Gå til innhold

Usikker på hva jeg skal registrere meg som


Mie93

Anbefalte innlegg

Jeg er i full jobb og har rett på foreldrepenger, men far er student og kommer til å studere videre etter at barnet er født. Vi er sammen og alt, men han skal fortsette å studere ca 10 timer unna der jeg bor. Har han rett til foreldrestipend? I og med at han ikke har noen inntekt lurer jeg også på om jeg skal registrere meg som alenemor? Har prøvd å lese litt om dette på nav sine sider, men fant ikke utav akkurat dette. Jeg er sammen med barnefaren og han skal forsåvidt ha omsorgen for barnet han også, men han kommer ikke til å være hjemme mer enn om jul og sommeren. Vet at hvis jeg registrerer meg som alenemor så får jeg mer penger, men har jo ikke lyst til å utnytte systemet heller! Noen andre som har vært borti dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Om han skal få foreldrestipend fra Lånekassen kan ikke du motta foreldrepenger fra NAV samtidig.



Anonymous poster hash: 754e4...bac
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får spørre nav om hva som er kriteriene for å få overgangsstønad. ut ifra det jeg leser skal man ikke ha et forhold til den andre foreldren og da kvalifiserer du ikke, men jeg er usikker på hva Nav legger i begepene :)



Anonymous poster hash: 6ee85...af7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...