3døtre1sønn Skrevet 9. februar 2015 #1 Skrevet 9. februar 2015 Lurer på om minstejenta mi på 4 kan ha UVI?? Eldstejenta mi var mye plaget, men hun fikk kjempevondt. Minste ser ikke ut til å ha vondt... MEN d har nå i en lang periode (iallefall 1 mnd) luktet skikkelig stramt av urin av truse/strømpebukse. Ekkelt! Hun bader seg "skikkelig" i såpevann med hårvask hver 2.-3.dag. De andre dagene lar jeg henne sitte litt i badekaret om kvelden, med bare litt (allergivennlig) babyolje. Ren truse morgen og kveld. Hun er litt rød på tissen. Har tenkt sopp og smurt litt med Canesten, etter råd fra helsesøster. Men d er akkurat som hun "lekker" litt, bare 1-3 dråper altså, kanskje hun ikke tisser fra seg eller kanskje hun er bittelitt sen å komme seg på do. Hun tisser normalt, men jeg synes d lukter litt stramt.. Så nå har jeg begynt å tenke UVI istedet.... Kan d være slik? Kan d være lurt med en urinprøve tror dere??
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2015 #2 Skrevet 9. februar 2015 Ta en telefon til legekontoret og hør. Eller skal du være forsiktig med å vaske for mye nedentil. Da kan du ødelegge den naturlige floraen. Anonymous poster hash: 52905...f97
3døtre1sønn Skrevet 9. februar 2015 Forfatter #3 Skrevet 9. februar 2015 D er derfor hun bare sitter i vann med mild babyolje... Hun stinker jo urin, så jeg kan ikke bare la d være heller!
MammantilNurket Skrevet 9. februar 2015 #4 Skrevet 9. februar 2015 Vi bruker følgende "huskur" mot UVI: Kok opp en STOR kanne ekte kamillete. Tømm teen i en ren plastbøtte. La henne sitte med bar stump på bøtten. Dampen fra kamilleteen tar infeksjonen. Om hun må tisse underveis er det bra - tiss i bøtten Husk: Tøm ut teen og vask bøtten nøye etterpå. God bedring!
3barnsmamma'n:-) Skrevet 9. februar 2015 #5 Skrevet 9. februar 2015 Drikker hun nok? Hvis ikke så kan man få ganske stram urinlukt også, og så blir urinen gjerne mørk..
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2015 #6 Skrevet 9. februar 2015 Lever urinprøve i morgen. Hos vår lege trenger vi ikke time, vi kan bare stikke innom med prøven. Min datter har vært MYE plaget med uvi, uten særlig med symptomer. Stort sett bare veldig sterk lukt. En gang oppdaget vi det ikke, og det utviklet seg til nyrenekkenbetennelse. DA fikk hun vondt da.... Anonymous poster hash: 79002...0f8
3døtre1sønn Skrevet 9. februar 2015 Forfatter #7 Skrevet 9. februar 2015 Ja, hun er flink til å drikke vann. Hun har lys urin. Tror bare jeg får ta en prøve, så får jeg iallefall et svar! Hadde forsåvidt vært VELDIG greit om d var uvi, ellers vet jeg IKKE hva d kan være... Takk for alle svar!! Tviler på jeg får henne til å sitte på en bøtte... En stabeis av en unge...
MammantilNurket Skrevet 9. februar 2015 #8 Skrevet 9. februar 2015 Ja, hun er flink til å drikke vann. Hun har lys urin. Tror bare jeg får ta en prøve, så får jeg iallefall et svar! Hadde forsåvidt vært VELDIG greit om d var uvi, ellers vet jeg IKKE hva d kan være... Takk for alle svar!! Tviler på jeg får henne til å sitte på en bøtte... En stabeis av en unge... Se på film eller lese bok samtidig? 😊
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå