Gå til innhold

Tips mot gulping??🌺

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har ei flaskejente på 4 uker som gulper utrolig mye. Vi prøver å få henne til å rape noe som ikke er like lett alltid. Hun gulper utrolig mye, men legger på seg greit. Problemet er at hun blir så utrolig urolig etter måltid da maten ligger å "venter" på å komme opp igjen. Hun blir enkelte ganger roligere når melken kommer opp igjen mens andre ganger blir hun sulten igjen. Vi begrenser matinntaket hennes til 90ml ved hvert måltid selv om hun lett kunne spist 120ml. Problemet er at da kommer alt opp igjen å ikke halvparten. Har prøvd forskjellige mme uten endring.

Noen generelle råd? Erfaringer?

Anonymous poster hash: e8186...b53

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde også en skikkelig gulpebaby som gulpet litt etter så og si alle måltider så lenge hun bare levde på melk. Vi var obs på å få henne til å rape og hun spiste heller ikke for mye, men hun gulpet mye uansett. Noen babyer er bare sånn. Så lenge hun ikke går ned i vekt eller virker til å ha smerter så hadde jeg ikke vært så veldig bekymret. Hør evt. med helsestasjonen.

Skrevet

Nestargel fortykningsmiddel, kjøpes på apotek 👍

Anonymous poster hash: fae6a...35b

Skrevet

Masse gulpekluter, og raping. Rett og slett.

Skrevet

Hvis du har prøvd andre merker tror jeg bare du må vente det ut. Her er babyen tippet 3 måneder og gulpinga har bedret seg betraktelig. Prøv å ikke flytte så mye på ho etter mat og la ho spise i mer sittende posisjon (til en nyfødt å være). Det ble mye bedre av seg selv her ved ca 2,5 mnd, men plutselig kommer det dager hvor spruten står. Masse tålmodighet, gulpekluter og skift er en garantert løsning hvertfall.

Anonymous poster hash: e79f5...d76

Skrevet

Vel minstemann het gulpet vanvittig til han var 6 mnd. Fikk både pupp og MME. Mitt tips- masse gulpekluter, ekstra tøy til baby og deg når du skal bort. Jeg gikk nesten konstant med gulpeflekker på meg i 6 mnd ;)

Syntes det var litt flaut når jeg hadde ammet han og noen andre ville holde han etter rapen. De fikk som regel myyye melk over seg :/ han traff som regel utenom kluten.

Anonymous poster hash: f37fe...831

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...