Gå til innhold

Tror jeg mister den lille spiren min :-(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Begynte å blø i formiddag, nå har jeg begynt å få vondt i magen. Sjansene for at dette går bra er nok minimale, og akkurat nå veller jeg meg i selvmedlidenhet og negative tanker. Er bare 6 uker på vei, men det gjør likevel vondt.

Vet ikke helt hvorfor jeg deler dette heller, men vi har ikke fortalt om graviditeten til noen,så jeg føler meg litt alene med tankene.

Skal til legen i morgen, men ser egentlig ikke poenget med det heller, legen kan uansett ikke gjøre noe fra eller til. Er det vanlig å dra til legen etter en (sannsynligvis) spontanabort?

Anonymous poster hash: a705e...f9e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er vanlig å dra til legen for å måle hcg i blodet med et par dagers mellomrom for å se om man fortsatt er gravid. Ellers ikke mye å gjøre så tidlig. Lykke til!

Anonymous poster hash: 975fd...4d9

Skrevet

Jeg ringte legen, men de sa at det ikke var nødvendig å komme inn. Ikke noen trivelig opplevelse... Klem til deg!

PS: Jeg ble gravid igjen etter to uker.

Anonymous poster hash: fbfc3...eee
Skrevet

Slapp så godt av som du klarer i dag... Legg deg på sofaen og prøv å se på noe hyggelig eller les en bok. Ikke stress unødig.. Ikke ta sorgene på forskudd kjære deg. Det kan gå godt. Positive tanker sendes din vei. Klem

Anonymous poster hash: e4aa0...5a9

Skrevet

Gå til lege i morgen likevel!

De kan sikkert sjekke hcg nivå 😊

Lykke til! Eg krysser fingrene for deg!

Anonymous poster hash: 54d03...c00

Skrevet

Det kan gå begge veier. Jeg har mistet 3 ganger mellom uke 6 og 11.

Siste gangen ble jeg gravid etter 2 uker.

Blødde da også og trodde alt håp var ute, men jammen banket et lite hjerte på tidlig UL i uke 7-8

Sluttet å blø etter ca 10 uker

Jenta er nå snart 5 år.

Skrevet

Huff, forferdelig følelse du sitter med nå :( skjønner at du føler deg alene.

Vet du hva? Ei venninne av meg blødde kraftig i uke 7, og fikk kraftige smerter og klumper som kom ut. Hun var helt sikker på at det var over, men på ultralyd så de et bankende hjerte! Viste seg at hun var gravid med tvillinger, og at den ene hadde gitt tapt.

Håper det er sånn for deg også. Masse lykke til :)

Skrevet

Takk for fine ord, dere, det hjelper faktisk litt :-). Jeg har fremdeles vondt i magen, måtte ta en paracet, så jeg tror det er over. Det føles ikke så bra, har bare lyst å gå og legge meg og glemme dette her.

Jeg får vel uansett dra til legen i morgen, sikkert greit å få det bekreftet fra medisinsk hold også.

Klem til dere hjelpsomme damer!

Hi

Skrevet

Jeg mistet sannsynligvis en tvilling i uke 7, den andre tvillingen er en sprek 7 åring. Andre gangen jeg blødde mistet jeg, 3 gangen var bare en blødning uten funn, som nå er en vilter 2 åring.

Ta en telefon til legen du, evt privat jordmor for sjekk med UL. Greit å vite om alt er evt kommet ut eller det bare er noe annet. Håper det går bra med deg.

Klem

Anonymous poster hash: 987e0...912

Skrevet

Dette gikk nok ikke så bra, jeg mistet den lille spiren. Visste ikke at det gjorde så vondt. Nå er jeg helt utladet.

Jeg har hele tiden tenkt at jeg vil prøve igjen om det gikk galt, men nå er jeg jammen meg usikker. Dette vil jeg ikke oppleve igjen :-(.

Takk for fine ord, nå håper jeg på litt søvn før dagen gryr:-)

Skrevet

Så vondt :( Jeg vet hva du går gjennom! Det er utrolig tungt så du må bare ta tiden til hjelp.

Anonymous poster hash: 811f0...f72

Skrevet

Så grusomt! Kondolerer virkelig ☺️☺️

Krysser fingrene for deg, neste gang skal det nok gå bra 😊❤️

Anonymous poster hash: 54d03...c00

Skrevet

Du får trøste deg med at hvis du aborterer så tidlig, var det nok noe alvorlig galt med fosteret = uforenelig med liv. Da er det bedre i uke 6 enn senere.

Skrevet

Så leit. Var i din situasjon for litt over ett år siden. Nå sitter jeg her stuptrøtt mens en på tre måneder spreller på matta på gulvet.

Anonymous poster hash: ab6a4...72a

Skrevet

Klem til deg. Opplevde det samme for tre år siden. Det var fryktelig leit da det skjedde og de neste dagene. Så la jeg det bak meg, tenkte at det var en grunn til at det gikk som det gikk og jeg var "glad" det gikk galt så tidlig. Tenkte på hvor mye verre det hadde vært å oppleve en MA i uke 14, eller få beskjed om et multihandicapet barn i uke 18. Vi hadde begynt å glede oss, og det var vondt å miste, men etterhvert fikk det andre "proposjoner" Måneden etter (etter første mens) ble jeg gravid igjen! Har verdens skjønneste moroklump og h*n kan jeg ikke forestille å være foruten. Jeg har hørt at man lett blir gravid etter en SA. Ønsker deg lykke til!!

Anonymous poster hash: be3aa...aaf

Skrevet

Trist å lese, føler sorgen din, du har all grunn til å sørge! God klem til deg!

selv mistet jeg i MA da jeg var 10 uker på vei, da hadde den lille stoppet i uke 6. Selvfølgelig var det trist, men jeg tenkte at det var en grunn til at denne spiren slapp taket, det var ikke forenelig med liv dessverre. Det som tok på var at kroppen min ikke ville ordne opp selv slik den gjør ved en sa, men at jeg måtte gå igjennom en smertefull abort iform av medisinsk abort og utskraping! Men Uansett hvordan man mister så er det alltid trist. Jeg vill prøve så fort som mulige bli gravid igjen men jeg merket at jeg var ganske redd for å måtte gå igjennom en ny abort. Heldigvis har spiren jeg har i magen nå vært der i 20 uker og alt står bra til, som oftest går det bra neste gang man blir gravid fortalte gyn meg, så det er kanskje tilfelle hos deg også :) lykke til

Anonymous poster hash: 2effa...bcf

Skrevet

Så leit å høre, masse klemmer til deg!

Jeg mistet selv i en MA i uke 11 for noen år siden. Der og da var det fryktelig tungt, man har jo gått rundt og tenkt på dette barnet som skal komme og er proppfull av hormoner som ikke gjør det enklere. For min del gikk sorgen ganske greit over etter hvert, og jeg fokuserte fremover. Alle er jo forskjellige, men jeg håper du/dere også kommer dere greit over dette. Jeg skjønner at det er vanskelig å se for seg å gå gjennom dette en gang til, men sjansen for å miste igjen er ikke større selv om du mistet nå. La det gå noen dager/uker og vent til hormonene er ute av kroppen og du får tid til å tenke/sørge, etter det kan det godt hende du har et annet syn på det og ser annerledes på det å bli gravid igjen.

Jeg ble gravid igjen med en gang (ventet en mens etter anbefaling fra Riksen, men vet at ikke alle får det rådet, så vet ikke hvor viktig det egentlig er), og har nå en flott jente på 3 år.

Anonymous poster hash: 2d9a8...f8c
Skrevet

Man har visst at man er gravid i to uker og folk kondolerer?

Beklager at jeg virker ufølsom men dette er jo noe man vet før man blir gravid, sjansen er stor for abort de førte ukene.

Ja jeg har selv abortert både i uke 8 og 11. Livet går videre og man må prøve på nytt. Sånn er livets gang enten man liker det eller ikke.

Anonymous poster hash: b85df...f3e

Skrevet

Å miste i uke seks er vel som en forsinket mens?

Du er usikker på om du vil prøve på flere, fordi du mistet nå..?

Trist å miste, føler med deg. Ikke la dette gjøre at du ikke får barn/flere.

Anonymous poster hash: a26a2...bd0

Skrevet

En graviditet man kans

Beklager at jeg virker ufølsom men dette er jo noe man vet før man blir gravid, sjansen er stor for abort de førte ukene.

Ja jeg har selv abortert både i uke 8 og 11. Livet går videre og man må prøve på nytt. Sånn er livets gang enten man liker det eller ikke.

Anonymous poster hash: b85df...f3e

En graviditet man kanskje mer eller mindre har lengtet etter halve livet. Det er klart det kan være tøft om drømmen knuses, og man har ingen garanti for å bli gravid igjen.

Skrevet

Ja jeg har selv abortert både i uke 8 og 11. Livet går videre og man må prøve på nytt. Sånn er livets gang enten man liker det eller ikke.Anonymous poster hash: b85df...f3e

og så da, det er DIN mening la no folk få kondolere hvis de vil. Selv om at man vet at abortfaren er stor de første 12 ukene så er jo det like trist når spiren slipper taket! Du kunne fint spare deg å kommentere dette, hva får du ut av det da?

Anonymous poster hash: 2effa...bcf

Skrevet

Klem til deg

Anonymous poster hash: e7930...914

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...