over 30", så bør man ta med alle sider av saken. Jeg var en av de som reagerte kraftig på innlegget fra denne "anonym", og påpekte saklig at det var upassende og opp til hver enkelt hva de velger å gjøre osv. Jeg angrep aldri hennes evne til å være mor, og kom heller aldri med stygge karakteristikker av henne som person. Man må kunne skille person og handling syns jeg. Men det HI her unnlater å nevne, er at anonym sine innlegg var rimelige på kanten ift saklighet. Hun går faktisk til det skrittet å sier at denne kvinnen som akkurat hadde mistet i MA, burde meldes til barnevernet osv. Så til alle her inne, en sak har alltid to sider
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2015 #9 Skrevet 10. februar 2015 Jeg har også vært inne å lest dette, og må si at jeg fikk en vond klump i magen. Mest fordi anonym som postet innlegget kom med dette rett etter at ei hadde opplevd en MA- og hvor hun syntes det er forferdelig at vedkommende hadde fortalt sine barn før uke 12 at hun var gravid- for barn bør ikke oppleve noe slikt- og at det derfor burde bli meldt til barnevernet osv. Anonym trekker frem at dette er noe hun har tenkt lenge, hvor skadelig slikt kan være for barn. Det jeg ikke helt forstår er hvorfor hun skulle "angripe" en person. Denne debatten hadde egnet seg mer på anonymsidene eller kranglesidene. Selv om det ikke er greit å henge ut henne heller etter innlegget- er det igrunn ikke så vanskelig å forstå at folk blir sinte og provoserte utifra det anonym skriver. Uansett hvor "proff" denne anonym er. Så tenker jeg at alle barn er forskjellige og kan takle informasjon forskjellig. Noen er mer modne enn andre osv. Det at et barn får vite hvorfor mor er i dårlig form og syk, og slipper å engste seg- men faktisk blir fortalt sannheten i dette tilfelle er bra. Hvis barn alltid skal "pakkes inn i bomull", ikke få vite sannhet - hva skaper det? Det er iallfall ikke med på å bygge opp et tillitsforhold. Det er endel av livet dessverre, at ikke alltid ting går slik man ønsker- men man lærer enormt mye av det, man blir sterkere og samholdet i familien kan bli utrolig bra, man lærer seg å sette pris på "de små tingene"- når man skjønner hvor sårbart et liv kan være. Er det virkelig så skadelig for en 10 åring å ta del i dette?? Så lenge de voksne kan forklare ting på en god måte- og er der i etterkant så barnet har noen å prate med ved behov, nei jeg tror ikke det er så forferdelig skadelig som anonym skal ha det til. Jeg har selv opplevd det å miste før uke 12, og kjente at jeg var glad for at min datter ikke visste noe om dette- men hun er mye yngre- og hadde ikke hatt den samme forståelsen. Da jeg ble gravid på nytt, så valgte vi å fortelle henne dette etter uke 12- men det kan jo fortsatt skje ting, ting kan fortsatt gå galt. Betyr det at man aldri kan fortelle det da? Jeg vet at det er å sette ting på spissen- men livet er ikke alltid enkelt. Sånn er det bare. Jeg har dyp medfølelse med hun som mistet- og alle med henne. Det er ingen god opplevelse. Men som ansvarsfull mor, kan hun selv bestemme hva som er rett og galt i sitt tilfelle- og hun fortjente virkelig ikke en slik diskusjon i etterkant av en slik opplevelse. Jeg er glad hun har fått masse støtte og jeg oppfordrer anonym til å ikke "angripe" folk som ligger nede. Anonymous poster hash: 687be...5f3
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2015 #10 Skrevet 10. februar 2015 Og forresten hi: jeg opplever ikke damene på "oss over 30" tråden som skitkjerringer slik som du hentyder i overskriften her. Vi kan være uenige om saker og ting, ha sterke meninger og det som er, men makan til mer støtte, trøst og råd når man trenger det får man ingen andre steder på dette forumet, det er sikkert og visst. Anonymous poster hash: c7fa3...e98
Corneliuss Skrevet 11. februar 2015 #11 Skrevet 11. februar 2015 OMG! Ta deg en bolle og slapp av! Fantastisk at du ikke klarer å la dette ligge enda (!). Ganske sikker på at du er den som la inn innlegget på vi over 30 også som om du gjemmer deg bak at det var en annen som skrev det. La den stakkars nedbrutte damen som opplevde å miste t svært etterlengtet barn få sørg i fred! Og for The record; Absolutt ikke hva som skjedde...! Den som virkelig ble hetset var jo den som hadde mistet. Du truer ikke en mamma med barnevern bare fordi hun har valgt å fortelle barnet sitt at hun var gravid før hun kom til uke 12 (uansett om du er uenig i avgjørelsen). Tonen var helt uakseptabel.
Elina Skrevet 12. februar 2015 #12 Skrevet 12. februar 2015 Har merket meg det at om noen først begynner å hakke på noen så er hønsene i gang. De bidrar ikke med noe nytt i diskusjonen bare fyrer løs på enda en hakkekylling. Det er lov å tenke selv for ting er ikke bare svart/hvitt. Og istedenfor å ta alt på verst tenkelige måte så går det an å tenke seg om å svare på samme måte som du hadde svart en god venninne.
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2015 #13 Skrevet 12. februar 2015 Det heter kjærring Anonymous poster hash: 6d542...969
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2015 #14 Skrevet 12. februar 2015 Det er nok ekstra mange hormonelle der inne, så det kan nok være lurt å tenke litt.... Anonymous poster hash: 23b37...0d3
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2015 #15 Skrevet 12. februar 2015 Til Elina og siste anonyme over her: les tråden før dere uttaler dere. Anonymous poster hash: c7fa3...e98
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2015 #16 Skrevet 23. februar 2015 Til Elina og siste anonyme over her: les tråden før dere uttaler dere. Anonymous poster hash: c7fa3...e98 Er ingen formildende omstendigheter. Ta deg en bolle. Anonymous poster hash: dcb37...75e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå