Anonym bruker Skrevet 9. februar 2015 #1 Skrevet 9. februar 2015 Har til nå ikke brukt balje i kommoden, og har i øverste skuff hatt salver, stikkpiller, neglsaks osv, pluss sokkene. Neste skuff har vært brukt til bleier og våtservietter og kluter. Tredje skuff til bodyer og strømpebukse. Og fjerde skuff til nattdrakter og babyhåndklær. Nå skal jeg ordne om i kommoden, som allerede er full 😲, men babyen må jo også få plass til sine klær. Øverste skuff blir da til baljen. Hvordan ville du ha fordelt skuffene, og hva ha i de. Har andre kommoder og klesskap, så er ikke noe problem med plass, er bare at det må være mest mulig praktisk, da det er kun det jeg har i stellekommode som nåes mens barna ligger på stellebordet. Så hva ha i umiddelbar nærhet til hver av ungene (0 og 2 år), og hvordan fordele det i skuffene. Anonymous poster hash: 9a73d...866
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2015 #2 Skrevet 9. februar 2015 Her er det under 2 år mellom barna og når babyen ble født flyttet storesøster ut av kommoden. Hun fikk da sine klær i en kommode på barnerommet. Ikke noe problem det, tok bare med rent tøy før jeg stelte. Stelleutstyret er jo felles, er bare bleiestørrelsen som er forskjellig. Balje har jeg aldri hatt i kommoden, baljen sto på gulvet, jeg satt på kne og badet dem (eller skylte av babyen i vasken) Jeg har en hylle over kommoden også da, på den har jeg tre små kurver til forskjellig smådill. Anonymous poster hash: 275ef...c33
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2015 #3 Skrevet 9. februar 2015 Jeg har egen balje til å ha i dusjen eller badekaret (vi har begge deler). Kommoden er full nok som den er, og med to barn er den rett og slett til randen. Her har vi det slik: Vaskekluter, bleier og dagens klær er i øverste skuff (har relativt god plass, og pleide tidligere å ha salver, neglsaks og div andre babysaker der, men nå rekker største opp, så jeg måtte legge det i et skap vi har på badet). Neste skuff består av pysjamasene deres. Tredje skuff er til ull og fleece nå på vinteren. Til sommeren legges bodyer/t-skjorter/tynne gensere og tynne bukser/shortser der. Den skuffen blir stufull... Den fjerde bruker jeg til oppbevaring av bleiepakkene (kjøper sånne digre pakker og tar ut bunkevis for å ha øverst), flere pakker vaskekluter, ammeinnlegg og ammebehåer. Siste skuffen kunne kanskje vært flyttet bort, og alt skumpet ned en etasje for å få plass til en badebalje, men vi har veldig lite bad og det er fullt nok som det er overalt ellers også. Anonymous poster hash: 28857...c06
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå