Gå til innhold

Hvordan løser dere dette?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Minstemann vil ut av senga, gjerne midt på natta. Skriker lenge og slår seg helt vrang. Dessverre måtte vi ta av veggen på sprinkelsenga fordi han lærte seg å klatre ut, så nå nytter det ikke å si at det er natt og gå ut. Han kommer etter...

Følger dere tilbake gang etter gang etter gang? Eller sitter dere og nekter barnet å gå ut av senga til det gir opp og sovner? Andre metoder?

Problemet er ikke bare midt på natta, men også kl fem når han mener det er morgen. Mye lettere når han faktisk var sperret inne i senga si. Nå ble ting plutselig mye vanskeligere!

Han er ett år og 8 måneder. Forstår litt, sier ingenting selv.

Anonymous poster hash: 2e356...2f5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kl fem om morgenen var det ikke noe å gjøre da Lillebror var på den alderen. Da startet dagen. Valget var om hele familien skulle vekkes når jeg forsøkte å få ham til å sove/bli i sengen/være stille, eller om jeg skulle kapitulere og stå opp med ham. Det ble til at vi sto opp. Da var han bli som en sol. Det var bare hans naturlige rytme. Om natten ville jeg ikke gi meg. En periode lå jeg litt sammen med ham i sengen for å roe ham om han våknet om natten. Det funket greit. Så listet jeg i egen seng igjen når han var klar til å sove. Nå er han fem år og sover stort sett til kl 6.30 hver dag. Han har også fått lært at er det natt så må han bli i sin seng og da må vi alle sove - men på den alderen som din har nå skjønte han ikke det. Han var en del større før han slo seg til ro med det. Det hjalp også da vi oppdaget at han hadde feil trykk i ørene og for store mandler. Den slags kan gi mange oppvåkninger på natten.

Skrevet

Kan jeg spør hvordan dere fant ut at han hadde feil trykk ørene? Har en gutt på 20 mnd som våkner MANGE ganger i løpet av natten.

Anonymous poster hash: ad80c...5d6

Skrevet

Er det begynt å bli lyst får hun legge seg i vår sent. Hvis ikke tar vi henne tilbake og legger oss på madrass ved senga hennes

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Kl 5 er altfor tidlig, men desverre fint lite å gjøre noe med, hvertfall her i huset. Mini er 20 mnd og kl 5 starter stort sett dagen hans. Trikset her er å legge han litt senere, mellom 19.30 og 20, da sover han brått til 6.30

Skrevet

Her var det å følge tilbake gang etter gang etter gang etter gang etter gang.... ja du skjønner tegninga.

Skjer det om natta etter lengre tids søvn, kan det jo være mareritt e.l. Da hadde jeg blitt der til barnet sovnet igjen. Det er lov å ha en madrass på gulvet, ev begynne med "voksenseng" så du kan ligge ved siden av.

Kronkommentaren kom en kveld da jeg sang for henne som vanlig: Mamma, kan ikke du gå så jeg kan gå ut av senga.... Hadde problemer med å ikke le på feil plass der gitt!

Det ordner seg etterhvert. De har bare fått en ny oppdagelse som skal prøves ut.

Anonymous poster hash: 2ceb9...9e6
Skrevet

Kan jeg spør hvordan dere fant ut at han hadde feil trykk ørene? Har en gutt på 20 mnd som våkner MANGE ganger i løpet av natten.

Anonymous poster hash: ad80c...5d6

Vanlig sjekk hos legen. Hun så at trommehinden ikke buet seg rett (eller noe i den stil) og sendte ham videre til sjekk på ønh-avdelingen.

Kan være greit å få sjekket.

Skrevet

Følger barnet tilbake gang på gang, stenger utgangen til sengen med kroppen om nødvendig. Kl. 5 om morgenen har vi måtte finne oss i at det er morgen i lengre perioder. 

Skrevet

Brukte sovepose og kanten oppe på sprinkelsengen. Med posen på klarte ikke barna å klatre ut.

Anonymous poster hash: f4c61...2e2
Skrevet

Vi har bare tatt de opp i senga vår på natt og veldig tidlig morgen, finnes ikke noe bedre enn en varm,myk liten kropp :)

Vi byttet ut sprinkelseng med vanlig seng /m kant da de var ca 1,5 år,

skjønte ikke hvorfor de våknet hele tida, det viste seg at armer og bein kilte seg mellom sprinklene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...