Gå til innhold

Klassetur og lite penger

Anbefalte innlegg

Skrevet

Klassen til barnet vårt skal på helgetur. Vi har ikke god råd. Turen kommer på ca 1000,- + lommepenger og mat. Jeg hadde egentlig tenkt å si at hun/han desverre ikke hadde anledning den helgen, men nå har vi fått vite at noen av de andre foreldrene har betalt inn ekstra til klassekassa slik at om det er noen som ikke har penger kan de få være med likevel.

Barnet har jo lyst til å dra på tur med vennene sine, men hvordan spørre om vi kan slippe å betale? Jeg vil jo ikke at alle de andre skal få vite at vi sliter med en slik liten ekstra regning. Vi kan jo klare å betale dette selv også, men vi har egentlig ikke råd. Vi lever allerede så billig vi kan.

Det er flaut å be om dette. Samtidig er det jo veldig fint at muligheten er der. Tent om det er noen andre som trenger det mer enn oss også. Huff!

Anonymous poster hash: 1418b...13c
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Snakk med dei som har ansvar for turen, lærar eller klassekontakt. Sei du vil vere anonym, slik at ingen veit de ikkje har råd.

Anonymous poster hash: 7af10...8a4

Skrevet

Jeg skjønner det er vanskelig for deg, men jeg tror virkelig ingen vil se ned på dere av den grunn. Det er ikke skamfullt! Spør diskré, det er ingen som kommer til å spre det rundt. Kjempefint at ungen din får bli med.

Skrevet

Så flott at noen har betalt inn ekstra :) Skjønner at det kan være litt ekkelt " å stå frem " som den som ikke har råd til en tusenlapp. Men det er faktisk slik at noen har akkurat så de greier seg. En annen gang kan det være dere som kan gi litt ekstra.

Hvis det viser seg at det er flere som trenger denne gesten, kan det kanskje være en idé å betale halvparten?

Anonymous poster hash: 1e391...b07

Skrevet

Det er ikke noe galt i å ha lite penger. Og dere er så heldige å være i en klasse der de andre foreldrene ser verdien av at alle skal få være med og har tatt ansvar for å gjøre dette mulig.

Derfor synes jeg det ville være helt galt å nekte barnet denne turen på grunn av egen stolthet. Det er det som ville vært galt i mine øyne, ikke å ha det trangt økonomisk. Jeg kjenner mange flotte mennesker med store ressurser, bare ikke økonomiske.

Og hvis dere har lyst til å være anonyme så ber dere om å få være det. Men la nå barnet få være med på moroa!

Anonymous poster hash: cb299...c6d

Skrevet

Jeg jobber i barnevernet og vi har flere ganger gitt penger både til klasseturer, klær til turene og lommepenger. Det finnes muligheter :)

Anonymous poster hash: 3aa36...54f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...